Защо все повече мотористи причиняват катастрофи

Много често мотоциклетистът тръгва да прави ляв завой, който не е защитен

Обратно в новината

Коментари - Защо все повече мотористи причиняват катастрофи | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Доктора е прав за доста от случаите. Аз съм на мотор он 1958 година. Последните години се оказва че ставам все по -невидим. какво ли щеше да е ако сигнала за ляв завой показвах с ръка, като би следвало да показват велосипедистите. Но по -плашещото е нихилизма на доста от ВОДАЧКИТЕ на четири колела. Пример 1. Предстои ми влизане в кръгово. Независимо от правилата за двиижение в кръгово има и знак СТОП натискам спирачката за да достигна до стопа и в този момент на около 10 метра от стопа, ме засича черно Ауди независимо от стопа, пешеходната пътека на която в ляво има и пешеходци, той отнема предимството на онзи в кръговото.... Сурнах малко и двете гуми, за да не се блъсна с мотора в него. Пример 2. Карам на права отсечка, в дясно има спрели коли, на някои мигат и аварийните (тема за размисъл какво да очакваш) Двойно непррекъсната, бяла кола внезапно сече двойната и докато спра тя вече е в дясната ми страна. Млади момичета, Що не даваш мигач!? -Дадах. Кажи бе защо не даде мигач преди да минеш насреща ми! Имаш и двойно непрекъсната! -И какво от това!? най спокоен отговор; като ги гледам -надали имат книжки. Пример 3. Преди половин час. Пак с мотораНасреща ми идва с висока скорост бял "джип" в ляво от мен (в неговата лента) спряно черно комби, аз съм на траверс на черното комби, но "дамата" решава за заобиколи комбито, а аз вече нямам накъде да бягам мое дясно. Пример 3. На регулирано кръстовище съм подал ляяв мигач, застанал съм в лента със стрелка наляво, светва зелен светофар със стрелка наляво, потеглям и за да не ме удари бързака, който дори не е за наляво, апродължава направо (на забранителен червен за направо) лягам дадясно с мотора, тариката минава през предното ми колело и отпрашва (както винаги КАТ идват късно и "никой не е видял" нищо) Така че не винаги и всички мотоциклетисти са нетолерантни. И доктора е прав че отдавна сме невидими.... за тези с големите марки коли, млади момичета, които дори не са наясно дали ще успеят да овладеят конете под капака, на оня дето като види мигача ти решава че е по -бърз ...на безпардонният и безскруполният "гражданин" на улицата/пътя

Подкрепям те, Макс. Но да знаеш, че си общо взето си самотен в поведението си. Сред мотористите, уточнявам.

Много тестостерон и все по-малко сиво вещество в главите...

Втора ситуация, на светофара до мол Сердика, светва зелено за ляв завой, през това време някавъв моторист решава, че от лявата ми страна ще продължи направо. Добре че се оглеждам, защото ако на мое място беше някой дядо или някоя кака щеше да си завие и се сещате какво щеше да стане след това.

Има и такива мотористи. Но какво ще кажеш за две ленти за направо, една за надясно и една за наляво видач на лек автомобил от дясната лента на светофар сече пъта на лек автомобил за направо, сече и моятпът за направо на който съм с мотора за да завие в обратна посока. В същност тръгва на жълт светофар и ни сече пътя на нас дето сме на зелено вече. И това при положение че лявата лента беше свободна още когато светна червеният сигнал на светофара. Много безмозъчни напоследък взеха/купиха книжки особено за мощни/тежки мотори и свършват или в канавката, или отзад на някой камион ,или под някой насрещен ТИР

Карам си по Тракия, пред мен има автомибил който искам да изпреваря, оглеждам се, като в лявата лента няма никой поне 500 метра назад. Започвам да изпреварвам с максимално разрешената скорост и когато се изравняваме, между моя автомобил и мантинелата профучава моторист. Това е опит за самоубийство. Какво чакат органите на реда преди да започнат да санкционират такива самоубийци? Може би чакат, някой дядо да се стресне от рева на мотора, и инстинктивно да дръпне волана на ляво.

Мотористите трябва да спазват Закона и Правилника. Да им се дават не разрешени предимства е вредно. И е предпоставка за тежки катастрофи.

