В нормите за пътно поддържане трябва да бъдат извършвани ремонти на около 8 и 10 години на съоръжения като това на "Витиня", заяви председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Светослав Глосов пред журналисти по време на инспекция на ремонта на тунел "Витиня.

Снимка: БТА

Той изтъкна, че от създаването на Пътната агенция секторът винаги е бил недофинансиран.

"Надявам се, че през следващите години това ще бъде отрегулирано с въвеждането на тол системата", добави Глосов.

По думите му средствата от винетките са недостатъчни за пътно поддържане и за ново строителство.

Снимка: БТА

"Намираме се на виадукта пред тунел "Витиня", ляво платно в посока София. Това е съоръжение, което е построено преди 40 години", каза той и уточни, че гредите на съоръжението са от 1981 г. - 1982 г. "Това е по надписите на монтираните греди. От тези години до момента на този виадукт не са правени никакви ремотни дейности. Правено е преди малко повече от година обследване на виадукта и миналата година е ремонтирано дясно платно. В момента се работи по укрепването на греда от съоръжението на "Витиня", за да бъде демонтирана.", каза инж. Глосов. Той уточни, че ако не бъде укрепена, тя не може да бъде демонтирана. "Произвежда се нова греда", заяви още инж. Глосов.

Той уточни, че ще започнат ремонти на три съоръжения на автомагистрала "Тракия" и на два на "Хемус", каза още Глосов. И добави, че има план за действие за ремонта на 17 моста, които са в лошо състояние.

"На магистрала "Хемус" се ремонтират три мостови съоръжения, предстои ремонт на още две през следващите месеци. По автомагистрала "Тракия" предстои да започне започне ремонтът на две от съоръженията. Две се ремонтират. Може би малко по-късно и още едно", каза инж. Глосов.

Той уточни, че мостовите съоръжения на територията на цялата страна са над 200. "За всеки един мост има изготвена спецификация на база на обследване какво трябва да бъде направено", каза той и уточни, че АПИ работи повече от година по ремонта на мостовите съоръжения. Според него в следващите две-три години трябва да бъдат ремонтирани съоръженията по автомагистралите и второкласните пътища.

По думите му за ремонта на тези съоръжения само по автомагистралите са необходими над 130 млн. лв.

На въпрос къде са пробойните на виадуктите, инж. Глосов поясни, че става въпрос за пропуски още от самото изпълнение преди повече от 30 години и липсата на поддръжка.