За първи път в България започва цялостен анализ на пътната безопасност

Според годишните отчети на Пътна полиция около 96% от инцидентите в страната са резултат от грешка на водача

Обратно в новината

Коментари - За първи път в България започва цялостен анализ на пътната безопасност | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дебелото Лиле е невинно!

След 30г. война по пътищата и жертви повече отколкото войната Ирак-Иран.

Най-честите технически неизправности, които водят до произшествие са спукване на гума и повреда в спирачната уредба.... Пълни глупости. Най-честите причини са: комплексирани шофьори, глупави постъпки на пътя, самовлюбеност и безсмъртност, лоши наркотици, алкохол и стари автомобили управлявани с несъобразена скорост. Но като цяло глупостта на българина край няма.

Някой може ли да каже с колко % паднаха жертвите и катастрофите, от както всички караме ЕКО на фарове за часа на земята :)

Опазил ни Господ , де не го прави този анализ Алекси Стратиев и другите самозвани "специалисти" като него!!!

Анализ който няма да доведе до нищо друго , освен забогатяване с няколко милиона на едно “наше момче”!!!

Предизборно и химическите тоалетни тия ще анализират:(((((( Какво ще анализират тия след като вече са заявили че водачите в 96% са виновни според тях че иначе трябва да нагазят към дружките си във властта...

10 години слушаме само анализи,анализи и ето до къде я докарахме! Анализи на кражбите при пътно строителство, анализ на качеството, анализ на контрола, анализ на наказанията за тези престъпления и накрая моментални мерки за обвинения и съд! ТОВА НИ ТРЯБВА! А иначе дали е "ЦЯЛОСТЕН" - ФАЙДА НЯМА!

А дупките, калпав асфалт,необезопасени пътища, никаква маркировка? А???

Да, несъобразена скорост със пътната обстановка. Супер удобен член. Всичко слагат на него. Обаче дупките и разпилените дървета по пътя НЕ са пътна обстановка.

Сега ше се опитат да накарат някви държавни служители да работят и мислят .... загубена кауза.

Имах си хас Пътна полиция да признае, че има и други причини за катастрофите. Редновният номер с несъобразената скорост го знаем всички. Един много разтеглив и нерегламентиран термин. Ако поднесеш на мокър участък и си карал с 30 км/ч...пак несъобразена скорост. А с колко е трябвало да караш? Да слезеш и да буташ колата? Примерно...

А ролята на КАТ къде е.Те освен да се крият в храстите и да дебнат с любимите им триноги за превишена скорост друго нищо не правят.

всичко е ясно ... някой ако е забравил калинката е водещото лице на таз поредна драма ... то бива наглост, но второ поколение вече си отглеждаме ... само с една мозъчна гънка за да може да пази равновесие, но фонд земеделие, а сега пътната безопастност

''Според годишните отчети на Пътна полиция около 96% от инцидентите в страната са резултат от грешка на водача.'' И какво правим? -Създаваме МЕТОДИКА. Но междувременно продължаваме да плащаме ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА гражданска отговорност на возило НЕ НА ТОЗИ ДЕТО ГО КАРА ДА ГРЕШИ. Нямам думи просто.

..а не, правят правят, санкционират тези които заобикалят легналите "полицаи"

Ако пътната настилка е изрядна е точно така - "несъобразена скорост", но ако има и други неочаквани и недопустими фактори, като лошо състояние на пътя, липса или неадекватна маркировка и други подобни, тогава може да се окаже, че катастрофата е била неизбежна или твърде вероятна.

Комисия, агенция, цялостен анализ... Само аз ли се досещам за резултата?

Грижата не е за хората, а за загубите от 3% от БВП, и събираемостта на глобите!! Хората сме емоционални същества, и не всеки може да управлява МПС! Повечето хора, докато вървят по улицата като пешеходци, се блъскат и настъпват, а какво остава когато се качим в автомобилите си? Ами пак същото, но с по големи щети... Технологиите вече са на такова ниво, че би могло автомобилите да се направят така че да не блъскат пешеходци и да не катастрофират! Но, санкцията и бюрокрацията няма да помогнат, точно обратното ще влошат обстановката, и ще повишат социалното напрежение!. Със средновековните методи като глоби, контрол, бюрокрация и санкции, няма да се реши въпроса...

