През юни м.г. Окръжният съд във Варна призна за виновен 28-годишния Бейтула за причиняване на смърт по непредпазливост при управление на МПС с превишена скорост. Той получи  5 г. и 6 м. затвор и бе лишен от право да управлява МПС за срок от 8 години и 6 месеца.

Тежката катастрофа, при която автомобилът на Бейтула - „Фолксваген голф“ буквално изблъска от пътното платно служебната кола „Шевролет спарк“, управлявана от жертвата Никола Терзиев, стана на автомагистрала „Хемус“ в посока Варна около 22,30 часа на 28 август 2016 г. 

23-годишният Никола, който работел като доставчик на пица, трябвало да достави поръчка в бизнеспарк „Варна“. След доставката той пътувал по магистралата, а зад него в посока Варна в дясната лента за движение се движели три автомобила. 

Колата на Бейтула Исмаил била конструктивно изменена с цел увеличаване мощността на двигателя и поддържане на по-висока скорост от заложената от производителя. Мъжът пътувал в лявата скоростна лента и предприел изпреварване на колоната от автомобили. Присветвал с фарове, за да му дадат предимство, като голфът "летял" със скорост от 215 км в час при разрешена в този участък скорост от 90 км в час и пътен знак. 

Така с бясна скорост Бейтула застигнал колата на Никола. Високата скорост не му позволила да владее автомобила си и започнал да навлиза в дясната лента. Опитал да намали скоростта и успял да достигне до 140 км/ч. Ударил с предната дясна част шевролета на младежа и продължил движението си напред и вдясно. 

От удара успял да изблъска колата на Никола към десния банкет на пътя. Шевролетът разкъсал металната мантинела, преминал в десния ръкав на бул. „Атанас Москов“, преобърнал се и паднал по таван на пътното платно. 

Повиканият на място екип на Спешна помощ констатирал смъртта на 23-годишния младеж. Назначената съдебно-медицинска експертиза установила, че смъртта е настъпила от тежка комбинирана травма на гръден кош, корем, глава, с разкъсване на белите дробове, сърцето, черния дроб и слезката. Не са установени наличие на алкохол или наркотици в кръвта на подсъдимия и жертвата. 

Назначената в хода на досъдебното производство комплексна автотехническа експертиза подробно е описала конструктивните изменения на двигателната част на летелия с висока скорост „Фолксваген голф“. 

Делото пред втората съдебна инстанция бе образувано по жалба на подсъдимия. Варненският апелативен съд допусна и вчера изслуша вещите лица, изготвили повторната комплексна автотехническа експертиза, която посочи каква е била траекторията на движение на двата автомобила преди сблъсъка, както и скоростта им.

С информация от GPS автомобила на Никола, експертите уточниха движението на автомобила му, след като е доставил поръчка в Бизнес парка. Според данните на експертите, ПТП е възникнало 300 метра след края на автомагистрала „Хемус“, на кръстовище на Главен път София - Варна, което се пресича от път без предимство. В този участък от Главния път разрешената скорост е била 90 км/ч, а автомобилът на Бейтула се е движил по него със 140 км/ч.

Експертизата е установила, че шевролетът, управляван от Терзиев, е навлязъл от път без предимство в Главния път, като се е движил с малко повече от 59 км/ч. Вещите лица считат, че ударът между двата автомобила е бил неизбежен, заради малкото време за реакция (1,2 сек), която е имал подсъдимият и посочиха най-вероятните точки върху пътния участък, където е станал сблъсъкът между двете коли.

Както прокуратурата, така и защитата на близките на загиналия на пътя мъж поискаха от втората съдебна инстанция да потвърди като справедлива и законосъобразна ефективната присъда на Бейтула.

Адвокатите на подсъдимия пък очакват от Варненския апелативен съд да се съобрази с данните от повторната комплексна автотехническа експертиза и да го оправдае затова, че е предприел неправилна маневра за преминаване от една в друга лента за движение. Те посочват, че двамата шофьори са се движили по различни пътища, а в зоната на кръстовището, където е възникнала катастрофата Терзиев е нямал предимство.

Варненският апелативен съд ще се произнесе с решение в установения от закона 2 месечен срок.