"За" и "против" новите данъци за автомобилите

Експертите са единни, че увеличението на налога за по-старите коли няма да принуди хората да се откажат от тях

Обратно в новината

Коментари - "За" и "против" новите данъци за автомобилите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Посоката е правилна! Трябва да има разлика в данъците за автомобилите които замърсяват околната среда и които по малко е замърсяват както е в Германия. но Нека имаме на предвид че близо 80% от бензиновите автомобили в България са с газови уредби които са много по екологично чисти от новите дизелови и бензинови автомобили Защо управниците ни го взема Това на предвид и тези автомобили които са на газ и на метан също данъкът да бъде намален

А какво стана с данъка на джипове и луксозни коли, които си водят товарни? Данъка който плащат е десетки пъти по нисък от това, което трябва да се плаща за такава кола.

Приемането на това изменение в закона е поредна глупост на хора, които трябва да се оправдаят, че правят нещо. Хора, за които не е затруднение да карат или да се возят в нов автомобил, тъй като доходите им позволяват това. Някои от вас замислял ли се е , че в България, за разлика примерно от Белгия милиони българи са натиснати изкуствено в ъгъла с доходи, които не им позволяват и никога няма да им позволят да си купят и карат нов автомобил. Карането на стари автомобили при тях в повечето случаи не е ежедневие по улиците на София. Какво ще кажете за тези, които използват старите си автомобили седмично стотина километра да отидат до село и да доработят това, което им е нужно за нормален живот. Повече ли тровят въздуха от тези определени от вас, като нови, които са ежедневно по улиците на София и другите големи градове. Защо е тази дискреминация, бедните да стават още по-бедни. Това не е добър подход за оправяне на икономиката. Когато си продадат старите автомобили, много от тези анонимни труженици ще се присъединят към тълпите пред Министерския съвет и т.н Народно събрание. Η ανεργια μητηρ πασας κακιας. Безделието е майка на всички злини. Изводите и решенията ваши, гласуването от нас.

а какво е това данък за автомобилите??

Имаш стара кола и правиш пробег 2-3000 км годишно, а имаш нова кола и правиш 30-40000 годишно. Кой замърсява повече - новия автомобил. Нормално е като имаш пари за нов автомобил, за гориво, подръжка и т.н., да имаш пари и за по висок данък за замърсяването на въздуха. Не е редно богатия да бърка в джоба на бедния / 80% от хората/ и да иска да му плаща за замърсяването на въздуха.

Айде да въведът тол тасксички тогава и да се плаща на пробег, ама според еко нормите! Тоя въздух го дишаме всички! Дано узреят за идеят че който иска да кара кола трета ръка трябва да плати за нов катализатор и да я преведе в съответствие с екологичните норми!

Според теб замърсяването е свързано единствено със възрастта? Хахде да се плаща за реално замърсяване, както е в Германия... И не казвай, че не може да се вярва на пунктовете за преглед, понеже ако искат много лесно ще ги вкарат в правия път. Но никой не иска, а и така е по-лесно. Пой на стадото и стригане. То си знае защо.

За да са ефективни, данъците следва да са като тези в ЕС, при което: - ще се избегне всеки циганин да събира боклука с МПС; - всеки селянин да кара Мерцедес; - всяко пишете да се учи да кара/убива с БМВ и т.н.

Предлаганите промени са в правилната посока, но са много плахи и със съмнителен ефект. Трябва драстично да се увеличат данъците за старите автомобили

Не требва ли да се повишават данъците за "цапащите" автомобили, а не за старите... след като е екологичен закона?

