Това отбеляза на българо-турски икономически форум, провел се наскоро Зафер Сойлу, търговски съветник към посолството на Турция у нас, съобщи БТА. България да развива зимен, балнео и исторически туризъм, съветват турските ни партньори.

Съседите ни препоръчаха да не наблягаме на морските курорти, които силно се конкурират на Балканите, а да наблегнем на ски, балнео и историческия туризъм, към който турците проявявали огромен интерес. Освен това те са категорични, че не може да се мисли отделно и изолирано за туристическия сектор от общите търговско-икономически взаимоотношения между двете страни.

По последни данни населението на Турция е 74 млн. души, но брутния вътрешен продукт постоянно се увеличава, както и покупателната възможност на населението. Вследствие на това броят на туристите от Турция по света нараства с всяка изминала година значително. Това налага България да увеличи потенциала и да се възползва от това, смята Зафер Сойлу.

Много голям брой турски туристи искат да посетят България. Страната ни има прекалено много природни дадености и термални извори. Излишно е да казвам за ски-центровете, Черноморието, културно-историческото наследство, каза Сойлу. Най-големият проблем за турските граждани да харчат парите си в България е визовият проблем, смята Сойлу. Когато се преодолее визовият проблем, основният сегмент, който двете страни ще развиват, ще бъде туризмът, категоричен е той.

От 74 млн. турци само 26 хил. са дошли в България. Когато погледнем обаче обратния поток - на български туристи към Турция, виждаме, че при 7,5 милионна България броят на туристите в нашата страна е много по-голям, отбелязва търговският съветник.

Заради усложнената политическа обстановка в Египет и останалите арабски държави в региона, южната ни съседка очаква увеличен приток на туризма.

Гърция и Испания също ще извлекат туристически дивиденти от политическата криза в страните от Близкия изток и Северна Африка. Това прогнозира втората най-голяма туристическа компания в Европа "Томас Кук Груп" пред агенция Блумбърг.Гръцките хотелиери предлагали значително по-ниски цени на хотелите си. Според британската компания същата политика водели и испанските предприемачи.
Въпрос на добър мениджмънт е всяка страна, в това и число и на България, да намери точното си място на този пазар, коментират турските бизнесмени. Според тях България и Турция са част от една и съща география - навиците, културата, дори и кухнята ни са много сходни.