Аре стига глупости бе Атанасов.. Не можеш да докажеш нищо от това, което твърдиш... Поведението на водача е водещо за всичко. Не може ограничението да е 50, а ти да караш с 80 и някой друг да ти е виновен... То за да е ограничението 50 са се взели предвид много фактори, включително видимостта и състоянието на пътя... Заради кретени, които карат бързо и имат претенции само към състоянието на пътищата, без да са отговорни към собственото си поведение като водачи на пътя, има толкова много убити и тежко ранени при катастрофи.

И като направим анализа нещата ще се оправят ... Нивата не ще молитва , а мотика е казал народа

алабалистики разни. в статистиката имаше и 0 загинали мотоциклетисти годишно, и всички катастрофи са поради несъобразена скорост ...

Стига си писал глупости... КАТ ли да ти изсушат пътя??? Това да не е толкова просто и да става със сешоар??? Ако колата ти поднася с 30 на мокър завой, ами спри и изчакай пътните условия да се подобрят или карай още по-бавно.... Никой не те задължава да шофираш, когато пътните условия са неподхидящи за това!!!!

Какъв Шумахер си ти? У ред ли си? Пътищата трябвало да бъдат изрядни, ами направи ги. Това да не е толкова лесно в страна като България, където укриването и неплащането на данъци е национален спорт... Всякакви сравнения с пътищата в трети страни са неуместни без да се сравнява също и изразходвания публичен ресурс за поддръжката на пътищата на годишна база също...

за тази цел назначете изпълнителен директор , трима заместници , 4 секретарки , 5 отдела с началници и състав , 10 шофьора с мерцедеси !

Анализ на пътищата кога ?!!!!!!!

Няма какво да ти го доказвам,ако си ходил във друга държава да караш по тяхните магистрали,сами ще се обедиш във казаното от мене,най близкият пример ти казвам за магистралата на Сърбите след Димитров град,защото преди това е правена от TRACE и е същата трагедия както във България.

Браво,бра-во...........

Каква проверка бе на какво?? Първо дипломи за образование се продават/подаряват. След това шофьорски книжки се продават/ подаряват. отглеждаме си в държавата едни дебили дето нито могат да мислят, нито могат да карат. Та каво точно е проверяваме?? Май трябва да се тръгне много от далече.

Пак ли?! И пак цялостен и пълен? Явно има още едни пари за исвояване! А Пътна полиция може да си завре изводите дето и палка не им пази сянка!! Щото на всички е ясно, че НЕ е на 90% причина несъобразената скорост.

И един “директор дирекция”. Без такъв не може!

Ама естествено че водачите са виновни!! Кой друг?? Лошите пътища изпълнени с дупки ли или "компетентно" проектирани и изпълнени ли? Държавата и агенциите никога не могат да са виновни. Те само събират такси и данъци и ги дават на "компетентните " органи да ги изразходват и да правят " СТЪКМИСТИКИ" дето да нидоубедят колко калпави шофьори и хора сме.

Айде да не е "несъобразена скорост" (звучи почти като неволна грешка), а да е "опасно шофиране". А последното предполага съзнателно несъобразяване с пътната обстановка+вина. Вината е много важна в случая. Но това скоро няма да стане, понеже луксозните коли в бг масово се нароиха покрай европрограми разни.

За 80% от случаите е виновна пътната инфраструктура И НЕАДЕКВАТНАТА МАРКИРОВКА. Ако депутат тръгне за Варна и спазва всички безсмислени ограничения, ще пътува 2 дни. Проблема е че шофьора му е над закона и не ги спазва. Затова и никога няма да се сетят да ги променят.

