Коментари - Загиналите машинисти опитали да предотвратят удара с камиона, но не са имали шанс | Днес.dir.bg
Коментари
Президента да се замисли дали да не връчи орден на машинистите, които до последния момент не са напуснали поста си изпълнявайки дълга си да запазят поверения им състав и пътниците, като по този начин и семействата да получат пожизнена пенсия.
Да почиват в мир,съболезнования на семействата.!!! Но само се замислям върху факта, че влакът тръгва оедин час по -рано…ами ако наистина не е задействана сигнализацията….много не типичен случай влак да тръгва по рано, ами …тогава,кой, защо ,как, всичко ще си остане загадка!
Не интерпретираш правилно информацията. Статията не казва, че влакът е тръгнал по-рано от нормалното, а че катастрофата е станала 1 час след като е тръгнал. Спор няма, че изречението е написано малко глупаво и объркващо.
Със 70кмч този влак няма да спре и за 400 метра сигурно... Съболезнования на семействата, горките машинисти, да почиват в мир, заради един 44 годишен глупак в камиона, който се има за нещо повече от другите, тарикатче-тиражийче.... Добре, че са му решили проблемите и на него, глапакът му с глупок.
Крайно време е да се въведе наказание - конфискация на МПС - при преминаване на затворен прелез. Знайни и незнайни идиоти и бързаци демонстрират на приятелите си "виж как се прави" или "да не съм луд да чакам".
А някай има ли логично обяснение защо шофьора на камиона решава да премине? Не е видял сигнализацията ли? Бързал е за някъде ли?Да не му е станало лошо? А да не е бил пиян или надрусан,аутопсия ще има ли да се установи дали е бшл в кондицшя? Бог да прости хоршцата!Ужасна трагедия...
просто щяха да скочат в движение. Сега най-много по някой и друг крак да имаха счупен...
Разликата между локомотивен машинист и пилот на самолет е ,че лок.машиниста "кара" по-голям тонаж ,а приликата.....приликата е ...че умират първи................
tova e kombinatia ot mnogo nemarlivost predi vsiako patno upravlenie imase kantoneri koito se grizeha za xrasti i darveta za ne rednost a sega tezi pari gi lapa drug bez nisto da se pravi na PROTESTI be HORA DA SE MAXA kiro tapoto da ide na m v g
за около 500 лв/месечно, с ден или два календарни дни ежеседмична почивка, с около 20 календарни дни ежегоден полагаем платен отпуск, редовия държавен жп кантонер (на непосредствено подчинение на жп секция в държавното предприятие национална компания жп инфраструктура) е длъжен в 8 астрономични часа, колкото му е работния ден, да о -коси -коло 700 квадратни метра и изреже около 50 квадратни метра храсти/ дървесни клони: отстоящи на по-малко от 2 линейни метра от висящата 25000 волтова контактна мрежа подаваща електрически ток към локомотивния/мотрисния токоснемател, или клони препречващи видимостта на редовно светещи жп светофари и на светоотразяващи метални сигнални табели за аварийно, наложително намаление на обичайната скорост, и да измине пеш около 8 км/ 8 астрономични часа, а когато колегата му е в седмична полагаема редовна почивка - върви по 16км/ 8 астрономични часа два или три дни наред, т. е. временно го замества, като изпълнява и неговите трудови задължения, лека им пръст на починалите, съболезнования на фамилия и, живи и здрави
“Машинистите нямали видимост”, очевидно и камйонджията е нямал, нямало и бариера, тогава инжинерите на какво са разчитали да няма катастрофи? А машинистите трябвало ли е да спират на всеки прелез? Така поне излиза от статията.
Простащината е взела връх сред оскотялото население. Лошо е, че повличат и свестни хора.
Разбиват пътищата и правят най много катастрофи. Често се движат по три, четири един след друг, което не се санкционира от кат.