Толерантност трябва да има и от двете страни. Не карам мотор, но карам колело, карам и кола. Като шофьор, честно, по-голямата част от мотористите ми иде да слезна и да ги убия (неадекватно движение, поява с висока скорост между две ленти спрели коли ...), но не всички има и адекватни мотористи. като велосипедист - ами шофьорите рядко пазат двуколесните, особено с колело - не ме бръснат за нищо, засичат ме, гледайки в мен, горе долу подобно е и с моторите. а никой от тези шофьори не си дава сметка, колко лесно ще убиеш човек на две колела - той е тотално незащитен, защо го правят! Но ..... културата е в къщи, където е трябвало да те научат да уважаваш хората около себе си по принцип, тогава ще го правиш и на пътя и като шофьор (на каквото и да е) и като пешеходец ....

Крайно време е да се забранят моторите в България, поради изключително неадекватното поведение на всички мотористи на пътя

1.Не защитените само трябва да се пазяти то много. 2.Да уважаваш ,не означава да го стимулираш да не спазва Закона.

1.Не защитените самИ трябва да се пазяти то много. 2.Да уважаваш ,не означава да го стимулираш да не спазва Закона.

То като почнеш от Голф тройка, Ауди, БМВ, някои Мерджани особено черни на цвят и затъмнени стъкла, при което на ENта ръка и ХХ години се карат все от неадекватни водачи. Та къде ти е истината ако направиш справка надали ще намериш мотор на толкова години и на толкова хиляди километри, колкото на болшинството "каруци" на пътя

И аз давам път на мотористите, нека си се изтребват, аз не бързам!

Мислят се за потомци на Дънкан Маклауд. А некои са толкова назобени, че и за донори не стават.

донори донори

Изключително неадекватни на пътя, с малки изключения......!!!!!!!!!Много са опасни,особено при изпреварване!!!!!!!

Моето развитие е низходящо. Първо почнах с шестколесно-карах на баща ми камиона Татра-никкъв кеф! После се насочих към четириколесните-дали е джипарка, гъзарка или малолитражка-удоволствието е спорно-се се кара между някакви линии(където ги има). По-късно ми просветна -колкото по-малко на брой са колелата-толкова по-голям кефа.Смених Балканчета, Симсонки, скутери, 'градски", пистови и ендуро. Взе да ми става интересно. Най вече оня уплах в очите на многоколесните, когато ги "изненадам". Мина време и този кеф ми омръзна-реших с две гуми, ама миниатюрни. Купих си тротинетка-разширих мъртвата зона на другите и бях като "стелт". Всяко чудо за 3 дена... Вече съм с моноцикъл-като ония от цирка. Те жонглират, а аз вече съм със свободни ръце и: 1.Чатя си на Айа; 2.Гримирам се; 3.Закусвам; 4.РЪкоделие и в двете му форми; 5.Раздавам целувки... Всички ме обичат и няма нужда да слизам от моноцикъла на пешеходна пътека.

Сладурка си ми ти. Я кажи, а от седалката лиши ли се?

Не е седалка, а колче. Да знаеш какъв кеф,е!

Stan Stan

Все верни неща, но смесени в невероятни потпури. Поне 10 теми са засегнати. И накрая нито една не е изложена, съответно обсъдена докрай.

Естествен подбор.

Тия освен че са нагли, вече се оформят и като мафия. Щом имат група за реагиране... За карането им какво да се коментира - минават бързо, винаги над разрешената скорост поне с 50 км.ч. Крият си номерата, вдигат ужасен шум... И накрая искат уважение. Нагли...

В Германия е забранено на мотористите да сноват между колите. Карат си като коли, заемат цяла лента, на светофара си чакат където ги е сварил. Явно и там са минали по кървав път.

Че е забранено - забранено е, но до сега не съм видял някой да спазва тази забрана. Особено на магистрали и светофари.

малко са

Каквото и да караме все избиваме .... това явно не е от значение. Такава е съдбата и живота в България.

Какво да говорим... Няма един моторист да кара нормално......

Айде сега.. защо? Защото обичат риска, обичат скоростите, съответно понякога се получават такива ситуации. Но ако премахнете риска.. ще премахнете и моторите. Ако няма адреналин мотора е безмислено устройство, което в БГ може да се ползва около 4 месеца. Т.че не натискайте повече, винаги е било така винаги е имало риск. Оставете мотористите да решават съдбата си.

