Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред участниците в Третата национална конференция за пътищата, цитиран от БТА.

Преди дни сдружението, което строи трасето между Нова и Стара Загора - "Магистрала Трейс", поиска препроектиране. Целта е да бъде построен по-бързо аутобанът. Строежът на Лот 2 на автомагистрала "Тракия" от Стара до Нова Загора може да се забави заради неотчуждени земеделски земи. 
През август стана ясно пък, че част от аутобана потъва и има опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък Чирпан - Стара Загора. Има проблеми с коловозите по пътното платно на лот 1 от „Тракия", ерозират насипите около него и има опасност част от пътя, който преминава през оризища да потъне.
Цялата магистрала трябва да бъде готова до есента на 2012 г.

Председателят на Браншова камара “Пътища” Румен Йовчев коментира, че не е виновен изпълнителят на строителството, а зле подготвеният проект от държавата, направен да бъде възможно най-евтин.

Към края на годината ще е готов проектът с предложение на приоритетни за страната пътни проекти до 2020 година, каза още по време на конференцията Плевнелиев.
За следващия  период - 2014-2020 г., България иска за пътна инфраструктура по оперативни програми "Транспорт" и "Регионално развитие" бюджет съответно от 4 млрд. и поне още 1 млрд. евро, каза министърът и допълни, че по този въпрос текат преговори с ЕК.

Пътната инфраструктура ще бъде и с бюджетен приоритет. Плевнелиев каза, че трябва незабавно да започне подготвяне на проекти в пътната инфраструктура. Министърът съобщи, че до края на март ще се изберат изпълнители на общо 103 километра пътища, в които влизат по два участъка от магистралите "Марица" и "Струма", Софийският околовръстен път, за който тече процедура за избор на изпълнител.

До края на септември работната група по проекта за строителството на пътя Калотина-София ще е готова с плановете за действие. Проектът е за 400 млн.евро, а изграждането на този път ще позиционира страната като кръстопът на региона, каза министърът. Проектът е включен в оперативната програма "Транспорт".

През следващите три години за подобряване на първо-, второ- и третокласната пътна мрежа на страната ще има ресурс от 600-650 млн. лева. По държавните инвестиционни заеми правителството ще може да разчита на около 200-230 млн. лева на година, които да бъдат предоставени на пътната агенция. Това означава изпълнение на пътните проекти по програмата "Транзитни пътища 5" и програмата, финансирана от Световната банка.

Плевнелиев припомни, че в момента се работи по 167 километра магистрали - колкото са били построени през последните 20 години. Амбицията на  правителството била до края на мандата му да има три от седем магистрали.
Плевнелиев добави, че за десет месеца е постигнато над 80% изпълнение на строежа на магистрала "Люлин".