Боксьорът Кубрат Пулев и Министерството на туризма си партнират за промотирането на вътрешния туризъм. Клипът им беше показан премиерно на конференцията "Естествено България" в НДК.

На нея министър Ангелкова обяви 2019 г. за Година на българския туризъм. У нас само около 25% от туристите са българи при над 50% във водещите туристически държави. Председателят на НС Цвета Караянчева и министърът на спорта Красен Кралев изразиха подкрепата си за кампанията. Кметове от цяла България презентираха тайните богатства и места за отдих на страната.

С 2.6 процента е нараснал броят на нощувките от българи на територията на страната и въпреки че процентът е малък, върви нагоре, каза министърът на туризма.

С днешната инициатива допълнително ще се насърчат пътуванията на българи във вътрешността на страната. Предстои до 2-3 седмици да се изготви календар на събитията през тази година, допълни министър Ангелкова и уточни, че в Смолянска област предстои ключова дискусия за развитието на СПА туризма. Министерството на туризма е разработило 8 културно-исторически дестинации, 12 винено-кулинарни дестинации и 7 балнео - и СПА дестинации.

Ангелкова отчете миналата година като изключително успешна и подчерта, че в страната ни е имало над 9 милиона чуждестранни туристи. По думите й тази година ще бъде динамична, трудна в борбата за всеки един турист и е важно да се обединят усилията ни, каза още тя и благодари на председателя на Народното събрание Цвета Караянчева, под чиято егида се осъществява днешният форум.

Караянчева поздрави учстниците и отчете напредък в усилията да се превърне страната ни в целогодишна туристическа дестинация. Притежаваме неповторимо и безценно богатство - природните забележителности и хилядолетна култура, допълни тя. Според Караянчева българинът трябва да открие живописната родна природа, да види разнообразието и богатството на България, да се радва на пълноценен отдих, да се убеди, че може да получи и тук качествено обслужване.

Поли Карастоянова от Националния борд по туризъм каза, че устойчивата тенденция за ръст на туристите трябва да се запази и предложи 0.5 на сто от приходите в туризма да се насочат към национална реклама.