Това съобщиха от Съюза на вносителите на автомобили в България, цитирани от БТА. От януари до март са продадени 4116 нови автомобила, докато по същото време през 2009 г. те са 7118. Пикът на продажби за първите три месеца е бил през 2008-а, когато са купени 15 224 нови автомобила.

От марките най-много нови возила са продали от "София Франс Ауто" - 410 автомобили пежо, следват ги "Мото Пфое БГ" - 378 форда, "Фолксваген" - 331, "Рено Нисан България" са с 330 коли и "Тойота Балканс" с 311. Нито една нова кола от началото на годината не е купена от марките "Кадилак", "Корвет", "Хамър" и "Ягуар".

Пикът на годишните продажби у нас от 1992 г. насам е бил през 2007 г. и 2008 г. - съответно 55 336 и 57 926 коли. Миналата година продажбите на нови возила са спаднали почти двойно - 26 813.
Като причина за аномалиите от Съюза на вносителите на автомобили посочват несигурната икономическа обстановка у нас и най-вече свитите кредити на банките.

Повечето големи пазари в ЕС са възстановили и дори увеличили продажбите си в сравнение с началото на 2009 г. заради правителствените програми за стимулиране на икономиката. През първите три месеца на 2010 г. регистрациите на нови автомобили в ЕС е нараснала с 10,8% в сравнение със същия период на 2009 г., сочи справка на Съюза на вносителите на автомобили в България.

Китай измести САЩ от лидерската позиция за най-големите автопазари, предаде междувременно агенция "Блумбърг", цитирана от БТА. Продажбите на коли в азиатската държава за 2009 г. са се увеличили с 46 на сто - 13.6 млн. леки коли, камиони и автобуси са продадени през миналата година, според  Китайската асоциация на автомобилните производители.