Повечето мотористи мислят, че разделителната ивица между лентите е лента за движение на мотористи. При това положение не е чудно, че падат като на война. Нужна е забрана на моторите, тъй като 99% не се движат по правилата и не отговарят на нормите за шум. Няма защо нормалните граждани да се съобразяваме с хора, които са комплексирани самоубийци. Има си болници за тези разтройства на акъла.

аре да не се вайкаме. Естествен отбор. Такива не се загуба за държавата ни.

По целия свят е така - няма смисъл да си купиш мотор и да спазваш правилата. Но, разбира се, сами трябва да се пазят, никой не им е длъжен да ги пази при нарушения.

Разрешена скорост за мотористите: - до 100 км/час на магистрала - до 80 км/час на път извън населено място - до 50 км/час в населено място Има ли моторист, който да спазва правилата за скоростта? Аз не съм срещал. Обикновено карат с 100-200 км/час, независимо от пътя.

Голяма част от мотористите са меко казано малоумни, или ако не са то са тотално невежи относно правилника и правилата за собствена безопасност. Вчера 28,7,2019 г на магистрала Тракия при прибиране в дясната лента с даден десен мигач , бях изпреварен от дясно от малоумник , който летеш поне с 140 и има късмета че погледнах в огледалото, въпре ки че бях сигурен че е празно платното........ нямам думи!!!! Същото важи и за малоумни шофьори , пак на същата дата на същата магистрала 2 пъти бях засечен от автомобили каращи в лявата скоростна лента, които изведнъж решават че трябва да ядат или пикаят.....след което без мигач направо се натрисат в дясната лента и бият спирачки та да уцелят отбивката на бензиностанцията.....егати, явно тъпотата се шири масово и няма значение какво караш!!!

Крайно време е да се вземат наистина реални мерки срещу идиотите на мотори. Карат на зиг-заг с бясна скорост между колите, навсякъде се бутат да са първи на светофара. Много са нахални и арогантни, особено като са в група са най-великите. Ако им направиш забележка, обиждат и скачат на бой. Трябва при всяко нарушение да им се взимат книжките и мотора да се мачка с валяк, иначе оправия няма с такива подобия на хора. Има и свестни хора между тях, но мнозинството са селски комплексари с претенции, че всички сме им длъжни и УЖ не ги пазим. Ти да видиш...

Много точно казано. Пълна измет са тия.

Пътят Русе - Варна. На моста при село Писанец се разминавам с голям камион (ограничението е 70 км/ч, аз се движа с пет отгоре). Между нас се "шмугват" две млади момчета с пистови мотори, всяко, с по едно момиче седнало зад тях. Стотина метра по-нагоре, пътят се разширява и място да ме изпреварят, колкото искаш. Опитвам се, но не мога да го разбера това. Може би е от годините.

това са най-качествените донори изобщо,млади и тъпи

Защото много са нахални! Първо за шума. Нарочно ги надуват да вдигат много шум. Със сигурност много над позволеното. Вярно че някакви "състезатели" го правят нощем и с коли и стържат гуми. Спомням едно определение по западни медии. Че инцидент се случва средно на около 25 000 карания на мотоциклет. А за велосипеди на около 80 000 кърания. Трудно водачите на коли оценяват как ще реагира някой на мотор. Елементарно спиране и маневра на кола е невъзможна за мотор, който би се подхлъзнал и паднал. Веднъж видях как един мотоциклетист се натресе в кола, която съвсем правилно си завиваше, а онзи реши да тръгне на червено. Бе почти спрял на сфетофара преди маневрата. С кола бе елементарно за избегване, а той като атентатор се заби. Имаше май канал там и имаше разтояние между лентите в двете посоки от която дойде колата. На мотор често не спазват правила. На велосипед е цяло чудо някой да спазва правила. Последните карат по тротоари. През пешеходни пътеки. В насрещното по шосето. Пресичат на дигонал кръстовища. наскоро гледах и докато държи с едната ръка кормилото, с другата си държи мобифона и гледа в него надолу.

Защото това са пистови мотори за писти а не за улици и трябват специални спортни умения а не да не ти пука.

Мотористите са като гейове на парад - никой не иска да им слуша и гледа свинщините, обаче те МНОГО държат целия свят да ги чуе и види!