Ще добавя и друго. Повечето от тези, управляващите имат фирми по цялата страна.Решава тулупът-бос на такава фирма, да отиде днес до Бургас, за да види как се движат делата му в подопечната му фирма и да види робите как бачкат.Мята се на 10 цилиндровия Мерцедес, или 12 цил Майбах или подобното по кубатура БМВ и за 2 часа е до морето. Да, но тези брички при тази кубатура отделят по 187-320г/км СО2, още повече когато са карани с 180-250км/ч. На другия ден тулупът се мята на мощната си бричка и мръдва до Халкидики, зер да се накефи малко на плажа, дето е под новопридобитата му къща.На третия ден е до Варна, на четвъртия до Виена и т.н. и т.н. В същото време един от подопечните му роби се мята на старата си бабичка с 1.8Л двг или най много 2.5л и крета до морето с 100-120км/ч, защото като дигне повечко, доста харчи, пък и е старичка, да не се счупи нещо.Същата бабичка отделяща по около 90г/км СО2.И такива кретащи брички по новите пътища, дразнят тулупите в баровските им лимузини, хвърчащи по новите магистрали. И после от управляващите/богаташите(защото при демокрацията те са едни и същи)идват едни предложения за данъци, базирани на екологичност и грижа за чистотата на въздуха.А всъщност целта им е да премахнат кретащите брички, за да не им се пречкат, докато летят ниско по пътищата. Да ви е честита демокрацията и блажени са вярващите, че на избори имат възможността да променят нещата!

на тулупа.

Толупа е доста зле, но за бричките са към 2.5 милиона! Тоя въздух избълван от мизерните брички 3-та употреба го дишаме всички!!! В цивилизования свят или ще инвестираш в по-екологична кола или ще караш колело, но нямаш право да тровиш останалите! Та в случая Толупа не решава проблема, но е крачка в правилната посока!

Както писах вчера, цялата галимация е да богатеят едни собственици-на автомобилните компании и на вносителите на нови коли, защото те си имат лоби в ПарлаМента. А всъщност никой не се замисля, че най голямото замърсяване идва при производството на самата кола, а не при нейната употреба.И оттам колкото по-дълго се използва колата, толкова по ефективно се използват природните ресурси и енергии, вложени за да слезе тя от конвейера.Разбира се че трябва да бъде технически изправна и да се ползва с качествени горива, нещо което в България не става, защото на преглед се минава при познат или фиктивно.И после наистина има пушещи коптори, които би следвало да бъдат спирани на пътя от полицията В САЩ, колите над 15г са освободени от преглед на емисии(газове).Освен това на всяка кола на ВИН табелката пише, че колата при пускането от конвейера, е отговаряла на всички федерални норми за безопасност и екологична работа за съответната година.Което е договор, гарантиран от държавата, между клиента купуващ колата и производителя. Като такъв не може да бъде променян и не може да бъдат принуждавани хората с данъци да си продават колите, независимо колко промени са настъпили впоследствие в екологичните норми и закони. Когато започнат да обявяват количеството емисии отделени за производството на една кола, тогава ще си купя нова, ако числата ми допаднат и са по-добри като стойност от тези на старата ми, но напълно изправна бричка. В Калифорния„ където са едни от най-стриктните закони за опазване на природната среда(CARB) човек може да види на ден неизброимо количество коли над 20-30 и даже над 50 г, които си движат с нормални номера, т.е. не са регистрирани като Antique.И никой не се опитва да притиска тези хора да ги сменят. Отделно че индустрията за рециклиране на коли осигурява втори живот на много годни части, като по този начин удължава живота на милиони коли в САЩ, снася данъци за милиарди в хазната и осигурява на работа на милиони хора, допринасяйки за по малко вредни емисии от производството на нови коли. Данъците, които политическата върхушка се опитва да прокара, са нищо друго, а само за насърчаване на потреблението, облагодетелстващо в крайна сметка богатите собственици на фирми за производство и/или вносителите на коли.

Си го написал, така е в Америка. Но комунист- капиталиста не иска в България да е като в Америка. С други думи България не е Америка и робите трябва да бъдат мачкани, за да слушат.

Ти май не знаеш, че в Калифорния на тия коли им се слага after-market катализатори И ако си бил там някога, сигурно знаеш, че и в най-големият трафик около SF или LA в задръствания на 5 лентови магистрали едва ли не мирише на виолетки.

Че кой нормален човек може да е "за" данъци?

