”Гражданска отговорност” може за някои да скочи с 200%

От началото на 2018 г. застраховките „Гражданска отговорност” ще се определят индивидуално за всеки шофьор на база нарушенията, които е правил на пътя.

Обратно в новината

Коментари - ”Гражданска отговорност” може за някои да скочи с 200% | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не е лошо като идея :)

Понеже системата у нас е сбъркана и ГО е за автомобил, не за шофьор, нищо не пречи колата да се регистрира на собственик, който вобще не шофира или дори няма шофьорска книжка.

Тъпанари - напревете застраховката лична на шофьора. Така всичко ще си дойде на мястото. Кво му пука на келешчето колко нарушения има при условие че автомобила се води на баба му дето не се е качвала на кла 10 години и съответно няма нито едно нарушение.

Ха дано,ама надали. Това чудо,да има пряка връзка "Нарушения-ПТП-цена на ГО"се говори от години.И все я няма връзката. Единствено,застрахователите ми правят отстъпки от Каско,защото не съм завеждал щети.....защото пък нямам ПТП. Що за безумие е,толкова време,този въпрос да не може да си намери решението!?И каква по-добра мотивация за българина,от финансовата?Правиш нарушения-плащаш директно.

Само да попитам, как ще стане това, като гражданската отговорност в момента е на автомобила, а не на водача?

Отново твърде закъснели реакции и отново със съмнителна стойност! Самоизяждането ще продължава. А снимката тук е достойна да замени българския флаг, защото много точно ще отрази целия запек, който цари из България!!!

Айдее, минаха 3 месеца от последния път и пак започнаха. Да видим колко години ще отнеме да се осъзнае, че ГО се прави на автомобила, не на изрядния шофьор.

Егати системата - Застрахователите (частни фирми) да имат достъп до базата данни на полицията. Нечувано и немислимо в нормална държава. В нормалните държави има бонус/малус, но те се определят според броя на щетите, нанесени от застрахования, не от нарушенията.Тоест в БГ ако дам колата на съседа си за няколко дни и той мине на червено и наруши още това онова, моята застраховка скача, така ли става?

Мда, например какво става с лизинговите автомобили. А какво става с тези, които се водят на баба ми, която има от 40 г. книжка и златен талон, но никога не е шофирала?

Именно. Това с размера на ГО и поведението шофьора показва само колко некомпетентно, меко казано, се вземат решения !!! Да знаете, че познавам няколко 100 изрядни шофьори, перфектни. Откакто са слезли от учебния автомобил едно нарушение не са извършили.

Вече не си спомням от колко години се говори и пише за тази система, вероятно повече от 25 години, но всичко си остава по старите правила.

Гоуем си разбирач - плювач. В т.нар. от тебе нормални държави застрахователят дори ти монтира в колата телеметрична система, която ти следи стила на каране. Съответно плащаш повече или по-малко.

На база на нашето застраховане на автомобили, такава мярка е неефективна. Ако шофьора е джигит, ще регистрира застраховката на автомобила на жена си, например. И всичко пропада. Мисля, че с това се гледа малко по-напред. Това е само частична бонус-малус. Идеята е след година-две да стане като в Германия - само този, който е сключил застраховката, само той да има право да шофира. Разбира се, може да шофират и други хора, но тогава трябва да сключиш друга застраховка за други пари. Най-вероятно ще бъдем свидетели в близките 2 години на около двукратно увеличение на застрахователната премия. Тук , в Германия за един Туран 1.9 ТДИ плащам 540 евро застрахователна премия, при все че нямам застрахователно събитие за последните пет години(толкова съм в Германия). Колеги с над 20 годишен стаж плащат по 250 евро. Според мен вървим към изравняване на ставките.

Аз нещо не схващам. Нали ГО е за автомобила? А нарушенията са на човека. Верно че и номера се пише в акта, та може по номера и без значение кой е карал и нарушил, но от правна гледна точка ми се види странно.

Напротив, точно така е в цивилизованите държави. Нали като блъснеш някой, застраховката ти олаща щетите...

Дрън-дрън. 100 лева отгоре, 50 лева отдолу едва ли някой шофьор му пука.