разбрахме че си педал :)

Основната причина за катастрофите с мотористи е високата скорост, с която се движат и изпреварват в нарушение на правилата. При разрешена скорост за тях до 50 км/час, те често се движат с 100-150 км/час, понякога и повече. При арзрешена скорост за ятх извън населено място от до 80 км/час, те рядко слизат под 140 км/час, но често надуват до над 200 км/час. Мотористите така и не разбраха, че при такива превишавания на скоростта, те стават невидими за шофьорите и следва катастрофа.

споко майсторите с колите :) сложил съм си камера и ското ще пусна видео да се видите вие с колите как карате .. то няма фарове няма мигачи ... някой даже не знаят правилника за движение трябва да си Ванга за да го разбереш кво иска да направи ... да не споменавам че и от вас има боклуци който карат с градско с над 100 км ... но и за вас има лек нарича се ТИР :)

бийте минуси но засечете си за един ден каране колко пъти преминавате бялата лента при ляв завой !!!!

А какво търси мотора до мен в платното? Не може ли да кара зад мен и когато е безопасно да изпревари?

говоря за тези който са насреща бе пич ..

има си правилник за движение по пътищата !!!!, Без значение на олко гуми се движиш трябва да се спазва ! Който не го спазва ще си носи последствията, колкото и тежки да са те! никой не е длъжен да прави място и да дава път на нарушителите на правилника за движение!

напълно погрешно е да се проявява "разбиране" към мотористите, защото НА ПЪРВО МЯСТО Е ЗАКОНЪТ , КОЙТО ВАЖИ ЗА ВСИЧКИ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА. Никой не задължен да им дава път, НО ВСЕКИ УЧАСТНИК Е ДЛЪЖЕН ДА СПАЗВА ЗАКОНА И ПРАВИЛАТА.А много пъти ми се е случвало на сфетофарна уредба те да се провират между колите, а по правилник са длъжни да се подредят както всички останали. А когато нещо се случи винаги са им виновни другите.

Повече от 50% нямат документ за управление , а полицията не ги спира , някой много да спрат за проверка някое скутерче . Я да започнат с конфискация и зверски актове и веднага ще паднат жертвите , никой не спазва никакви ограничения , нищо , че има камери , голяма част карат с чужда регистрация , просто трябва да се затегне контрола и санкциите и веднага ще има ефект , но явно толкова си могат .

ние шАфьорите не сме били подготвени??? Я пак!!! Аз карам с 90, ограничението за мотористи е 80 - как аджеба той ще се появи изневиделица и няма да съм подготвен, след като той изобщо даже не трябва да ме застига на пътя, та камоли да ми изникне от нищото! Вината на мотористите в 99% е изцяло тяхна - то и автомобилистите не спазват закона, ама моторист да спазва закона - не съм видял.

Колко шамари си ял ,не ми се мисли,комплексар

Тия с пистарките са пълни боклуци, говориш с тях и те ти се смеят, защото ти не си като тях.

да се спрат всички пистарки от движение по републиканската пътна мрежа! В Афганистан няма толкова жертви, а там е война!

За съжаление и категорията си я взимат на хартия, на нищо не ги учат. Поне за донори стават.... дано са повече, че много хора чакат за органи.

Това са комплексирани идиоти, които премахват шумозаглушителните гърнета на летящите си кофчези. Писал съм 100 пъти до МВР- на светофарите на бул. България форсират в 3 през нощтта и потеглят със свирещи гуми . До следващия светофар са със 180 км/час. Полицията била безсилна-техните мотори не можели да ги настигнат, а номерата били под седалките и не се виждали. Това е срамно и противно. В Мюнхен 750 кубиково БМВ пълзи с 40 км и мърка като котенце. Глобата за махнати ауспуси е 500 евро. Туровакайте ги тези с мощните мотори и кожените дрехи всеки ден с по 1000 лв. и ще престанат да гинат по шосетата!!!

