Пътният възел „Даскалово” свързва автомагистралите „Люлин” и „Струма”. Той се изгражда при пресичането на автомагистрала „Люлин” с пътя София – Перник – Гюешево.
За движение на моторни превозни средства се отварят две ленти в посока София и две ленти в посока Перник по път І-6 към Гюешево, както и две ленти в посока Перник – Владая и връзката с АМ „Струма” в посока Кулата. Схемата на пътния възел е тип “Диамант” с кръгово движение на едно ниво. Рингът е проектиран като неправилен елипсоид за проектна скорост 40 км/час. Поради голямата денивелация между трасето на АМ “Люлин” и пътя София – Перник по-голяма част от пътните връзки и кръговото движение са с мостови конструкции. Всички пътни съоръжения, както по трасето на автомагистралата, така и по пътните връзки, са съобразени с пресичането на съществуващата ж.п. линия София –Перник.

Премиерът Бойко Борисов съобщи, че вчера при посещението си в Брюксел е разбрал, че българи правят доноси, за да спрат строежа на магистрала „Тракия".  Завиждат, завиждат, мъчно им е, защото магистралите са били в сърцето, в мечтите на много поколения политици, а и на всички българи, коментира той опитите на наши евродепутати от Синята коалиция и БСП да спрат апликационната форма на аутобана, съобщи КРОСС.

„Надявам се, тези дни цялата апликационна форма да бъде подписана от Барозу и да получим финансиране, въпреки доносите. Те ни се смеят, че българи топят българи - и от сини, и от червени. Всеки, който има връзчица там, се опитва да спре „Тракия”. А това е удар към всички с автомобили”, каза Бойко Борисов.

До 1990-та година НДК беше показван като най-сериозния строеж, но това е пионерска работа в сравнение със строежа на метрото в София, посочи още Борисов. Под земята се прави един нов град - каза премиерът.

„До към 10 януари ще стане готова магистрала „Люлин” и ще я пуснем пробно. Около май ще я спрем за няколко дни, за да се преасфалтира, ако се налага, да се довърши и ще издадем строителните разрешения. Надяваме се - май да започнем „Струма”, първите два лота. На 15 януари ще дойде президентът на Европейската банка - да се договорим за финансиране. На "Марица" й тече технологичният срок, „Тракия” върви, на Южната дъга на Околовръстното през май-юни ще станат локалите”, каза още Борисов.

Магистралата е на финала, работите текат по график, а пътен възел „Даскалово" е изграден два дни преди планираното. 2000 души работиха денонощно, каза министър Росен Плевнелиев. Според него най-важно е, че в момента нито един лев няма да бъде загубен. Държавата е платила 32 млн. евро, 142 млн. са по европейския меморандум, посочи още той.