Първите изкопни работи по новото трасе на магистрала "Хемус" предизвикаха недоволството на земеделците в района. Според тях багерите копаят в обработваемата от селските стопани земеделска площ, която те са засели с царевица и пшеница.

От района на село Торос от днес започна изграждането на новото трасе от Боаза до пътя Русе-Велико Търново. 134-километровата магистрала трябва да е готов през 2023 г.

Изграждането започна от поляна, засята с царевица, която земеделският производител Стефан Кънчев обработва от години под аренда от общината. Твърди, че не е предупреден за отчуждаването на терена, съобщи bTV. Никой не бил дошъл да ги предупреди, че ще строи магистрала. "Всички знаят, че есенниците се садят септември, октомври", посочи той.

На пътя на машините са и ягодовите насаждения на Найден Найденов. "Никой не ме е попитал какви средства съм хвърлил, ягодите са на плододаване. Аз желая да бъда обезщетен", заяви и Найденов.

Строителите обясняват, че щели да заобиколят насаждения, докато стопаните не съберат реколтата си.

"След 20 дни някой ще насади нещо друго. След седмица ще насади три дръвчета, нищо, че е предупреден вече", отбелязва Цветан Петков, ръководител на "Инфраструктурно строителство" в "Автомагистрали" ЕАД - дружеството строител.

Първата копка на трасето направи премиерът Бойко Борисов днес. "До края на 2022 г. ще минем и Плевен. След това изпълняваме и другите проекти, за да вържем и Търговище, там където Плевен ще излезе", заяви Борисов.

10 километра от Ябланица до Боаза трябва да бъдат готови до есента, а цялата магистрала до 2024 г., стана ясно от думите му.

Ако плановете на управляващите се изпълнят, то цялото строителство на "Хемус" ще е продължило половин век. Стартът е през 1974 г.