Както посочи президентът на Федералната служба за контрол на автомобилния транспорт Екард Цинке - заради настъпилите в последните 20 години промени в правилата днес може много по-лесно да бъде наложена забрана за движение, отколкото преди 20 години.

"Не сме се превърнали в народ от автомобилни състезатели" - изтъкна Цинке, като поясни, че през 2009-та броят на нарушителите, на които са били отнети точки, е приблизително същият, както през 2008-ма година. Броят на нарушителите, регистрирани през януари тази година, е девет милиона души, повечето от които са карали твърде бързо.

Шофьорските книжки се отнемат най-често заради неспазване на ограниченията за скоростта, както и заради твърде опасни изпреварвания. През 2009 година броят на допуснатите нарушения поради злоупотреба с наркотици или алкохол е спаднал с 10 процента, но въпреки това случаите са над 200 хиляди. А 418 хиляди точки са били отнети заради нарушения на забраната за телефониране на волана.

Стигне ли се до отнемане на книжката, съответният шофьор няма право да кара кола от 1 до 3 месеца. Ако пък през последните две години шофьорът не е допускал нарушения, в рамките на четири месеца сам може да определи в кой период от годината  да се откаже от книжката си.

Но пък и съвсем ясни случаи на отнемане на книжката изобщо не попречват на някои шофьори да продължат да си карат колата: във вторник полицията от федералната провинция Райнланд-Пфалц съобщи за шофьор, който карал без книжка в продължение на три десетилетия. Полицията заловила 64-годишния нарушител при проверка на аутобана А6.

Що се отнася до броя на регистрираните автомобили, той е нараснал с 1,3 процента до 41,7 милиона. През 2009-а година са били регистрирани 3,8 милиона нови автомобили, като благодарение на премията за смяна на старата кола с нова е постигнат плюс от 23,2 на сто. Многобройните нови коли са довели и до спад в средната възраст на парка - от 8,2 на 8,1 година.

И докато поради намалелия интерес към спортните коли там се отбелязва минус от 26 процента, при новорегистрираните автомобили броят на най-малките е почти удвоен. Електромобилите и хибридите продължават да са по-скоро рядкост, а при цветовете особено моден се оказва белият - почти всяка десета кола е лакирана в бяло.