Главният изпълнителен директор на компанията Уили Уолш посочи, че е "дълбоко съжалява" заради отказа на синдиката да приеме предложените варианти за възнагражденията и условията на работа, допълвайки, че след като стачката започне, предложението ще бъде оттеглено.

Бритиш еъруейз "не желае да преговаря и в крайна сметка иска война със синдиката", посочи генералният секретариат на Юнайт.

Авиокомпанията очаква през идните три дни да успее да изпълни около 65 на сто от планираните полети. "Десетки хиляди служители на компанията са готови да обслужат клиентите ни. Бритиш еъруейз утре ще лети", заяви Уолш.

Опасността от хаос в транспорта във Великобритания в периода преди великденските празници се увеличи след новината, че и работници по железопътната сигнализация са гласували за организиране на стачка, присъединявайки се към работниците по поддръжката на железниците. Съюзът на работниците в железопътния и морския транспорт не посочи дата за протеста на двете групи служители, но отказа да изключи вероятността стачката им да обхване периода около Великден, допълва АП.

Служителите от летателния персонал на Бритиш еъруейз ще стачкуват още четири дни след 27 март. Юнайт посочи, че ако спорът с ръководството на компанията не бъде разрешен, след 14 април ще последват нови протестни действия. През първите три дни на стачните действия ще бъдат извършени общо 1100 полета от планираните 1950, уточнява АП.

Кабинният екипаж на британските авиолинии стачкува срещу въведените промени миналия ноември, с които бе намалена числеността на екипажа на презокеанските полети и бе въведено замразяване на заплатите. От British Airways обаче обявиха, че стачните действия са неоснователни, тъй като заплатите на кабинния екипаж, които са най-високите в британската авиационна индустрия, не са намалени и няма съкращения на персонал. Авиопревозвачът обяви още, че мерките за замразяване на заплатите са необходими, тъй като компанията е загубила 342 млн.  британски лири през последните три тримесечия на 2009 г. През 2008 г. авиокомпанията обяви загуби в размер над 400 милиона лири.

Миналият месец пилотите на най-голямата германска авиокомпания Луфтханза (Lufthansa) стачкуваха четири дни. Техният профсъюз поиска увеличение на заплатите с 6,4 на сто и обещание да няма съкращения, както и да не се прехвърлят дейности на подизпълнители с по-евтина работна ръка.