Правителство определено изпълнява план за геноцид над населението в България. При средни доходи 5пъти по-ниски от средните за ЕС в Бългрия цените на повечето стоки, включително и такива от първа необходимост са равни или по-високи отколкото в Германия. Данъците на жилищата в големите градове се доближават до тези в западна Европа, токът, газта, горивата са на половина на цената в Германия, но при значително по-ниско качество. Единствено данъците на имотите в малките селища са още ниски, но за това пък хората там задължително трябва да имат лични превозни средства, защото и междуградския транспорт го убиха! Иначе няма как да ходят на работа, защото и икономиката я убиха, нито пък да си купуват нещо различно от хляб, мляко и сол от местна бакалия. Кажете си го в прав текст, скъпи управници, вие просто искате да убиете населението в тази държава!

откровен загубеняк! Още не си разбрал, че правителството не определя цените на нищо в България както беше по Бай Тошово време! пазарът го прави и понеже сме в отворения пазар на ЕС цените у нас са близки на тези в другите страни. Ако не ти утърва върви другаде по света или бачкай повече.

Загубеняко, правителството определя само заплатите на робите, цените се определят от феодалите.

За съм! Който може да поддържа кола, ще кара, който не може - няма. Не е задължително всички да имат автомобили. Но е задължително въздухът да е по - чист и да сме здрави! Друг е въпросът дали искам да плащам, защото не съм сигурна в кой джоб отиват и защо плащам!

Даа, ясно е, че стари коли карат ония, които нямат пари за нови, т.е. ще взимат от бедните и ще дават на богатите. Досущ като Робин Худ, само че наопаки.

На сирни заговезни , по малоумна традиция се палят стотици хиляди гуми в Булгаристан , пушека и отровите се стелят над половината свят по моя информация. НО едни клатикурчовци на власт мълчат и нищоправят! Никакви регулации на гумаджииниците! Никокво нищо никъде! И сега мнооого загрижени за екологията ! НЕ ВЕРВАМЕ!

Това не е вярно , гуми са се палили след освобождението , докъм 1911 . Не заблуждавай хората !

Така е. Да не бяха ни освобождавали, нямамаше да се палят гуми, ама какво да се прави. Лоши руснаци, лош Путин.

Хм ... аз предлагам 30% по-висок данък на собствениците на къщи, вили, имоти над 120 000 лв. Говореха за данък богатство, но ... замлъкнаха.

Пинделите в Булгаристаня свършване нямат.

И какво пречи да въведат практиката от Германия? Минаваш на преглед, и колкото покаже анализатора- толкова. Може по-стара кола да е с по-малък данък, ако е изправна. Или това е в противоречие с нечии интереси?

Първо да почнем да вярваме на документи. След това може. То и пътят до Своге си е перфектен по документи. Не се сърди- принципно си прав и е по- справедливо.

Данък според техническото състояние на автомобила.Това е справедливото решение.

Тия неща у нас не стават. т.е. "на теория" си прав, но на практика това няма как да проработи у нас (скоро)

Браво! газ, парно и горива нагоре , и водата нагоре не знам вече кое не се е вдигнало, а сега и данъците на колите и то на тези които най-малко могат да плащат еееееее няма такава държава! Само при нас , работиш и парите не ти стигат за...би !

Как има нещо което не се вдига: Това са пенсии и заплати в частния сектор /осем години съм в частна фирма и шефа не вдига заплатите/....:)

Гроб е чумата в България която продължава борбата с хората и животните.Може да ми е много стара може да е колекционерска и да е на газ какво ги бърка старостта когато от отзад не излиза дим а пара

ГЕРБ ще се самосвали от власт! Продължавате с непопулярни и лобистки мерки насочени срещу хората. Не е вярно че увеличението е символично защото много хора работят с по-мощни стари дизелови автомобили при които данъкът е стотици левове. Мислите ли, че ако те имаха пари щяха да работят със стари автомобили или ако имаха сигурност че утре фирмата им изобщо ще съществува нямаха да си купят такива на лизинг. Купуват стари защото изнемогват и едва свързват двата края. А вие подкупни и ненаситни политици слугувате на вносителите на нови автомобили заради някоя и друга подарена кола. Само че на изборите нека гласуват за вас само те! Крайно време е Бойко Борисов да разбере, че го провалят неговите хора като си измислят какви ли не глупави причини и за съжаление на някои от тях той им се хваща!

