Продължавам да твърдя, че присъственото обучение е най-доброто и не трябва да възвеличаваме обучението в електронна среда, тъй като при него има дефицити със социализацията, има психическа умора и има дефицити дори при ефективния образователен процес. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на брифинг в Министерския съвет, цитиран от БТА.

Той заяви, че продължава да е на мнението, че "училищата не трябва да се затварят първи и трябва да се действа локално, но е факт, че ситуацията с коронавируса се усложнява.

Министър Вълчев отбеляза, че продължава да защитава тезата, че не трябва да се затварят училищата във всички области, а само там, където има проблем.

"Локалният подход е по-добър. Ако можем да затворим не 38 процента от системата, колкото в момента сме "затворили", но това е условно, защото тя е преминала на обучение в електронна среда от разстояние, но е по-добре, ако можем 18 или 28 процента "да затворим", коментира образователният министър.

Той отново заяви, че "училищата трябва да се затварят последни", каквото решение вчера са взели Франция и Германия.

Сегашното решение за затваряне на гимназиалния етап е разумно и балансирано, защото при учениците в гимназиалния етап обучението в електронна среда е по-ефективно, отколкото при малките ученици, каза министър Вълчев. Той заяви, че обучението в електронна среда не трябва да се въвежда и в други класове, особено за началния етап. От днес за 14 дни учениците от 8-и до 12-и клас учат онлайн. Няма обаче лесно решение и следим в 16 страни каква е ситуацията, като до момента от тях три страни са затворили образователните си системи, обясни министър Вълчев.

Той каза, че в момента ситуацията в София е най-тревожна и в столичната образователна система има най-голям процент на карантиниране и има най-много училища, в които са преминати критичните прагове.

"Към днешна дата съм разрешил на всички училища, които са подали искания за преминаване към обучение в електронна среда, за първи-седми клас, да го направят. Това са 15 училища, като очаквам още училища да поискат тази мярка, но за съжаление има смъртни случаи в образователната ни система - това са четирима учители за последните 20 дни", каза министър Вълчев.

На въпрос за училищните занимални и школи, образователният министър обясни, че занималните в училище са продължение на учебния план и са част от учебния процес, а частните школи не подлежат на регулация от МОН.

Категорично занималните трябва да останат да функционират, защото в училищата се спазват мерките срещу коронавируса, заяви министър Вълчев. Той коментира, че от МОН "нямат контрол и наблюдение по отношение на т.нар. частни обучителни центрове, но имат такъв контрол на частните училища".