Агенция "Пътна инфраструктура" дължи на "Автомагистрали" близо 250 млн. лв. Това обяви пред Нова телевизия шефът на дружеството Десислава Христова.

"Автомагистрали" не дължи пари на работници. Ние сме изпълнители на договори за текущ ремонт и поддръжка. И ние, и пътният бранш чакаме пари от Пътната агенция. Нашите работници са около 500 души. В момента успяваме да плащаме заплати, но това няма да продължи дълго", коментира Христова.

Тя коментира и скандала, който избухна заради това, че заплатата й е увеличена тройно - от 3600 на 11 000 лв.

"Сякаш всичко е фокусирано върху мен. Моята заплата не зависи нито от принципала на г-жа Комитова, нито от решение на Борда на директорите. Възнаграждението ми зависи от закон, приет по време на управлението на ГЕРБ. Тези заплати се определят от правилника съобразно с това какви функции изпълняваш. От 10 август моите функции са променени. Дотогава съм била член на Съвета на директорите. След това заедно с изпълнителния директор управляваме дружеството", поясни директорът на дружеството.

Христова е категорична, че дружеството е на печалба. "Не работим за чекмедже или за нещо друго. Работим публично", заяви тя.

Пред БНТ пък регионалният министър Виолета Комитова пък коментира, че не приема случващото се като протест срещу нея, а срещу политическите кампании. Ние не сме опоненти с пътните фирми, срещаме се с тях често, преговоряме, за да намери решение, каза тя.

Ангажирани са повече от 155 000 работници в строителния бранш, това са данни на НСИ, добави тя. Това са около 28 -30 фирми и в момента се проверява доколко наистина им се плащат заплатите.

"Не казвам, че са нарочно организирани да протестират, но взимат системно пари от държавата, за да ремонтират пътищата. Това са една особена група фирми, която е зависима само от държавните плащания, а останалите са зависими от конкуренцията на пазара", каза министърът.

По думите ѝ са подписани петгодишни договори, че ще се ремонтират пътищата на България, но при наличие на бюджетни средства.

"Какво заварва служебното правителство в края на април - бюджет от 382 млн. лв. на АПИ, раздаден на фирмите за ремонти на пътища, не за ново строителство, и дадени, със задание, едни текстове за още милиард отгоре - да копаят, и да ремонтират. В договорите пише, че тези пари, които очевидно са повече от договорените, ще се изплати когато има наличност в бюджета на АПИ. Към момента обаче АПИ няма наличност, затова и фирмите си работят цяла година без бюджет", обясни тя.

Според министър Комитова те са си работели така четири години назад и накрая по някакви неведоми пътища са им били доизплатени останалите средства. Тя заяви, че на първо място трябва да се въведе бюджетна дисциплина

"Знаете, че благодарение на народните представители осигурихме 100 милиона за пътна поддръжка. От опит знаем, че зимната поддръжка струва между 60 и 80 милиона. Искаме да ги дадем на пътните фирми, за да си направят пътното поддържане, както са го правили предните години", допълни министърът.

Тя подчерта, че служебното правителство е заварило фирмите с неизплатени средства още за миналата зима.