1. Пътищата изобщо не могат да поберат този трафик. 2. Нека направят магистрали с европейско качество, пък после да анализират. 3. На тези разорани асфалти, пътища ли им викате?

Анилизите са, за да се намира работа на търтеи-некадърници.

Минават по центъра кретени, говорещи по джиесема пред муцуната си на спикър, с другата ръка върти геврека и се чуди накъде да кара /без мигач естествено, че няма трета ръка/ катаджията си стои и досега един тъкъв не е спрял да го глоби. Кат влизаш в столицата се почват изтребители от най-дясно в най-ляво /пак без мигач/ все едно е на рали състезание и се чудиш кой каквов ще прави и ти къде да се завреш, че да не те удари тъпанара, е? Нормално е, че задкормилното устройство е виновно!

Ето какво! Ще се прави анализ срещу неприлично възнаграждение от хора, които не са нито карачи, нито ръоводители, нито контролиращи движението. Това ме смущава! Ако щете вярвайте, но аз се плаша от хорта, които не могат да карат! Те са основните виновници за настъпилите птп-та, защото нямат самокодисциплина, възпитание и способности. Анализ ще се прави от хора, които стоят в офисите и гледат послушно от къде духа вятъра. Иначе отдавна щеше да се каже публично, че това лято водачите, които с висока скорост притискаха другите водачи по магистралите тракия , Струма и Хемус са повече от всякога. И то гллямата част бяха чужденци и такива с нови коли от среден клас. Щеше да се отбележи, че множеството водачи спазват правилата за безопасност на движението, като дори и много от онези, които карат бързо не допускат птп. Щеше да се каже, че трафикът се поддържа от изрядните водачи, които дори и да превишават скоростта с 10-20 отгоре пак не допускат птп. Щеше да се каже, че болшинството опасно рискови изпреварвания се правеха БЕЗ ВИДИМОСТ!! Това са чисти бездарници в трафика, които трябва да бъдат наказвани вместо употребилите алкохол и наркотици, защото са по- опасни от тях. Щеше да се каже, че употребилите алкохол са намалели в пъти. Щяха да кажат, че идиоти не преценяваха скоростта си и изпреварваха с малка скорост, недостатъчна да се приберат. Щеше да се каже, че хора без образование за книжка управляват моторни превозни средства и никой не ги спира!! Щеше да се каже, че държавата се интересуваше от наличието на винетка, но не и от кретените, които натискат и светкат по магистралите. Щеше да се каже, че 100% от трагедиите са поради неумение на виновния водач! Щеше да се каже, че всички се крият зад понятието "човешка грешка" и се крие, че много от загиналите са мотористите, които пълнят статистиката загинали от птп. Щеше да се каже, че куките те спират без повод, но не спират лъскави държжавни коли с явно превишена скорост. Щеше ли да се каже? Така, че който говори за анализи, не прави нищо повече от усвояване на едни пари, както екипът на архитект ивайло Пантелеев от Столична Община усвои едни пари, за да направи един бездарен проект на уица "Граф Игнатиев" в град София! С анализи не става, трябва всички да спазват закона за движение по птъищата. Вие отглеждате хрантутници и вината за състоянието по пътищата също е ваша!

Грешка на водача е най-удобното и лесно обяснение. В крайна сметка, негова е гршката, че се е качил на автомобил. Истината е, че изследванията по безопасност трябва да се провеждат от независим орган. Не може да се очаква, че държавата ще се простреля сама в крака. Културата на безопасност се възпитава и това започва от средата. Проектирането на пътните съоръжения трябва да предпоставя модел и логика на поведение. Шофьорите се адаптират към поведението на околните и копират модела от тях.Държавните органи трябва да бъдат еталон за спазване на правилата, а не да търсят всякакви вратички в закона, за да ги заобикалят. Един прост анализ на риска показва, че експозицията на шофьорите, които прекарват 8+ часа на пътя професионално влияе върху средата многократно повече от останлите шофьори "любители", а именно те са тези, които реализират масата от произшествията. По просто казано, трябва да се бие яко самара за да се сеща магарето.

