Комитетът за бедствия и сериозни инциденти в Северна Македония ще съобщи детайли по разследването на самолетната катастрофа, при която загина четиричленно българско семейство, след 30 дни, съобщи скопската телевизия Нова.

Председателят на комитета Зоран Илиевски припомни днес на пресконференция в Скопие вече известните факти кога малкият самолет Чесна, собственост на загиналия пилот, е излетял от Охрид за София и кога е изчезнал от радарите, за да бъде по-късно на 2 април намерен разбит в планината Якупица.

Малък самолет с четирима български граждани на борда се разби във вторник край Скопие. Всички пътници са загинали. Най-вероятната причина за катастрофата е лошото време.

Илиевски каза, че първата част от комплексното разследване - огледът на мястото на катастрофата - вече е приключила и предстои резултатите да бъдат анализирани. За този процес е формирана комисия за разследване на катастрофата, включваща експерти от Северна Македония. Българският център за разследване на самолетни катастрофи вече е определил двама експерти, които ще наблюдават разследването, а ако е необходимо, ще бъдат включени в него, каза Илиевски.

Зоран Илиевски подчерта, че пресконференцията е свикана преди всичко за опровергаване на всички спекулации във връзка с катастрофата.

По повод информации в медиите, че пилотът не е получил разрешение да кацне в Скопие, Илиевски уточни, че пилотът е поискал разрешение, но после е оттеглил искането и съобщил, че ще се отправи към София. Той подчерта, че досега не е имало случай някой да поиска да кацне и да не е получил разрешение, особено когато става дума за евентуални проблеми. Илиевски поясни, че пилотът сам прави плана и определя маршрута на полета.

Той отказа да коментира изявления на българския посланик в българските медии за това дали пилотът е бил точно информиран за метеорологичните условия. Илиевски каза, че комисията е поискала информация от метеорологичната служба и разследването ще покаже дали самолетът е навлязъл в турбуленция.

Илиевски съобщи още, че поради лошото време на мястото на катастрофата останките на самолета още не са прибрани.

За нуждите на разследването комисията е поискал информация от германските институции, тъй като самолетът бил в германските регистри, както и от българските власти, тъй като летателният апарат е бил собственост на загиналия български гражданин.