32-ма локомотивни машинисти са напуснали БДЖ от началото на годината. Това стана ясно след среща между тях и ръководството на държавните железници. Машинистите се оплакват от ниското заплащане, натрупания извънреден труд и недостига на локомотиви. Заради тях се стига и до промяна в разписанието на влаковете.

Кризата не е от сега. Тя започна, особено с машинистите, откакто започна да се разширява метрото. При откриването на всеки нов лъч от метрото винаги една част от 20-30 машиниста биват изтеглени към метрото, заяви Петър Бунев - председател на синдикатите на железничарите към КНСБ, цитиран от БНТ.

По думите му кадровата криза се е задълбочила и след като машинисти заминават да работят в чужбина. Имаме частни превозвачи, които също дават по-добри условия, каза председателят на синдикатите на железничарите към КНСБ.

Бунев посочи като причини за напускането лошите условия на труд, ниското заплащане и отношението.