Нов опит, който отново е обречен на провал. Нарушенията и глобите са на сметката на шофьора, а застраховката е на колата. Кой прави връзката? Ако личната ми кола е на името на жена ми, а служебната е на името на шефа, колко ще ми струва застраховката, ако имам 10 нарушения с кола под наем? За да работи такава система, гражданската отговорност трябва да е на името на шофьора и да няма значение с каква кола е. Тогава формулата става съвсем проста. Генерирш разходи на застраховатвлите, вдигат ти тарифата. Няма нужда частни фирми да получават достъп до информация на Полицията. Трябва само да се свържат помежду си. Омръзнало ми е от мисловните напъни на малоумните управляващи.

Точно така. Ще гледаш на кого го даваш автомобила.

Само се правим,че мислим.Важното е да ви вземем повече пари

леле сега какви разправии ще станат след едно ПТП, кой е виновен и кой не. Какви перспективи се отварят пред вземащия решение.

и пишат неграмотни журналя, които не правят разлика между автомобил и човек.

Направих си новата застраховка на 10,10,2017-намалиха ми 45,00лв за без нарушения!!!!! ФАКТ!

Системата работи успешно в Германия. Мислиш ли че са по-глупави от тебе застрахователите им? Това че тука автора не ти е сдъфкал всяка точка и не схващаш е твой проблем.

Така е в цивилизованите държави. Ако колата и застраховката са на женати, то тя трябва да декларира който освен нея кара колата и така застрахователя определя размера на застраховката.

Друга е системата там, както и в цял свят. ГО на колата е голяма глупост, за колата си има ГТП.

след идиотщина. Частни структури ще имат достъп до база данни на МВР! Сега очаквайте освен невероятното количество малоумни ограничения досега и нови знаци 20 и 30 км/ч на най-невероятни места, така че освен глобите всички ще плащат и 200% застраховка.

Интересно ми е коя компания е намалила дадена застраховка преди да е влезнала в сила системата ?!?!

Такава система е необходима. Но: Нито веднъж и никъде не се коментира, че нарушенията от регистъра на КАТ трябва да имат давност. Примерно - 5 години. Ще стане така, че някой шофьор със 30 годишен стаж на пътя ще плаща за нарушение, което е направил примерно преди 25 години. А тогава няма смисъл от наказания и глоби - отрича се възпитателният ефект!!

Гражданска отговорност е застраховка, а не санкция. Затова, че съм нарушил закона за движения по пътищата аз вече съм бил санкциониран. Всичко останало са пълни глупости с цел повишаване цената на ГО почти поголовно, тъй като 80% от водачите на МПС имат някакво нарушение.

Слагаш си камера в колата и тогава ще се види кой крив, кой прав.... Повечето шофьори на запад така правят...

Средногодишно един австриец плаща 2000 евро застраховки всякакви, в България сумата е 150 евро. Това искат да направят и да намажат яко застрахователи, ама защо не ги накарат да плащат щетите после без да те мотат и търсят причина за отказ.

Тази система пак е крачка напред. Но за да работи като хората, застраховката трябва да важи само за вписаните в полицата лица. Т.е., ако двама човека искат да карат една и съща кола, би следвало и двамата да бъдат вписани поименно в полицата. Съответно тогава премията може да се изчисли спрямо двамата и техните нарушения. Може да се и впише просто, че всеки има право да кара колата, тогава цената пък ще скочи със 100-200%. Както е на запад - колкото повече хора карат една кола, толкова по-голям риск. Иначе правиш застраховката на някой, който въобще не кара и съответно няма нарушения и си караш и свиркаш, което не е правилно.

Е най-обипам като кажа на някой ДА , той да ме обори като каже НЕ. Е...аз от 2001ва живея в Германия и карам кола, ама на тебе ще повЕрвам многознайко.

И на кого се води застраховката в Германия?

Има две финансови мафии във всяка държава - банкова и застрахователна. Не е случайно, че мутрите след 1989-та се хванаха точно с банки и застраховки - ПЧБ, Моллов, Кредитбанк, ВИС, СИК и подобни.

goose

Само че като нарушител ти носиш по-висок риск за застрахователя, отколкото изрядния шофьор, така че - напълно оправдано е за по-високия риск да се заплаща с по-голяма премия :-)

Факт е, че застраховката е на автомобила, а не на водача. От това следва неоспоримия извод, че колегата Андрешко е разбирач, а ти си плювач, който не разбира, но коментира.