На шофьорите им се плаща на брой курсове или на превозен тонаж, Затова се бърза и често се нарушават елементарни правила.
От статията разбираме подробности за случая. На двамата машинисти - лека им пръст - дори снимките сте сложили- което си чиста проба мисиркина тъпотия! Защо обаче няма никаква информация за КАМИОНА-УБИЕЦ??? Кой го е карал, на коя фирма е, защо е минавал от там и т. н.? Да се обзаложим, че фирмата -собственик е на шайката герб/дпс. А водачът-убиец няма правоспособност да кара такъв камион.
Допотопна ЖП инфраструктура, допотопни влакове, допотопна пддръжка на трасетата - абе как може едни храсти и дървета да не може да се подрежатат , същотото е и по пътищата как то и по ЖП трасетата, при стотици хиляди бездействащи безработни на държавна хранилка. При толкова много ескперки, комисии, инспекторати, които също са на държавна хранилка.... в тази държава е пълен хаос, безхаберие, безстопанственост!
Почти винаги ,когато чакам на спусната бариера, се е случвало някой дебил много да бърза и да премине….за съжаление понякога преминава без в4ъщане, направо в отвъдното…
Жалко, много жалко за загиналите!Бог да ги прости! Но дали и кой е виновен вече за починалите е без значение! Дори машинистите да видят камиона от далече, едва ли могат да разчетат мислите му, ще чака ли ,или ще мине! А това за храстите е абсолютно навсякъде,нито знаци се виждат ,нито светлинна сигнализация!Тези, които са заели сладките постове изобщо не мислят, че трябва да заслужат заплатата си! Кметовете ще се раздвижат един месец преди изборите,ще отворят чантата с обещанията и….готово ,следващ мандат! Общинските съветници разнасят пликове и…так ,до края на света…но идва време и всеки може да плати за едни ,или друго безобразие и тогава боли,ама много боли!
В тая държава само дебили путинофили са останали. Сложете бариери на релсите, така че танк да не може да мине през тях.
Като израстнал в този край, знам какво си е мислил шофьора на тира: Кви влакове, кви пет лева, ебалсамим макята, да не съм луд да чекам.
Без да има връзка в София е пълно храсти и дървета по тротоарите, които са неокастрени и ни принуждава да слизаме от тротоара, а това също е предпоставка за ПТП. Да не говорим за локвите и калта на разкопани тротоари, където има тротоари. Кой трябва да поема отговорност за тази растителност, неподдържана с години от озеленителните фирми, които сякаш се ръководят от мутри, а работниците са от етноса.
На няколко места в статията се набляга че имало растителност и това намалило видимостта на машинистите. И какво от това? Има правилник , има закон за движение по пътищата. Камионджията го е нарушил , с което е предизвикал смъртта на двамата машинисти вкл. и неговата. Всички птп стават от неспазване на правилата, няма храсти, няма трева, няма подобни полит коректни глупости
Не си прав. Шофьорът на камиона е 100% виновен. Но освен на него, ако беше жив, отговорност трябва да се потърси и от мърлячите, които са го карали през просото и са им намалили видимостта. Ако го бяха видяли от далече може би, може би, по-рано щяха да реагират. Т.е. не трябва да се оставя просто така случая
Навремето, като нашите започнаха да произвеждат разни неща за западни компании, страшно се хилехме на изискванията им за безопасност. Стигаше се до нелепости, като внимавай да не се опариш от топлия чай. Те искаха едно винтче да завиеш и да го тестваш. Аз буквално си мислех, че техните работници са малоумни дебили. Там да се одраскаш на нещо и веднага получаваш обезщетение, защото нещото е било остро и никой не ти е казал, че е такова. Просто има ред, който се спазва, стриктно и до последната буква, иначе плащаш. И хората са възпитани така, правиш всичко възможно да не се случи беля. У нас е точно обратното, всеки казва е какво пък толкова ще стане и малко, по-малко накрая нещата ескалират до инцидент....
