Машинистите на бързия влак Видин-София - Цветан Маджарски и Пламен Марков, които вчера изгубиха живота си при сблъсък с натоварен с натрошен камък камион на жп прелеза край гара Орешец, са се опитали да предотвратят катастрофата, но не са имали шанс. 

Сигналът за инцидента е подаден в 13.35 ч. вчера. Бързият влак е тръгнал от крайдунавския град към столицата един час по-рано - в 12.25 ч., а в него са пътували около 60 души. На прелеза при гара Орешец шофьорът на камион, натоварен с натрошен камък от близка кариера решава, че ще премине, въпреки включената светлинна и звукова сигнализация. При последвания сблъсък 56-годишният Маджарски и 51-годишният Марков загиват на място. В смачканата кабина на камиона умира и 44-годишният му водач, предизвикал катастрофата. На четирима пътници е оказана медицинска помощ, но травмите им не са животозастрашаващи.

Разследването бе поето от Националната следствена служба и експерти от Борда за разследване на транспортни произшествия.

Главният държавен инспектор за разследване на катастрофи Бойчо Скробански заяви пред Нова телевизия, че скоростта на влака е била около 70 км/ч и тя е допустима за участъка. Видимостта в участъка обаче е силно намалена заради голяма растителност.

Това се потвърждава и от местните жители, които са категорични, че сигнализацията на прелеза винаги е работила. Пътният инженер Иван Иванов е местен жител, който ежедневно минава през прелеза. Той разказа, че видимостта в участъка за машинистите на преминаващите влакове е силно намалена - около 60-70 м.

"Лично аз ежедневно минавам през този преглед, понеже това ми е пътя към обекта, нали за магистралата, която се строи там, съм строителен надзор, така че когато съм минавал сигнализацията е работила. Винаги е работила, не съм имал случай, когато да не работи, но дали е така в случая вчера, това не мога да кажа", добави Иванов.

По думите му има проблем с храсталаците покрай жп линията, "защото преди това има завой на 70-80 м". Според него това е допринесло машинистите да видят прекалено късно камиона.

По първоначални данни Цветан Маджарски и Пламен Марков са видели преминаващия камион в последния възможен момент. Те са се опитали да спрат композицията, но не са имали никакъв шанс за краткото разстояние до тежкотоварното возило. 

По случая са назначени множество експертизи, включително и за това дали светлинната и звукова сигнализация е работила коректно преди сблъсъка.

И двамата загинали машинисти са от Видин. Техни колеги споделиха пред Dir.bg, че са били прекрасни колеги и професионалисти с дългогодишен стаж в железниците.