Това заяви пред bTV инж. Илия Запрянов, бивш зам.-ръководител на надзора на Лот 1 от магистралата.

Прокуратурата започна проверка на изграждането на Лот 1 от АМ „Марица” по сигнал на Европейската служба за борба с измамите - ОЛАФ. Според държавното обвинение незнайно как по проекта се включва и фирма „Пътища Пловдив”. Тя взима 51 милиона лева за укрепване на почвата на 4-километрова отсечка.
АПИ пък дали на „Пътища Пловдив” да ремонтират 4 км от АМ „Марица” за 51 млн. лв. По това време шеф на агенцията е бил Лазар Лазаров, който напусна АПИ малко преди да започне разследването, поясни говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

По думите на Илия Запрянов става въпрос за това, че до 2012 г. на „Пътища Пловдив” е плащано "на зелено" за несвършена работа. След това е станало ясно, че работата, за която вече са платени около 23 млн. лв., няма да бъде свършена и се намира оправдание да бъдат отпуснати още толкова. Запрянов нарече стабилизацията на пътя „измишльотина” за пред публиката. Където се появи Лазар Лазаров, се появяват укрепвания, коментира инженерът.

Бившият директор на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Лазар Лазаров вероятно ще бъде обвинен за злоупотреби при строителството на АМ „Марица”. Илия Запрянов лично е внесъл два сигнала за нарушения до бившия министър на регионалното развитие Лиляна Павлова, но адекватна реакция не е последвала.

Инженерът обяви още, че магистралата се е строила некачествено – върху глина, и затова пропада и ще пропада. По думите му, лабораторията на АПИ е взимала проби по инструктаж на точно определени места и затова всички проби показват добро качество и на документи всичко е наред. Хората, наблюдавали строителството на „Марица”, наричат пътя от магистралата до село Златна ливада „Пътя на любовта”.

Илия Запрянов е категоричен, че отбивката до селото не е била предвидена по план и не е бил предвиден бюджет за нея. Кметицата на селото, описана от инженера като „знойна хубавица”, обаче се примолила на Лазаров и така бил изграден път до селото за 2 – 3 млн. лв. Илия Запрянов е убеден, че между кметицата и шефа на АПИ е имало "любовна тръпка".

Запрянов е престанал да работи по Лот 1 на магистрала „Марица” в средата на 2014 г., защото не му продължили договора. Причината била, че не си мълчи за нередностите.

Във включване по телефона инж. Лазар Лазаров обяви, че не се притеснява от проверката на прокуратурата, защото обществената поръчка за отводняване и стабилизиране на 4 км. била направена прозрачно и по всички правила.

Той потвърди, че има отбивка от магистралата до село Златна ливада, но по думите му тя е била предвидена в основния проект. Не зная какво визира вашият гост, изненадвате ме в момента, каза бившият шеф на АПИ. Той уточни, че изграждането на тази отсечка също е обект на проверката на прокуратурата.