"Изключителен шанс е да направим кампания, чието лице е най-популярната българка в САЩ. За нас беше чест, че тя прие тази кампания, защото тя е полезна за страната". Това заяви Андрей Арнаудов - продуцент и съсобственик на компанията "Междинна станция", изпълнител на поръчката за кампанията VizaAcademy, пред Радио "Фокус". Днес тя имаше шумен отзвук в социалната мрежа заради факта, че точно холивудската звезда с главни роли в два "анти-Тръмп" филма е станала рекламно лице на кампанията "Не ти трябва Оскар, за да получиш виза за САЩ", целяща да намали до под 3% на отказаните на българи визи за Америка. В обсъждането се намеси и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, на когото външният министър Георг Георгиев е обяснил, че това е заварен договор от служебния кабинет. 

По думите на продуцента Андрей Арнаудов кампанията включва телевизионна и дигитална реклама на страната, като в нея участват популярни лица от различни сфери, сред които и актрисата Мария Бакалова.

Изборът й е съгласуван с Министерство на външните работи, както и с американското посолство у нас, заяви Арнаудов.

"Ако се прави кампания за падане на визите за САЩ за българските граждани, кой е по-подходящ от най-известната българка за всички времена в САЩ, кандидат за "Оскар" и може би единствената, която е стигала до такова огромно признание? Мария Бакалова е актриса, тя няма политически позиции. Съгласихме се да направим тази кампания, защото тя е изключително важна за страната, за да стигнем тези 3% и да паднат визите за САЩ. Това е полезно и за бизнеса", подчерта продуцентът.

По думите му оценката на конкурентните рекламни компании е много положителна. "Кампанията е направена по всички правила на рекламния бизнес. Наистина много креативна, красива, западна, комерсиална в хубавия смисъл на думата, разбираема рекламна кампания. И ние истински се гордеем с нея", допълни Арнаудов.

Вчера външният министър Георг Георгиев публикува три снимки от среща с актрисата от "Стажантът" и "Борат-2" и написа към тях: "Благодаря на Мария Баколова, че стана лице на кампанията на Министерство на външните работи, с която целим да намалим до под 3 процента на отказаните на наши сънародници визи за Америка. Във важен момент, Мария застава зад общо усилие на институциите и обществото, за да успеем да реализираме възможно най-скоро този приоритет - България да бъде включена в Програмата за безвизово пътуване". Впоследствие тази публикация изчезна от професионалния му фейсбук профил.