Те се засилват още от бул. "Евлоги Георгиев", от там още почват, мръсна газ, свирещи гуми. Особено сега лятото, всяка вечер е. Вероятно са едни и същи боклуци. Докладвал съм на полицията, на КАТ и чакам да се реши това. Вече две години... Абсолютно си правят каквото си искат и ти казват, че не са си взели мотор, за да спазват законите. Ами, тогава, ще обирате асфалта с нос. Аз не очаквам полицията да си купи мотори и да ги настигне, а да сложи патрули! А и номерата се виждат, да окачат камери, които не са половин метър над светофара, и ще видят номерата. Както и да се поддържат в работа тия камери, а не като на Цариградско.

Stan Stan

А защо да ги застигат. Ленти с шипове нямат ли ? Две коли да преградят пътя не могат ли ? Да разпитат зрителите кои са тези и да им отидат на гости, не могат ли ?

Защото са безмозъчни същества!!!

Защото са болни комплексари, неспазващи правилата и считащи, че законите на физиката не се отнасят за тях

Ами защото никой и нищо не пречи на изрод, решил в два след полунощ да събуди половин град с рева на мотора си. Или някой да препуска с над 200 по пътя. Или на този, който е решил, че чакането на ред на светофар е за баламите и се провира между колоните от коли, за да се нареди най отпред. Ако един такъв бъде пребит, преди да се убие или да утрепе някой друг и това стане добра практика, за нула време катастрофите причинявани от мотористи ще намалеят.

Процентно на база мотористи жертви за година, мисля че не е чак толкова зле. Имайте предвид, че мотоциклетистът е значително по уязвим, т. е много по-вероятно е птп с отнето предимство да завърши фатално, отколкото същото птп между 2 автомобила. Удар с 60-70 при такова птп между 2 автомобила често завършва без сериозно пострадали, в другия случай често имаме труп. Та като цяло повечето мотористи са достатъчно кадърни да се опазят. Ако отидете в Рим, или Париж има да мрънкате как се пъхат скутерите навсякъде, ама това е положението и хората там внимават. И тук ще стане така споко до 3-4 години здръстванията ще станат толкова сериозни в София, че ще се напълни с тротинетки скутери колела. Тогава ще говорим пак :)

Да се управлява превозно средство, движещо се на две колела е някаква форма, вид циркаджилък … Не мисля че е разумно въобще съществуването като участници в движението на подобни превозни средства, които не могат да останат изправени в покой … Как е възможно да разчитаме на циркаджийските умения на някой, съчетани евентуално с познанията му по ЗДвП

А как да разчитаме на такива като теб на които жена му е сложила електромер и не смееш да пуснеш мигача като завиваш ?! Как да разберем другите участници , че искаш да завиеш като не подаваш сигнал ?!

Като пешеходци са нормални хора. Седнат ли на мощен мотор,обезумяват. Хваща ги синдрома на високата скорост- колкото по бързо, толкова още по бързо. Жалко за загубените животи. Има странично добро - стават донори, и спасяват живота на нормални болни хора. В природата нищо не се губи.

Шофьорите на автомобили не са виновни. Стига сте ги споменавали. Виновни са разни дрисльовци с джапанки и бермуди, яхнали зверски пистови машини, купени с парите на тате или окраден еврофонд.

Защото са мега досадни вдигащи шум до небесата бързо и опасно каращи и не спазват правилата за движение. Защото ги кълнем като си правят гонки по булевардите и ни будят нас и деца ни.

Като бивш моторист винаги ги пазя, но някои от тях вършат такива безумия че ми идва да го сваля от мотора и да му ударя един задвратник

Съвсем като колоездачите.

Защото са велики, а ние обикновените шофьори и пешеходци трябва да им правим евала и да ги пазим...

Защото за да караш мотор само вестибуларен апарат не е достатъчен. Дълги години моторът ми беше единственото превозно средство и научих, че всяко непремислено действие се наказва а сега ги гледам някои глупаци с малки пишки смятат, че като си изтърбушат ауспуха и вече стават безсмъртни и карат в града като бесни. Забелязват се и "призиви" от рода на "пази моториста" налепени по някои коли. Нямам нищо против това, но ако на първо място моториста, като по-уязвим и незащитен не се пази сам, да не чака някой дядо с бомбе зад волана да може да реагира навреме, особено ако се движи по.бързо.

Много си прав :) Колко си по-уязвим толкова повече трябва да се пазиш , но лошото че повече "водачи" първото на което се качват е кола и си казват тя ме пази , но си няма на идея , че колата няма да го спаси от камион или джип !