Очаква се новият участък от магистралата да облекчи трафика към морето в посока Варна.

Новата отсечка ще бъде с две ленти за движение в една посока, две ленти за спиране и средна разделителна ивица от 2 м.

Проектът е направен така, че шофьорите да могат да се движат със скорост от 140 км/ч.

Строителят на трасето трябва да бъде избран до края на годината. През лятото на 2017 г. се очаква да започне и изграждането.

„Има резервирани територии за строителството на участъка, които към настоящия момент не трябва да отчуждаваме, но по-голямата част от трасето не е отчуждена”
, уточни шефът на Пътната агенция инж. Лазар Лазаров, цитиран от bTV.

Експертите обещават строежът да не поставя на изпитание нервите на шофьорите.

„Няма да има отклоняване и възпрепятстване на трафика, тъй като строителството е изцяло по нов терен, тъка че съществуващите пътни връзки навсякъде ще си работят до последно, в момента в който са готови автомагистралните участъци просто ще се прехвърли движението върху тях”,
добави Лазаров.

Очаква се новата отсечка да бъде готова до края на 2019 г.

11 кандидати са подали документи
за участие в търга, стана ясно при отваряне на офертите за проектиране и строителство в Агенция "Пътна инфраструктура". По-голяма част от тях са български фирми, които играят самостоятелно или в обединения.Ще бъде избран изпълнителят, подал икономически най-изгодната оферта.

6 от кандидатите за новия участък на АМ "Хемус" са изцяло български фирми.

В търга сами са избрали да участват българските компании "Трейс Груп Холд"АД, "Иса 2000"ЕООД и "ПСТ Груп"ЕООД. Родната фирма "Главболгарстрой инфраструктурно строителство" е подала оферта заедно с "Щрабаг - България". В кандидата ДЗЗД "Хемус Верде" влизат родните "Автомагистрали АД" и "Пътпроект"ЕООД.

В обединението "Геопът Хемус" участват също две български фирми - Геострой" АД и "Пътстрой 92"АД. Консорциумът "ХБВ Ябланица" ДЗЗД също е изцяло български и включва "Хидрострой"АД, "Водстрой 98"АД и "Пътстрой". В търга участва и гръцката компания "Актор", която построи участък от магистрала "Тракия".

Българо-испанското обединение
"Автомагистрала Хемус 1" се състои от испанската "Асигния Инфраеструктурас", "АБ"АД и "Мегаинвест Холд"ЕООД. ДЗЗД "Автомагистрала Хемус Инженеринг" включва българските "Агромах"ЕООД, "Пътища Пловдив"АД, "Водно строителство - Благоевград"АД и италианската фирма "Оброслер Кав Пиетро"ООД,

Българи и казахстанци пък си партнират в "Строители и Автомагистрала Хемус". В дружеството участват българските "Интегрални строителни системи"ЕООД, "Интерпром"ЕООД и "Трансконсулт", както и казахската компания "Тодини Централ Азия".