Проблема не е в това, кой колко нарушения има а кой колко нарушения плаща! В България масово си карат без прегледи и застраховки и като ги голбят не еба.ат да си плащат глобите и те губят давност! Спри му колата от движение на такъв или я конфискувай и тогава ще има ефект, но тук идва закона на 50-те лева бутнати на катаджията! Кога ще резберете че тук проблема не е в законите а в контрола и корупцията! Да не говорим, че по градски легенди,които в България са си чиста истина, баровците,които могат да си го позовлят са на абонамент в КАТ, т.е. плащат си годишна такса и не ги закачат!

Колко ти струва удоволствието да си караш колата в Германия, на месец? Без бензина.

"Дал бог"

че частни компании ВЕЧЕ се ровят в системите на КАТ?

Не е така. У нас на практика няма работещ КАТ. По пътищата е пълна анархия, защото няма кой да санкционира. Идеята е добра, за съжаление реалзацията пак ще бъде, така че да плащат съвестните, неволно направили някое и друго нарушение. Джигитите пак остават недосегаеми. В държава проядена от корупция такива мерки няма как да сработят. Всеки ще предпочете да бутне 20 лв. вместо да плаща гражданска 400 лв. Мутрите, мутрите - те да са живи!

Това е отстъпление от добрия стар социалистически начин на "уеднаквяване" на хората!

Това отдавна трябваше да се въведе. В щатите ако нямаш нарушения на пътя плащаш към 5-600 долара. Ако обаче имаш катастрофа застраховката ти фръква на 7-8 хиляди.

Пак ще има проблем.... блъска те кола управлявана от неправоспособен водач..... Той не е регистриран никъде, стикер за сключена застраховка не се слага никъде... освен това .... Професионален шофьор.... на него на каква база ще му оценяваш нарушенията от една страна, от друга кой ще му плаща застраховката? Той лично или работодателя..... Ако той си я плаща.... защо той да плаща разход на работодателя (плаща си за да работи) от друга страна, работодателя пък ще му плаща лични разходи. Изобщо има много неща, които трябва да се обмислят. Относно лизинговите автомобили, проблема не е чак толкова страшен.. лизинга се води на някой все пак. Вярно, че колата може и да се води на някой, който не шофира... но.. Тук има едно голямо НО. застрахователите ще искат информация от КАТ... дефакто всички нарушения извършени с този автомобил (защото при издаване на Акт се записва, с кой автомобил са извършени нарушенията). При връзване на данните се получава именно история на нарушенията на конкретен автомобил без значение от собственика му.... Тук пък идва проблем при евентуална продажба на автомобила.. дефакто не стига, че си купуваш кола , ами си купуваш и нарушенията на предишните собственици..... Появява се друг въпрос.... Аз може да имам много нарушения, но нито един инцидент със застрахователна стойност..... Какво правим в този случай.... Аз като водач съм си платил глобата за съответното нарушение.... защо да трябва да плащам глоба втори път (дефакто това си е един вид глоба) От друга страна аз може да имам множество застарохавателни претенции (на този съм жулнал калника, на онзи огледалото....), в тези случаи КАТ не се вика, един протокол е достатъчен.... но дума не се обелва за това, ще се взимат ли такива инциденти в предвид, и ако ще се взимат каква ще бъде връзката между отделните компании (решавам, че ще си сменя застрахователната компания)... Много много неизвестни има...

Не знам! Може да имат договор-Кат дава информация без да дава достъп!

А срок нещо? Ако имаш 2 акта за неправилно паркиране и репатриране отпреди 10 години примерно, това значи ли, че ще плащаш 2 пъти по-висока ГО? Нещо пак май е недомислено.

Не е вярно. След санкция, презумпцията е, че си взел поука и трябва да си по-дисциплиниран. Също така, който кара по-често е по-рисков от този, който кара веднъж седмично или веднъж месечно, тъй като е по-вероятно да бъде замесен в произшествие, леко или тежко. Изключително относително може да се измери риска точно тук. Определено се прави за повишаване на "услугата".

А дано, ама надали.