Часовете за практическо обучение на кандидат-шофьорите в най-масовата категория "B" да бъдат увеличени от 31 на 42 часа и да бъдат обвързани с конкретни групи умения, предлага работна група, обединяваща представители на институциите и бранша, съобщи Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

До този момент компонентите на обучението бяха разписани в методиката, но без конкретни изисквания за продължителността им и липса на ефективен контрол.

Предлага се и намаляване на теоретичната подготовка до 26 часа. Но се предвижда за шофиране извън населени място да се отделят минимум 6 часа, от които поне три часа на магистрала или на път с интензивен автомобилен трафик. Подобно изискване се залага за първи път.

Обучението в населено място с голяма интензивност на движение ще бъде поне 10 часа. Минимум 2 часа mcu ще шофирането през нощта или при намалена видимост.

Според авторите на предложенията уверичението на часовете за кормуване няма да доведе до съществено поскъпване на курса.

От автошколите обаче коментираха, че няма как цената да не се повиши поне с 200-300 лева и така те вече ще струват около 1000 лева.

Утре се очаква мнението на няколко браншови организации - Асоциацията за квалификация на автомобилистите, Съюзът на преподавателите по авто-мото подготовка, Националният автоинструкторски съюз, Българската асоциация на пострадали при катастрофи, Българското обединение на шофьорите и други.

Промените се предлагат след анализ на пътнотранспортните произшествия през 2018 г., който показва, че смъртността сред водачите между 18 и 25 години е с 20% по-висока от всички останали шофьори, а тенденцията е за нарастване на негативната статистика сред тази възрастова група.