Запали се локомотивът на влака София - Бургас

Инцидентът е станал в близост до сливенското село Желю войвода, няма пострадали

Обратно в новината

Коментари - Запали се локомотивът на влака София - Бургас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това на снимката не е локомотива, който се е запалил. Това е локомотива запалил се на Лакатник преди 4 години. Сега номера му е 44-158 !! Да ви еба в скопените журналисти !!!

Когато един локомотив е на 40-45 години това е все едно човек на 90-100 г., т.е. всеки момент може да даде фира. Тук нe става въпрос само за поддръжка, защото материалите стареят - метал, изолации, каучук, пластмаси. Днес е изправен, но ресурсът му е изчерпан. Затова след определена експлоатация трябва да отива за претопяване. Защото тотална подмяна на всичко е невъзможна, а и едва ли има смисъл. Това е като автобус на 30 години. "Днес сутринта мина технически преглед и беше изправен" /напълно възможно/, но само след час се запали в движение.

на з6г.е:инфо от табелка му странична,живи&здрави

Ludiamaus

Не виждам връзка с падналата скала и инцидента, с етническите обичаи на ромляните да "защитават честа си тип Макар Чудра" и случая със запалването на локомотиво. Не съм запознат с устройството на машината, с принципите на работа на двигателите идруги подробности. Работил съм и на правотокови инсталации и на променливотокови. При правотоковите проблем е отделяната топлина от резистори, реостати намотки. При променливотоковите температуритеса доста по -малки; и все пак ги има. А на това малко по обем място за електрическите компоненти н локомотива НЯМА КАК ДА НЕ СЕ СПИЧА ИЗОЛАЦИЯТА НА КАБЕЛИ И ПРОВОДНИЦИ, НЯМА КААК ДА НЕ СЕ СПИЧА И ЛАКОВАТА ИЗОЛАЦИЯНА НАМОТКИ. пРИ ПОСТОЯННИТЕ ТЛАСЪЦИ И УДАРИ КОИТО ПОНАСЯ ПО ТРАСЕТО ЛОКОМОТИВА ИДВА МОМЕНТ В КОЙТО ИЗОЛАЦИЯТА СЕ РАЗПАДА ИЗГАРЯТ НАМОТКИ, ИЗГАРЯТ БУБИНИ, ЗАПАЛВАТ СЕ КАБЕЛИ. НЯМАМ ИДЕЯ КАКВО ПРЕДВИЖДА НИТО ТОто, НИТО КЛАСОВ ИЛИ ГЕНЕРАЛЕН РЕМОНТ; НО ЯВНО ПАРИТЕ ЗА РЕМОНТ НЕ СА ДОСТАТЪЧНИ - А И НЕ СЕ ЗНАЕ ДАЛИ ЗАКУПУВАНЕТО НА НОВИ МАШИНИ НЯМА ДА Е ПО УДАЧНО. ПО СТАРИТЕ ДА МИНАТ КЪМ МАНЕВРА И ВЪТРЕШНО РАЙОННА ЕКСПЛОАТАЦИЯ

тяговите му двигатели са с прав ток понижен&минал през диоди\тиристори,в жицата отгоре е ~ток,живи&здрави

захранване отопление->вагон(и) иде от от една вторична намотка на трансформатор след пантоГраф,пр-во на шкода пилзен ф-ка в екс чехословакия нейде преди з6г.,всяка колоОс е с отделен двигател,живи&здрави

На централна гара София преди 10 години на високоговорителите бяха съобщили, че бързият влак за Бургас ще тръгне със закъснение поради липса на наличен локомотив. Тогава си помислих, че сигурно се шегува някой, но после осъзнах, че това са нормалните бай Ганьовски неволи в тая държава. Пътувал съм зимно време в първа класа, в която нямаше отопление, а във втора имаше и т.н. Бил съм свидетел на всякакви абсурди, но никога не съм бил свидетел на влак, който да пристигне навреме или да потегли навреме.

