С решение от февруари т.г. Комисията задължи „Метро Кеш Енд Кери България“ да преустанови разпространението на рекламата на автомобилни гуми "Барум Поларис 2" в брошурите си, което не беше обжалвано от дружеството. Разследването установи, че дружеството рекламира зимни гуми "Барум Поларис 2" със скоростен индекс Т (до 190 км/ч) като гуми с по-висок скоростен индекс Н (до 210 км/ч) и се предлагат на цената, отговаряща на индекс Т.

В резултат на това „Метро Кеш Енд Кери България“ е предлагало на клиентите си гуми от по-висок клас на цената на гуми от по-нисък клас, при разлика в цената с конкурентите си от около 20%, което безспорно е мотивиращ фактор за избора на даден продукт и може да повлияе на икономическото поведение на потребителите, казват от комисията.

Не на последно място, дружеството, както самото то декларира, не е предлагало зимни автомобилни гуми марка „Барум Поларис 2", модел 195/65R15 91Н, като по този начин е рекламиран продукт, какъвто не е бил предлаган за продажба.

КЗК счита, че чрез разпространяваните брошури „Метро Кеш Енд Кери България“ е рекламирало продукти, които не се предлагат от предприятието или са с характеристики, които не отговарят на поместеното в рекламата, като по този начин се подвеждат потребителите и се увреждат интересите на конкурентите.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода и характера на нарушението и икономическото състояние на ответното дружество.