България очаква добър зимен и летен туристически сезон, заяви още министърът на икономиката, енергетиката и туризма при откриването на международната туристическа борса "Ваканция и СПА експо".

Трайков отбеляза, че домакинството у нас на големи състезания по ски е най-добрата реклама за зимните ни курорти. Миналата седмица се състоя кръг от европейската купа в Пампорово и курортът отчита 15 - 20 на сто ръст на туристите тази година, каза той, цитиран от БТА.

Министърът посочи още, че увеличението на чартърните полети до черноморските ни курорти и безвизовият режим , който страната ни предлага за всички притежатели на шенгенски визи, също ще съдейства за ръста на туризма.

Според председателя на УС на Българската асоциация на туристическите агенции Донка Соколова броят на туристите в зимните курорти се запазва на ниво от миналата година. Ако са предложени допълнителни мероприятия, може да се очаква ръст на приходите. По данни на председателя на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин като цяло за зимните курорти се очакват ръст от над 4 - 5 на сто.

Не така стои обаче ситуацията с Витоша, заради неработещите съоръжения. 300 хотела в София са с 10-15% заетост заради кризата, разчитахме на зимния туризъм, допълни Рагин. Според Соколова проблемът със строителството на лифтове на Витоша е една от предпоставките на спада на броя на нощувките в хотелите в столицата. Това са бизнес-хотели и там не са съсредоточени почиващи за ски-туризъм, допълни тя.

Браншът е един от малкото, които продължават да се справят добре в условията на криза и приходите от туризъм за миналата година са близо 3 млрд. евро, ръстът на туристите е с 6 на сто, на приходите - с 4 на сто, каза още Трайчо Трайков. За национална туристическа реклама миналата година средствата са били със 120 на сто повече спрямо предходната и сумата за тази дейност е възлизала на 22 млн. лева. За тази година са предвидени допълнително още 4 млн. лева.