Катастрофите, причинени от шофьори, които нямат шофьорски книжки, се увеличават с всяка изминала година. Голяма част от инцидентите завършват трагично - с много ранени и дори жертви. Такъв е и случаят във варненския квартал "Галата", при който неправоспособен шофьор се вряза с висока скорост в заведение за бързо хранене и рани тежко собственика му. Този път дори шофьорът, макар че никога не е имал книжка, вече е освободен, съобщи БНТ.

Тежката катастрофа стана на 15 септември и обедини стотици хора в социалните мрежи с искания за по-строг контрол от страна на "Пътна полиция", защото според тях шофьорите нарушители обикалят необезпокоявано по улиците.

Около 21 ч. автомобил, управляван от неправоспособния шофьор, се врязва с висока скорост в стената на заведение за бързо хранене. Шофьорът, който е бил на 29 години, идва от централния път, опитвайки се да направи ляв завой. Той губи контрол над автомобила, качва се на близо 20 см бордюр и буквално се врязва в стената на заведението.

През това време собственикът Петър Дулев и неговата съпруга Галя са приготвяли храна за клиенти. Първото, което виждат, са светлините от фаровете на приближаващ автомобил. Следва силен удар, от който Петър отхвръква на близо 2 метра. От удара върху него се обръщат фритюрниците с врялата мазнина, в които се е приготвяла храната. В резултат на това Петър е с близо 40% изгаряния. За щастие, няма опасност за живота му, но състоянието му е сериозно.

Съпругата на Петър разказа, че първоначално водачът е отказал да поеме вината си и се е опитал бързо да избяга. Той се обадил веднага на свои приятели, които да дойдат и бързо да измъкнат автомобила. В крайна сметка признава вината си, но след като идват екипи на "Пътна полиция", той категорично отказва да му бъдат направени тестове за алкохол и наркотици.

Очевидци разказаха, че точно на това място често се организират гонки и дрифтинг, и това се случва не само нощем, но и денем.

Ако държавата предприеме адекватни действия, проблемът с шофьорите, които карат без книжки, ще се реши, коментира Христо Димитров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

"Относно мястото, което говориха местните - на запад хората са го решили - кръгови, легнали полицаи, камери. Можем да вземем за пример Великобритания, която 60-те/70-те години на миналия век започна да въвежда тези мерки и ето след колко години дава ефект - на трето място в Европа по най-малък брой загинали на пътя на милион население", допълни той.

Според него мерките в закона са достатъчно строги, що се отнася до глобите, но стои проблемът със събираемостта на глобите.

"И пак стигаме дотам - безнаказаност и липса на справедливост. Има достатъчен контрол от "Пътна полиция", но проблемът е, че там няма поддръжка от държавата за отпускане на камери", заяви Димитров.