Много странно е всичко това. Шофьорът решил да премине въпреки сигнализацията , през бариерите??? Извинете, но защо би го решил? Бърза да достави камъни? Иска да направи катастрофа? Възможно ли е да не е работила сигнализацията и бариерите? Възможно ли е шофьорът да е припаднал? Възможно ли е да са отказали спирачките? Всичко това е възможно, хора.
Който не кара кола, само той не знае, че има страшно много тъпанари по пътищата. Каква работа има камионджията на червен светофар и спуснати бариери в прелеза? Жалко за машинистите. Проблемът е, че българските шофьори са силно недисциплинирани. Как става така, че същите хора карат нормално навсякъде на запад от Сърбия, а тук са такива идиоти? Липсата на съвест и чувството за безнаказаност са основния проблем в манталитета ни. От там тръгва и "Войната по пътищата". Мир на праха на машинистите... Колко тъжно...
Джигити, умирайте колкото искате, но не убивайте и други хора
70 km/ч са около 20 м/с, което за 60-70 м. път значи, че са имали 3-3,5 с. за реакция. Ако са били нащрек, че ще се случи нещо, са имали време за реакция да избягат назад, но това е много малко вероятно.
Абе ти малоумен ли си? То това да не ти е тир да спре от 70км/ч до 0 за 10 метра? Това е влак!!! Затова ги има тези бариери и са спуснати няколко минути предеи да мине влака! 100 метра, нищо не са. Жалко за машинистите - ако беше някой джигит с лека кола, на машинистите нищо нямаше да им има.
Защото триенето коефициента е много пп малък при релсовото пс което увеличава спирачният път с оглед и на високата маса на влакадруг е въпроса че ония мое да клекнат и да се предпазят.Тира е друго гумите повишават коефициента на триене и съкращават спирачният път.
коментарът на "1" е за това, че самите машинисти биха могли да се дръпнат от кабината в тунела на локомотива, но просто не е имало време да реагират
Според мене трябва да се променят законите и за минаване на прелез при спусната бариера/включена сигнализация доживот да се отнема книжката. В случая шофьора на камиона е починал и отговорност от него няма. Но за в бъдеще такива като него да знаят. Защото не е първия случай. В БГ масово се преминава на спусната бариера. Това се е превърнало в масов спорт за малоумници
да се разследва имал ли е шофьорът дългове, какво е било здравословното му и психическо състояние, взаимоотношинията със семейството и началството... все неща, които предразполагат човек към ирационални действия, затова се изграждат надлези/подлези, за да бъдат предотвратени и най-екстремните ситуации
... към всичко казано - вече, крайно време е, така както лесно дават книжки, така лесно и да ги отнемат, за да се възстанови безопасността донякъде - ето напр., от 10 мин. шофиране - поне едно нарушение наоколо, а патрулките - само във waze - пълна анархия
Бог да ги прости! Но това с "храсталаците" не е много сериозно. Влакът не е някое ново Порше с керамични спирачки, което може да "закокове на място". А, за шофьора на камиона те са били явно без значение, след като е игнорирал сигнализацията пред очите му. ... а ако си е гледал телефона, ккато првят едно поне 20% от родните управлявщи МПС ...
Като знам как ходатайстват частножите за нарушенията на шофьорите си направо ми иде да ги пуцам на мръфкс. Особено за всякакви дребни нарушения, я мръсен камион, я боклуци изсипани нс нерегламентирсно бунище. Слупаят е собено показателен явно не за първи път шофьорат пресича прелезът на червено, ама този път е за послвдно. Да разследват трансшортната фрима да ли не е потулвала првди шодобни случаи.
Да, бе, да - машинистите, завоя, скоростта от 70-80 км и гъстата растителност в района са виновни за катастрофата.... Само не и смахнатият льольо, който пресича прелеза при задействана сигнализация... айде, мола ви!
