За случая му разказа неговият адвокат Иглика Мишева пред bTV. Тя и зам.-председателят на Нотариалната камара Луиза Стоева предупредиха, че
запълнена едва наскоро „дупка” в разпоредбите при продажба на автомобили дава възможност на трафиканти на мигранти и други престъпници да извършват различни закононарушения в Гърция и след това отговорност да носят не организаторите на схемите, а хората, от които те са купили превозните средства.

"В случая с осъдения фирмен шеф, един от неговите работници на трудов договор решава, че ще предаде автомобил срещу получаване на определено възнаграждение, което той ще вземе без знанието на изпълнителния директор и борда на директорите – преотстъпва микробуса на неизвестни за него лица. Бордът е гласувал, че този микробус следва да се отрегистрира в КАТ и да се даде на скрап, той от 1991 г. и е с изключително големи материални разходи”, обяснява адвокат Мишева.

Возилото, заедно с малкия талон, в края на 2016 г. отишло в ръцете на неизвестните лица срещу 2000 лв., дадени на ръка, както и обещание за още 1000 лв. Шофьорът по-късно подал сигнал в полицията, но преписката била прекратена, защото не е от реалния собственик.

Междувременно бусът бил заловен по пътя към Солун с 27 пакистанци и иракчанин. Законът в Гърция е такъв, че отговорност носят заловеният на място шофьор и реалният собственик.

Адвокат Мишева обясни, че никакви доказателства не са събирани, не е направено редовно призоваване на обвиняемия, няма очни ставки макар шофьорът да е заявил, че не познава собственика, заради недобросъвестен адвокат делото е текло неприсъствено.

В крайна сметка, изпълнителният директор е осъден на 33 г. лишаване от свобода с възможност за предсрочно освобождаване след 25 г. Присъдата тече и по време на евентуално обжалване.

„Направих среща с областния управител на Комотини и той ми каза, че случаите са зачестили много и се привличат хора, които никога не са били в Гърция”, разказа адвокатът.