Ей, не разбраха нашите управляващи дебили, че хората купуват стари коли просто ЗАЩОТО НЯМАТ ПАРИ ЗА НОВИ!!!! И, че кола се купува от необходимост, а не от прищявка(с малки изключения, разбира се)

И аз ще гласувам вече за друг на изборите-гражданска 270 за кола 1.2

Като беше ниска цената и фалира застрахователя беше добре...

ГЕРБ е правителство на корпорациите и олигархията. Правят това, за което им плащат. Плащат богатите. А бедните ... да го духат.

Идат избори. Народът помни.

Защо германците,след като не искат стари коли не ги бракуват,с ги пробутват на нас.вср пак дишаме един и същ въздух.тя,атмосферата е една,без значение дали си в Германия или Зимбабве.а защо корабите продължават да бълват отрови с гадния си мазут.и защо ел жп превозите ги заменихме с камиони.и защо в Америка кола под 3000 кубика няма.има още" защо", но няма отговори

Всеки ден нова дяволия. всеки ден гавра с българите. Чудят се как да ни осмучат .Всички са потърпевши от решенията на умниците от стабилната коалиция. Как е възможно да избираме тези дебили? Как е възможно да ни втълпяват, че няма алтернатива? Че те тези не управляват, те знаят само да дерат кожи. С тази компетенция всеки може да се изявява като управляващ. Това прилича на Стокхолмски синдром.

Ебати и тъпаците, дето ни управляват. Че хората, ако имаха пари, щяха ли да карат 20-30 годишни таралясници за по хиляда-две хиляди лева. За някои управляващи шунди 20 лв са нищо, но има техни сънародници, които живеят три дни с тези пари.

Ако попитате собствениците на стари автомобили,100% от тях ще отговорят,че желаят да карат нови.повишете доходите,а не данъците,щом старите коли Ви пречат.аз ли трябва да ви уча,годпода" експерти"

а ще има ли "данък цвят на колата " в зависимост кой не на власт?

а на ГРОП кой ще е цветът? Лайнян?

". . . Нашия народ е достигнал до такова гнуснаво скотско положение, щото аз не зная какво още по-голямо зло може да съществува на светът, което да го накара да се стресне и да протестува против своите скотски теглила. Тука се подиграват с имота ти, с живота ти, с трудът ти, с децата ти и най-свещените предмети на твоето човешко съществувание, а ти мълчиш като риба, търпиш като вол, молиш се богу като най-последният грешник и чакаш второто дохождане на Месия, за да добиеш награда за твоите страдания! Какво искате от подобен народ? Той е роб, и роб безусловен. .“

Браво колега, че сте публикували това определение на Ботев за нас българите. Той даде живота си а никой не го последва в борбата. Такива сме и сега.Роби и роби безусловни. Ще вдигат данъци ,цени и т.н. Продадоха всичко сега крадат от тук

То е ясно че сме,но какво правим за да не сме.с псувни не става, освен да ни заболят езиците

Нормално е,ботев,да пише че сме роби.все пак,тогава сме били поробени.но,сега сме свободни,какво ни кара да се чувстваме роби

Защо ли тия алчни администратори -управници измислят само по-високи данъци и такси ,като не могат да си съберат и 50% ..от наложените глоби по пътищата ...-а там нарушители ....БОООЛЛ!?От там ,но прш постоянен контрол -се събират стотици милиони ...!?А за данъците на ЛА /леките коли /-да се определят от степента на замърсяването но Околната среда ,а не ЧИНОВНИЧЕСКИ ...!?Защото товарните и дизеловите "локомотиви" на колела ще продължават да я замърсяват...!?

Разбра ли, Тиквоч: "Осем от десет българи изкарват до хилядарка на месец, стана ясно по време на кръгла маса „Неравенства и бедност в България“. По данни на Евростат 78% от нашенците заработват до 1000 лв. или това означава над 2 млн. и 300 души. Около 400 хил. души пък живеят с доходи между 1000 и 200 лв. Също толкова българи са с доходи под линията на бедност, която за тази година е 321 лв., съобщава „Монитор“."

