Електрическите "блек кабс" ("black cabs") заменят дизеловите автомобили по силата на регламент, според който всяко ново такси в Лондон от 2018 година трябва да има много ниски емисии на замърсяващи газове, съобщава Франс прес и БТА.

Около 9000 такива таксита ще бъдат пуснати в употреба до 2021 година, което представлява половината от сегашния автопарк.

Наречен Ти Екс иСити (TX eCity), този автомобил е "напълно нов и предлага много по-голямо удобство както за водача, така и за пътниците", изтъкна пред АФП Крис Гъби, директор на Лондон електрик виикъл къмпани (London Electric Vehicle Company) - бившата Лондонска таксиметрова компания (London Taxi Company), производител на новото такси.

Той подчерта, че колата е много тиха и управлението й е много по-леко.

През 2013 година производителят на първия в света автомобил, проектиран да бъде използван за такси, беше обявен в несъстоятелност и му беше назначен синдик, след което беше купен от китайския автомобилостроител Джийли (Geely), собственик на Волво (Volvo).

Автомобили, използвани специално за таксита, се произвеждат от близо 70 години в Ковънтри, в Централна Англия.

Новите модели са по-големи и могат да превозват до шестима пътници. Те са с прозрачен покрив, имат безжичен интернет, Ю Би Ес (USB) зареждащи устройства, електрически контакт и безконтактен четец на банкови карти.

Ти Екс иСити струва 55 000 британски лири (около 62 000 евро) или с 10 000 лири повече от последната дизелова версия Ти Екс 4 (TX4). Производителят й твърди, че водачите могат да правят икономия на гориво от 100 лири седмично (114 евро).
Новата кола има десет пъти по-малко въглеродни емисии от дизеловата, а емисиите й от азотен оксид са почти нулеви.

Лондонските шофьори на таксита изминават на ден средно 120 мили (193 километра), включително с пътя до дома си.

Новите електрически таксита могат да изминават 80 мили (129 километра) с електрическия си двигател, но имат и резервен електрически генератор (захранван с бензинов двигател), който им позволява да изминават до 377 мили (607 километра).