"Проблемът с безопасността се състои в това, че този самолет вече не се използва в нито една гражданска авиокомпания в ЕС и в Европа въобще. Пилотите, които летят на Ту-154, не могат да летят на други модели и тъй като машината е единствена в България, те не могат да поддържат достатъчно добра подготовка", обясни той пред Нова телевизия.

Транспортният министър каза още, че е обсъждан вариант самолетът да бъде продаден, дори е оценен на около 2,5 млн. долара и в рамките на тази година ще се вземе решение за продажбата му, предаде БГНЕС.
Правителството спря временно от движение държавната машина веднага след катастрофата на полския Ту-154, при която загина президентът Лех Качински.
С нашия самолет през последните години имаше няколко инцидента. През януари 2008 г. президентът Георги Първанов трябваше да се върне от презокеански полет, след като самолетът се приземи аварийно на Азорските острови. В момента управляващите летят с фалкона и единия от двата взети на лизинг еърбъса.

Относно протестите на автоинструкторите Александър Цветков коментира, че голяма част от бранша подкрепят предложенията за промяна при полагането на изпити, налагането на санкции. Според него, това, срещу което протестират и предлагат, е да се намалят изискванията към учебните центрове да се премине от разрешителен към регистрационен режим, извършван от Министерството на образованието. Такава практика няма никъде, категоричен бе Цветков и допълни, че единствената европейска държава, която прилага тази система, е Молдова.

По думите му, тези предложения са в разрез с основната политика и цел, която министерството преследва, а именно да пресече черния пазар на книжки и да подобри подготовката на младите водачи. Той аргументира изказването си с думите, че след като България е първенец в Европа по загинали на пътя, обществото очаква затягане на режима и повишаване качеството на подготовката.