Браншови организации в автобусния и в товарния транспорт дадоха извънредна пресконференция под надслов "Протест за обединението на бранша или протест срещу кабинета Борисов 3", с която отговориха на протеста на колегите си от Съюза на международните превозвачи /СМП/ и Българската асоциация на сдруженията на автомобилните превозвачи /БАСАТ/, организиран днес в столицата.

Протестът на тези организации е в подкрепа на обединението на сектора чрез Закон за Българската автомобилна камара, срещу който закон от своя страна категорично се противопоставят представителите на Националното сдружение на автобусните превозвачи, Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта, Националния съюз на превозвачите, Корпорацията на автомобилните превозвачи в България и браншови организации в товарния транспорт - Националното сдружение на българските превозвачи и Камарата на автомобилните превозвачи в България.

Според противниците на проектозакона "много тежко и тъжно е, че точно днес, когато в ЕК се дискутират промените по "Мобилен пакет 1", засягащи източните страни за превози, ние да се джанкаме и се караме коя фирма колко камиона има и накъде е".

"Принципната ни позиция е, че този протест за нас е необясним, не можем да протестираме до безкрай и позицията на премиера Борисов е пределно ясна и предполага, че трябва да седнем и да се разберем като колеги за бъдещето на бранша", коментира Магдалена Милтенова, ръководител на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и говорител на организациите.

Тя каза, че реално до момента не са получили становище от колегите си, вносители на проектозакона, с какво той ще бъде полезен, освен лозунга "ние трябва да се обединим". Според Милтенова браншът е обединен и случващото е абсурдно. Тя посочи още, че продължават опитите за репресия върху хората, които били привиквани и почти принуждавани да протестират. "Вместо да направим така, че автомобилната администрация да претърпи своите реформи и се превърнем в реален регулативен орган, което е нейната функция, ние реално изместваме нейната функция в частна структура", коментира Милтенова. "Ние не ползваме лобитата, ползвани за вкарването на този законопроект", каза още тя.

Противниците на проектозакона за създаване на транспортна камара потвърдиха отново тезата си, че тя най-общо казано се създава, за да изтласкат малките превозвачи от международния пазар, което още повече ще се случи, ако бъдат приети предлаганите в "Мобилен пакет 1", популярен като "закона Макрон", поправки.

На въпрос с така обявената тема на пресконференцията не се ли цели политизиране на конфликта, след изчерпването му на професионална основа, Магдалена Милтенова посочи, че това е предизвикано от отказа на протестиращите днес превозвачи да водят дискусия с тях и нежеланието им за публичен диалог. "Ако колегите са решили да протестират срещу "кабинета Борисов" това е нещо различно от темата да лансираме закона за автомобилната камара", каза още ръководителят на БССИТ.