Това каза президентът на "Армерос холдинг" Ицхак Дар пред участниците в конференцията в София, озаглавена "Заплахата от тероризъм и престъпността в туризма от гледна точка на политиката на ЕС", предаде БТА. По думите му, с нарастването на терористичните заплахи ще е необходимо да има и увеличаване на бюджета за сигурността. Цената да не се инвестира в сигурност е много по-висока от това да се инвестира, допълни Дар.

Ефраим Снех - бивш министър на транспорта и бивш заместник-министър на отбраната на Израел, отбеляза, че България и Израел са на "географския ръб", в тази част от света, където нараства религиозният фанатизъм.
Както България, така и Израел трябва да се справят с нелегалната емиграция. Туризмът е ключов фактор за силата на икономиката, а тероризмът е нещо съсипващо туризма и икономиката като цяло, заяви Снех.
Той препоръча изграждането на "превантивен щит" за туризма и икономиката като цяло.

Темата "Туризъм и тероризъм" се превръща в нещо изключително актуално, заяви президентът на Атлантическия клуб в България Соломон Паси. След идването на американските военни в България, последвало атентатите от 11 септември 2001 г., туризмът в Бургас и областта не спадна, а точно обратното - той нарасна. В годините от получаване на поканата до реализиране на членството в НАТО - между 2002 и 2004 г., се забеляза геометрично нарастване на инвестициите в региона, посочи Паси.

По думите му съвместните военни съоръжения допринасят за българската икономика и в частност - за туризма. Според Паси противоракетната отбрана няма да направи България по уязвима за ударите на тероризма. Терористите не нападат военни обекти, те нападат болници, детски градини, училища - незащитени обекти, посочи бившият министър.

България няма интерес да затруднява идването на туристи, но и не трябва да понижава критериите за сигурност, заяви на свой ред председателят на комисията по икономическа политика енергетика и туризъм в НС Мартин Димитров в изказването си пред участниците в конференцията. Той подчерта, че туризмът е един от отраслите с огромен потенциал, който може да помогне на страната ни да се измъкне от кризата. Облекчаване на визовия режим за хора извън Европейския съюз и повече средства за реклама на България като туристическа дестинация са част от мерките, необходими за развитието на тази сфера, смята той. Разходите, които държавата дава за реклама са пренебрежимо малки, посочи Димитров.