за неАтракц.комп-я парно отоп-е: парен котел ако е наличен&изправен в диз.лок-в,или пък то иде от вагон с диз.агрегат загряващ вода&закачен след машината,възможно е лед натрупан в м\у л-в&вагон или м/уВаг.парни ръкави или маш-та да не е вкл-л токоПодаване-}

токоподаване->1-и вагон реотани за отопл-е пасажер(и),или шалтера под под вагон да е на о,или прек-т кабел под пода в самия в-н,или някакъв ел.или механ.проблем в тяговата единица,живи&здрави

Още един ветеран отиде.

Състоянието на БДЖ е такова, че почти всички влакове трябва незабавно да бъдат спрени поради лошото им техническо състояние. С години, а може би и с десетки години не се извършват предписаните прегледи и планови ремонти и почти целият подвижен състав (локомотиви, вагони и мотрисни влакове) не отговаря на основни изисквания за безопасност. Сигурен показател за това е ниското ниво на надеждност - ежедневно имаме закъснели, оставени и отменени влакове. Това е сигурен показател, че безопасността на жп превозите също не отговаря на основни изисквания. Вината на ръководството на БДЖ е в тотално изразходвания поначало висок ресурс на надеждност и съответно безопасност на този вид транспорт, заложен при проектирането му, производството му и предвиден да се поддържа на това ниво с подробно разписани правилници за неговата поддръжка и експлоатация. Единствената и основна причина за това състояние е, че Ръководството на железниците от министър надолу до управители са без техническо образование и не разбират нищо от железници. Гореспоменатите хора са изключително бездарни и непрофесионални и съответно под тях са назначили още по-бездарни и непрофесионални. Другият вариант е, че целенасочено се унищожава железницата - смятям, че и в двата случая трябва сегашния отбор да бъде изцяло сменен.

...бъркаш, човече! Трябва да бъдат разстреляни.... И се почва от горе надолу....

Са истинските ХОРА, машинистите, които за тази седмица на два пъти показаха подготовка, хладнокръвие и бърза точна реакция. Бъдете здрави.

Това не е някакъв сериозен проблем. Всичко е точно в територията управлявана от 10 години от ОПГ ГЕРБ

Iivanov84

а преди герб какво беше ? те поне купиха 20 броя спални вагони че по едно време нямаше нито един....

Като изгори старата машина, новите вагони кой ще ги тегли - герберите ли?

Ludiamaus

АМИ СТАНИ ОТ МАНДАЛОТО НА ГРАДСКИЯ БИК. БОЛШИНСТВОТО ЛОКОМОТИВИ СА ВЛЕЗЛИ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 40 ГОДИНИ И ДАЖЕ ДО ДЕМАГОГИЯТА СА СИ НАВЪРТЕЛИ МОТОРЕСУРСА -ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ ВЕЧЕ СА РЕТРО -КАКВИ ПАТРИОТИ И КАКЪВ ГЕРБ ТЕ ТРЕСЕ! ЩО НЕ КАЖЕШ ЧЕ БКП/БСП СА ВИНОВНИ ЗА ПОСЛЕДНИТЕ 30 ГОДИНИ (ДА НЕ БИДА ТЕ ЯХА ЧЕРВЕНАТА КРАВИЧКА С ТОПКИ( джендър кравичка)!

със 100 км в час, тези не приватизираха, да могат да крадат и сега горят буквално и пак крадат

Бързият влак - хахаххахаха е виж ЗАПАЛИ СЕ не учудва никой то си е ежедневие ! Добре че нафтата е била открадната та не е горял много !!!!

Ludiamaus

Ми пак сбъркА бе колежке! Не нафтата, КЮМУРА откраднаха и за това не горямного. Я виж онези чайниците, стоят по разни гари като паметници, -фърляш дърва, сипваш вода и Тютююююю на .... ти в ....!

дано не стане някоя голяма трагедия докато купят нови вагони както стана с влака София-Кардам и си измиха ръцете с началник влака,по лошото е че няма обществен натиск да се закупят нови вагони а ни занимават всеки ден с тия изтребители.

Няма ли кой да сложи кръст и да го затвори това БДЖ,бе ? Докато не влязат в час ,всички вънка -и това е !

Стоите във виелицата по гарите и гледате жално с капещи сополи началник смяната... Не всичко е рози, смартфоньи и кифлички...