По преценка на министъра - това пише в заповедта за прекратяване на договора, обясни в предаването "Тази сутрин" по bTV инж. Иван Досев - уволнен от управлението на АПИ. Вчера ръководството на Агенция "Пътна инфрасктруктура" беше освободено.

Новият министър иска да изгради нов екип, коментира бившият член на управителния съвет на агенцията.

В сайта на МРРБ са обаче посочени други причини за нашето отстраняване, отбеляза инж. Досев.

В съобщението на сайта пише: Плащане на аванси за строително - монтажни работи за обекти, които нямат готовност и разрешения за строеж.

Такава причина с нас не е коментирана, заяви инж. Досев. Той обяви, че среща с регионалния министър не е имал.

 

"От съобщението не става ясно за кой договор говорят - предполагам, че говорят за договори, по които са дадени значителни суми като аванси", отбеляза инж. Досев.

"Не сме правили авансови плащания, които не са позволени. Не разбирам къде се отива с твърдението, че са извършени авансови плащания без проектна готовност. Договорите са за инженеринг, те включват проектиране и строителство. Нормално е авансът да се плати, ако има такава клауза в договора, и след даването на аванса да се извършат дейностите по проектирането и изграждането", обясни инж. Досев. По думите му това са суми, които се приспадат от всяка една извършена и актувана дейност.

"Част от сумите отиват за строеж, част от тях - за проектиране и строителни дейности", обясни той.

"Не може да се обвинява Пътната агенция, че е извършила някакви плащания, при условие, че за да извършим плащанията, ние сме получили целеви средства.

Средствата за конкретните договори идват от държавния бюджет и се гласуват с постановления на Министерския съвет. Те дори не постъпват в АПИ, а стоят в една сметка, за която разрешение се дава от МРРБ", каза още инж. Досев.

Според него АПИ не си е позволила да сключи нето един договор без санкцията на принципала.

По думите на инж. Иван Досев най-скъпа е магистрала "Люлин".

"Цената на километър е относително понятие, което не би трябвало да се използва, заради особености на терена. Колкото по-голям е броят на съоръженията и колкото по-лоша е геологията - цената се вдига", обясни той.