Машинист е срязал спирачките на локомотива на гарата в Лом и е счупил прозореца на кабината.

По първоначална информация той е искал да отмъсти на другата локомотивна бригада, съобщава БНТ.

Служителят на БДЖ е задържан за 24 часа.

Той е направил самопризнания, уточни наблюдаващият прокурор от държавното обвинение в Монтана Олег Димитров.

"Установихме, че това лице е от системата, то е машинист от гарата в Лом. Лични мотиви, касае се за някакъв вътрешен служебен конфликт и воден от стремеж и желание да навреди на другата бригада е предприел тези действия много тежки по своето съдържание и последици", каза прокурорът.

"Първоначалните данни сочат, че не е осъждан, не е криминално проявен и той е бил добър работник, не е имал никакви провинения. Характеристиките са му много добри, даже се е отличавал в работата и има поощрения в работата. Това, което е извършил, е парадоксално.", добави Олег Димитров.

Машинистът е обвинен е по чл. 340 от НК за увреждане на железопътен транспорт, като с това е застрашил живота на пътниците. За това престъпно деяние Наказателният кодекс предвижда наказание "лишаване от свобода" от 5 до 15 години.

Вандалската проява, при която бяха срязани спирачните маркучи на машината, е осъществена на 1 юни около 04:30 часа през нощта на жп гарата в Лом. По първоначални данни е счупено предно стъкло на кабината на машиниста и са прерязани с остър режещ предмет пет маркуча от пневматична машина, захранващи спирачките на локомотива.

В резултат на деянието е създадена опасност за живота на други хора.

Още същия ден бяха извършени неотложни действия по разследвате - оглед на местопроизшествието и са разпоредени оперативно-издирвателни мероприятия.

Извършено е обследване на машината от служители на сигурността на БДЖ, след което бе възложена техническа експертиза.

От БДЖ определиха като тероризъм вандалската проява. Според експерти извършителят вероятно е бил наясно със спирачната система. Инж. Еленко Кирков от БДЖ коментира, че това е направило машината неуправляема.

"Това е буквално казано тероризъм спрямо железниците и пътниците, защото това можеше наистина да доведе до голяма трагедия, като се има предвид, че един вагон е два автобуса, а самата машина е 87 тона. Тя като тръгне без спирачка, ще "стопи" и другата спирачка на влака и всичко ще приключи", коментира той пред БНР.