Самозабравили се кретени, утре може да решите, че и тези с ниските заплати ще трябва да дишаме и по-малко въздух! Събудете се, щото жална ви майка!

Грешиш много,не те,а ние трябва да се събудим

Не мога да изчисля колко процента са олигофрени, но има разлика между по-стар поддържан и запазен и относително нов, каран като каруца по "хубавите" ни пътища, с "качествени" горива и амортизиран за нула време! Ка

Аз искам да си купя платноходка, щото е най-екологичния транспорт, но за целта вие, драги ми управляващи, се задължавате да ми прекарате канали на длъж и на шир, та да мога да си джиткам където си поискам.

Нещастни кожодери, да не мислите, че не ми се иска и на мен да седна в нова кола, но тъпото ви управление ми е отредило 600 лева заплата. Какво да правя първо с нея? - да плащам топлото, тока, да купувам храна, дрехи за децата, учебници, мебели, жилище, а? Или да си купя нова кола може би за поне 20 хилядарки? Вие, тъпи, нагли, алчни управници, какво бихте направили с 600 лева? Проклети да сте душмани! По-големи изедници сте и от турците по време на робството! Дано един ден и вие да имате "щастието" да живеете с 600 лв, защото рано или късно ще си платите за алчността и наглостта.

баце, никой не ти е отредил нищо... Заплатата отдавна не я раздава "държавата", събуди се, и намери САМ начин да я направиш 1600лв не е особено трудно да ту кажа, само малко трябва да си дадеш зор

много дзяпате тука но никой не протестира! бахти заспалия народ!!! ако никой не излезе тва ще е само началото

Баце, ще си платя годишния данък, който за 18 годишна италианска кола, сега е 170 лева, 136 коня, в Пловдив, а след твоите велики нововъведения, ще бъде 220 лв. Ще го платя и ще помня: НИКОГА ПОВЕЧЕ ГРОБ, ОПА, ГЕРБ. Ще дойде Видов ден и ще ви е..м м--та.

Ако искате да подобрите поне малко екологията спрете безмисленото каране на фарове през лятото поне в града

Ако искате да подобрите поне малко екологията спрете безмисленото каране на фарове през лятото поне в града

Ако искате да подобрите поне малко екологията спрете безмисленото каране на фарове през лятото поне в града

И тогава какъв ви е зора да искате всяка година технически преглед, че за някои комбита и два пъти. ТО то нов автомобил в Швейцария е след 5та година, до 11та година на три години, след което на две. Което предполага че един автомобил на 10 + години е абсолютно в нормите на ЕС. Не може да искате пенсионер с 300 лева пенсия и работещ с 500 лева заплата да се включат в надпреварата да сменят колите си както ги сменя правителството и народното събрание. Случай от предната седмица апарата за хемодиализа във Видин -транспортиране до Михайловград или в Лом и какво прави Никифор от Кутово ако му спрат Голфа тройка за старата си майка! Да чака Филчо Маринов да я закара на селските гробища и да пият по една ракия за бог да прости. Нима смятате че Бай Иван не влага пари за да е в ред ретро Жигулката му!? същата тази дето е пропътувала близо милион километри по дупчестата шосейна настиилка в България, дето с нея ходи до града при доктора и до аптеката. Да се чудиш на тъпите кравари, дето Фолкс ваген ги клати с данните на новите си автомобили; дето намират някъде в някое пасище скелета на един МУСТАНГ или GMC и от някой гараж "Последна спирка" излиза автомобил за 70 000 долара при което с регистрациия и документи.

Всичко е за пари. Няма общо между екология и данък. То затова е данък а не екотакса. Данъка се определя от стойността на облагаемото имущество. По-скъпа кола -по-голям данък.Стига сте бъркали понятията. Още малко ще кажете че е нормално най-богатите да не плащат данъци.

Доста елементарни разбирания за данъците и техния смисъл. Глупости, един вид.

Бойко инаш ли служебен автомобил? - Да Имаш ли служебна нафта? - Да Плащаш ли им данък? - Не Еми яж ми кора бе боклък!!!

