Останалите предложения на граждани обаче бяха отхвърлени.  Предстои СОС окончателно да приеме всички промени в четвъртък, предаде Дарик радио.

Ще се премахнат привилегиите за паркиране на общинските служители, като безплатно ще могат да спират само на общинските паркинги, това бяха предложенията на групата на ГЕРБ в СОС, които бяха приети. Освен това ще се намали броят на необходимите документи за годишен стикер от осем на три, обясни още председателят на комисията Радослав Тошев.
„Общинският съвет да може да определя цени за паркиране в зоните за месец, шест месеца или 12 месеца; от правото на локалното платно да паркират не само собствениците, а и наематели на обособени жилищни имоти”, изброи още предложения той.

Остава и това всеки, който има месечна персонализирана карта за всички линии на градския транспорт (50 лева), да ползва безплатно паркингите на метрото до края на работното му време, а нощем да плаща по 1 лв./час. В София има подземен паркинг на "Цариградско шосе" за 1250 коли, а до края на септември ще има и на "Ломско шосе" за 480 автомобила, на "Бели дунав" - за 480 коли, за 150 на Централна гара и на метростания "Джеймс Баучер" за 620 превозни средства. Работното време на метрото на различните спирки варира от 5 - 5.30 ч. до 23.30-00.00 ч., припомня "Дневник".

Да се преразгледат цените, наложени с Наредбата, и да се премахне нововъведеното платено паркиране в събота, предложи Анжелика Цокова от гражданско движение ДНЕС. „Да се гарантира, че заплащането на стикер ще бъде до реално паркомясто”, обясни тя.

Тези предложения не бяха приети, както и формулираното от Вили Лилков от ДСБ живеещите в зоните за платено паркиране да не плащат винетен стикер. „С годините този принцип в София ще продължи. Ние ще стигнем до там, че всеки гражданин ще плаща някаква такса за преференциално паркиране”, обясни той. Не беше прието и предложението му да няма служебен абонамент, за да не се дублира с новопредложените абонаментни карти за паркиране.
Лилков се присъедини и към предложението на Фейсбук групата да се премахнат подзоните към платените зони, но и това се отхвърли.
Не се прие и предложението им да може да се паркира пред дома по настоящ адрес, а не само по постоянен.
Консенсус се постигна по въпроса с паркирането за половин час в Синя и Зелена зона, защото стана ясно, че и сега има такъв вариант да се спира, на половин цена.

Наредбата влезе в сила от 1 септември, но след многото протести на граждани срещу по-скъпата Синя зона, общинските съветници продължават да обсъждат изменения по нея.