За седми пореден път глобалната организация Superbrands връчи своите награди за отличен брандинг на водещи потребителски и бизнес марки на българския пазар на тържествена церемония в Sofia Event Center. На събитието беше представено и седмото официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на част от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социалноотговорни каузи.

Ивет Лалова беше отличена с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света

Снимка: Superbrands

За трети път у нас световната брандинг организация връчи и две почетни награди Superbrands. Най-бързата ни лекоатлетка Ивет Лалова беше отличена с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Българският учен проф. Владимир Кефалов получи почетен приз за промоцията на българската наука по света, за фундаментален принос в изучаването на ретината на окото.

"Superbrands предоставя възможнoст на марките от различни сектори на икономиката да общуват по нов начин - като обменят идеи и практики за успешен бизнес. Това е и основният фокус на глобалната програма Superbrands - да промотира чрез своите издания изкуството на брандинга като професионална дисциплина, както и добрите бизнес практики. Ние като екип приемаме за кауза и промоцията на бранда България по света - това, което правят най-успешно лауреатите на нашите почетни отличия Superbrands", каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.

Проф. Владимир Кефалов получи почетен приз за промоцията на българската наука по света

Снимка: Superbrands

"Със сигурност изданието Superbrands България 2019-2020 подсказва уроци, които маркетолозите трябва да научим, за да подобрим нашите маркетингови стратегии и пазарните резултати за всеки конкретен бранд", сподели проф. Веселин Благоев, дългогодишен член на експертното жури - Борд на Superbrands Bulgaria.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 80 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет, осъществено в партньорство с водещия институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands - марка, която трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2019 - 2020 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Най-силните марки на българския пазар, включени в седмото издание на Superbrands Bulgaria 2019 - 2020

Потребителски марки

А1
Bosch
bTV
Димитър Маджаров
Deroni
Dir.bg
Fibank
Domaine Boyar
Хрус-Хрус
Ideal Standard
Kaufland
Майонеза Краси
NEFF
NOVANIGHT
NuCrema
RiceUP!
Turkish Airlines
УниКредит Булбанк
Vivacom
Бизнес марки
Arteks Engineering
Diana"s Angels
Jobs.bg
Kreston BulMar
Пенков, Марков и партньори
Rene Gourmet Group
Soudal
Unimasters Logistics

Снимка: Superbrands

Глобалната организация Superbrands

Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.

Какво означава Superbrand?

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества съзнателно или несъзнателно признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrand символизира качество, надеждност и различие.

Изданията Superbrands

Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, ползват се с авторитет и доверие сред деловите кръгове, ключовите публики и потребителите, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.