че какво им не е европейското на магистралите ни?

Абсолютно всичко е така както казвате,да добавя само за отсечката на смъртта между Обзор и село Баня по пътя Варна-Бургас,там преди лятото сложиха знак за големи неравности по пътя,под знака табелка обозначава че неравностите са 17000 м,представяте ли си 17км караш по тесен двулентов международен силно натоварен през лятото нещо наречено път,там има пропадания които са повече от педя...забили знака и после 96%,както и да обидиш все е малко,затова се въздържам.

Този анализ се базира на дежурното измъкване на държавата от катаджиите, когато в акта записват "Водача не се е съобразил с пътните условия! Иначе ако беше карал с 20, можеше да забележи локвата И да ДОПУСНЕ, че в нея има един метър дупка!" И те така.

Този, който е писал анализа дали е погледнал в статистиката за ПТП, публикувана от Статистиката: за 2017 г. има 5 ПТП по техническа неизправност, без загинали и ранени. За 2018 г произшествията са 6 с един загинал и 6 ранени. Поради неизправност на спирачната система има един ранен, а по причина спукване на гума - 2 ранени. Да се правят каквито и да е изводи на фона на 7000 ПТП и 8000 ранени е абсолютно несериозно. Това за сервизите е направо смешно. Просто личи, че докладът е писан на бюро и не отразява реалността.

Това е "модерният" начин да прикрият ужасяващата систуация по българските пътища, която не може да бъде видяна в нито една друга страна от ЕС. От години се манипулира статистиката с броя на убитите, като се посочва в пъти по-ниска цифра. "Технологията" за това е да бъдат броени само загиналите "на място", а всички, които са починали в линейката, болницата, след няколко дена или след няколко месеца - не се броят ! Видимата истината е, че след овладяването на полицията от Бойко Борисов преди 15 г. пътната полиция беше прибрана в РПУ-тата и деструктурирана. Пътищата на БГ независимо дали са междуградски или градски (за селски да не говорим) са оставени на произвола на джигити, мутри, ромски фитипалдита или просто простаци (главно софийски). Полицията само брои труповете ... Към "мерките" за безопасност да добавим и безумните велоалеи на герпавите кметове (ул.Раковски в София), безумните пътни решения (напр.Лъвов мост), популистките зебри ипасарелки опасни за пешеходци шофьори нацвъкани на най-невероятни места и липсата на спирачки пред мутро-бизнеса като например изгражданеото на МОЛ-ове и супремаркети на места, където те не могат да бъдат зареждани от микробуси и камиони (Била на Раковски в София).

Никъде в нормална Европа, няма полицаи/катаджии да дремят по храстите. 21ви век сме.

В България всички пътни проблеми се решават с нов светофар или знак 40. Така не се нарушава душевния комфорт на собствениците на пътищата в страната.

За първи път....ами защо досега е поддържана толкова голяма админ. с контролни и анализиращи функции?Те какво са правили? Вече не се знае броя на Агенции,инспекции,дирекции,комисии и хил.други?Ако някой от висшите специалисти веднага може да даде определение за това-що е "път" и що е безопасност, 60%от проблемите ще бъдат решени!

Всички се оплакваме от ужасното състояние на пътищата, но сме изключително изненадани когато уцелим дупка. Истината е, че най-голяма част от катастрофите се причиняват при неправилно изпреварване, превишена скорост, разсейване или употреба на алкохол.

Също така анализът е ориентиран към опазване на околната среда като ще се иследва защо когато вали дъжд т.н. пътни артерии на България и те се мокрят ( дори на моменти наводняват). Също така ще се търси връзка между глобалното затопляне и пътната безопасност в България.Оказа ло се че в Антартика където България има трайно присъствие от години пътните инцидентни били 0 (нула) и причината за това били низките температури а българите са пак от България.

А колко е трудно собственика на пътя да запълни дупката с чакъл, докато и дойде времето да я асфалтира? Най-обикновен чакъл. Нищо не му коства. Нищичко.