Той бе попитан кога ще са готови новите учебници, след като сега се актуализират учебните програми, предаде БТА.

За да бъдат променени и актуализирани учебните програми, Законът за предучилищното и училищното образование трябва да мине на второ четене в парламента, заяви Игнатов. По думите му "има десет дни, за да се види дали ще има някакви промени в текстовете от законопроекта".

По новите учебни програми, които сега се подготвят, ще започне написването на новите учебници, но това ще стане постепенно, обясни министър Игнатов.

Заместник-министърът на образованието Милена Дамянова съобщи вчера, че екипи работят върху новите учебни програми, върху актуализираните учебни програми за пети-седми клас, като се прави връзка между началния и прогимназиалния етап, а след това и с първия гимназиален етап.
"В края на юли ще бъдем готови с програмите от първи до десети клас, а от средата на август ще започне обсъждането им", увери Дамянова. Тя уточни, че целта е във всички актуализирани учебни програми 60% от часовете да се отделят за преподаването на нови знания, а 40% - за практически упражнения и за работа по проекти.

Още в края на 2009 г. просветният министър Сергей Игнатов заяви, че ще прочете всички учебници, защото има много оплаквания от учениците и родителите, че те са написани неразбираемо. Година преди това бяха открити и шокиращи грешки в учебници, в които пише, че Васил Левски е обесен не на 19, а на 18 февруари, а Христо Ботев е загинал на 1, а не на 2 юни.

През 2011 г. Игнатов призна, че учебниците са неразбираеми, а издателите само преработваха учебници заради „бисери” в тях, но нови не издаваха поради липса на промяна в учебните програми.

Тази година след провеждането на националното външно оценяване на учениците от 4 и 7 клас стана ясно, че децата в началния етап са се справили добре, но знанията им по история се влошават. Иначе традиционно постиженията им по математика са слаби.
Седмокласниците пък дават по-ниски резултатите спрямо външното им оценяване, когато са били четвъртокласници. Според експертите от просветното министерство това се дължало на спецификата на обучението в прогимназиалния етап - различни учители по предметите, учебното съдържание е по-сложно от това в четвърти клас, както и заради натрупани пропуски в знанията.