70км/ч са около 19м/с (лека им пръст на жп шофьори) ... да не види/чуе овреме, че светка/цирика пре -лезната -дупредителна сигнализация : камионокормуващия (лека му пръст) галиба е бил с черни/слънчеви цайси и с по слушалка, от която навярно се е чувала силна музика, на всяко му ухо ... галиба шъ гОтнесе (примерно кат влезне безсрочно в жп бригадата подменяща на ръка релси или бетонови траверси) жп кантонджията дет му е задължение ката дневно да офъква достатъчно ниско храсталаци (на всеко подало се над земята храстово растение идейно блажна боя да шпрейва или пък да я нанесе ч -рез -етка) и треви, та така да тормози/спре притока на кислород=ни мой расте повеке храстът, живи + здрави
Все още живеят в 19-ти век. Звукова и светлинна сигнализация не са достатъчни Ами трябва и лично персонално към всеки малоумник да бъде зачислен и по един служител дето да им казва да не минават където не трябва и когато не трябва.
Камиона е с предимство пред влака
Вината основно е на шофьора и непочистената джунгла, но машинистите след като са дръпнали спирачките е трябвало да скочат от локомотива, но от страни е лесно да се дава акъл.
в интерес на истината почти всички инциденти с машинисти са се случили, щото до последно са се опитвали да направят нещо да предотвратят катастрофата вместо да се спасяват. Прочее не знам кой машинист ще скочи от локомотива докато отзад вози хора.
Адски мъчно ми става при такива гадни новини. Какво са можели да направят, за да се спасят- май нищо :( Изкарали са мал шанс с някакъв бастун спрял на жп линията и са си заминали. Да почиват в мир момчетата. Съболезнования на близките им.
защото ,шоф. книжки се раздават като за световно важното е едни пари да се вземат от курсовете за шоферчета
По малоумно обяснение не бях чувал. Влакът тръгнал един час по-рано. А бе този влак да не е чартър някакъв ? Тръгва си когато иска. Ква е файдата като пътниците ми ги няма. От друга страна шофьора е минавал неколкократно през маршрута . С един курс магистрала не с е строи, и е знаел, че влака не минава по това време.
Човече, ти изтепа рибата със своята неграмотност: от контекста се разбира,л че влакът е тръгнал 1 час преди катастрофата, а не, че си е нарушил разписанието!
Скоростта да е намалена на 40км/ч...ако е над проблем с влака... Иначе, трябва и мерки за прелез, устройство, което да сигнализира ако има превозно средство на линиите... И дисциплина за тежките камиони и каруци
Добичетата изпълзяха и започнаха да мрънкат, как БДЖ, държавата и извънземните били виновни, че тоя е преминал. Не го е спряла светлинна и звукова сигнализация, но видиш ли, една малка бариера е щяла да го закове... А не щете ли на всеки светофар, прелез и кръстовище, да се сложи по един танк и който пресече неправилно - бум един снаряд. Всеки носи отговорност за своите постъпки и не може да се оправдава с храсти, бариери, светофари и летящи чинии. Когато нарушиш умишлено правилата - виновен си и точка.
Един булдозер за 15 минути ако беше разчистил джунглата около прелеза, нямаше да стане това нещо. Същото е с пътищата, особено около завоите има нулева видимост.
Като се дават книжки на всякакви овчари и дървари това е положението.
Само да попитам, отговор не очаквам. Ако храстите бяха подрязани и машинистите бяха видяли от 500 метра, че наближава камион, дали щяха да предположат, че шофьора ще опита да мине? И щяха ли да опитат да спрат?
Не, но поне този с камиона, ако не е самоубиец щеше да спре, предполагам.
Загиналите машинисти опитали да предотвратят удара с камиона, но не са имали шанс
Местни жители казват, че сигнализацията на жп прелеза винаги е работила
Обратно в новината