Най-вероятно компанията е изгубила надежда в обозримо бъдеще да превърнат газопровода в мащабен износ за Европа, коментира изданието Finanz.ru, цитирано от "Дневник".

Новината разпространи агенция "Интерфакс", според която заради съкращаването на първоначалните планове за капацитет на "Турски поток" от 63 на 15.75 млрд. куб. м годишно са се оказали ненужни 506 км тръби. Те са част от Южния газов коридор, който бе проектиран за "Южен поток".

България имаше големи очаквания тази тръба да заработи, тъй като разчиташе с нея да напълни газовия хъб "Балкан", който смятахме да изграждаме, след провала на Южен поток.

Сега обаче започва демонтирането или консервирането на няколко участъка, тъй като след пренасочването им за обслужване на "Турски поток" вместо първоначалните 4 тръби с Анкара бе договорена една тръба и втора под условие, че ЕС даде пълни гаранции, че иска да получава гориво по нея, ще изгради насрещна инфраструктура и ще ѝ даде статут на специален проект за съюза.

Промяната засяга тръби, положени по маршрута Починки-Анака в Ростовска, Волгоградска и Саратовска област, както и в Краснодарския край, както и ликвидация на измервателна станция "Моршанская". Замразява се строителството на поредицата компресорни станции Русская, Казачия и Кореновская "до вземането на решение за реализация на тези обекти", се казва в цитираните документи на "Газпром".

Те са станали известни благодарение на това, че компанията е обявила публично събиране на оферти за разработване на документация за ликвидирането и консервирането на изброените обекти. Фактът, че има незавършено строителство в този район за почти 46 млрд. рубли, бе съобщен от "Газпром" в отчета за 2016 г.

Полагането на подводни тръби през Черно море продължава за две трасета, но турската страна не е дала позволение втората да има и сухоземна част, след като излезе на брега.

В Москва се увеличава усещането, че е все по-вероятно "Газпром" да се окаже с проект за милиарди долари, който отново доставя само за нуждите на Турция, а втората тръба води наникъде, коментира анализаторът от "Фич" Дмитрий Маринченко. Той изброява още, че без турско разрешение не може да се сглоби конкретният маршрут, още не е ясно кой ще е собственик и оператор и ще претентира ли Анкара да получава транзитни такси и в какъв размер.