Няма да затегнат малко контрола по пътищата и да глобяват наред дебили, които се виждат от километър, че за пръв път сядат в автомобил и не знаят къде се намират. Няма да глобят тези, които уреждат книжки за по няколко стотака кеш и после пускат убийци по улиците. Не, дай да вдигнем първо данъците.

Никой няма да се откаже от бричката си заради 20-30 лв повече данък, еле пък да си смени колата с 10-15 години по-нова срещу допълнителни хиляди левове инвестиция. С това веднага се анулира тезата , че повдигането на данъка цели да се подобри екологията. Целта на данъка е да вземе пари от хората и то от онези, които най-вече ги нямат, което е доста проблемно , когато идва от управляващата каста. Ако са опрели до тези 100 млн лева допълнително , то тогава жална и майка на тази територия.

Мисля, че идеята е коли да карат само "богоизбраните", а останалите - жп, градски и междуградски транспорт, такси(ако можеш да си го позволиш). И така няма да има нужда да святкат като луди на магистралата и ще си карат с кеф с 200км/ч

Има резон, затова предлагам това увеличение да е много по-драстично. не 9 лева ами 90 лева. Тогава може и да се замислиш, че има Дачиа Логан или Хюндай и10/20 и други съвременни, много по-екологични но и компактни автомобили. Не е казано, че трябва да се шофират BMW 5 или Passat 150 коня, ама на 15 годинки. на новите може и да не им ги пипат посока надолу)

Тиквите готвят погром върху джамбазите.

Първата стъпка е да се спре вноса на над 10-20 год таратайки от Жабарите и Други такива , и да се разкарат великите търговци от ИЗКОРУБЛЯНЕ, където ги внасят колите като дрехи втора ръка !

втора стъка коя е ? забрана и за нови Германски автомобили заради Фолцваген ? Трета стъпка пълна забрана на МПС което използва горива за предвижване и накрая зимата вадиш шейната , купуваш си два елена туряш брадата ставаш бизнесмен а лятото прибираш шейната и на ролери в парка. Това се вика ЕКО , сичко що налива на колонката нещо в колата не ми говори че не замарсява. Такива приказки при баба на село. Истината зимата мое се пробваш да движиш и на ски (ски-слалом или ски алпийски дисциплини също е много екологично. Лятото ако немаш пари за ролери взимаш чифт джапанки от пазара и движиш пеша тука хем е ЕКОлогично хем е здравословно

Що бе :) Новите Германски авотмобили особено WV са си супер :)

до Илиян: немое брат. Всичко що замърсява а то всичко замърсява що плюе от ауспуха тотална забрана. Време е да се върнем във времената на Капитан Пеетко Киряков ( Петко Войвода ) и каруцата и коня. Незнам що по големите градове опитаха да ги забранят ама това си е ЕКОлогия брат. Аз съм ЗА Пълна забрана на всичко що има двигател..няма ново , нема старо. Когато говорим за ЕКОлогия горивата немат место там.

Не си прав ! От 2019 WAG вече залагат единствено на електромобилите :) Вече представиха първият Audi E-tron и концептуланият електромобил на WV :) Загърбиха дизела и ДВГ :)

до Илиян: Видях го това електро Ауди незнам що ама ми прилича на Q серията. Цена 70 000 Евро базовата версия. Според мен Боце и Горанчето сега ще финансират всеки Българин с по едно такова за държавна сметка а той Боце и на лична мое да издържи такова плащане и ето ти от утре ще сме първо по ЕКОлогия не само в Европа ами на Планетата

Ludiamaus

Аз да питам този умен Милен, приятелю когато си един бачкатор в селската фурна и си на възраст 40+ години кога ще си изплатиш новата ТЕСЛА 3. Говориш за коне и каруци, Ок къде ще му съхраняваш сеното на хайванчето, зоба, къде ще ми събираш фъшкиите, знаеш ли колко уринира един кон на денонощие. Приказвате за да не умрете. Вие едно коте, едно куче не можете да отгледаате и опазите за коне и каруци говориш. Помниш ли ако въобще знаеш какво говориш какво беше в градовете по времето на каруцарските задруги в Деспред, файтоните помниш ли, като малък дали си взиимал конски "гранати" като си играеше на стражари и апаши, а пълчищата къщни и конски мухи да ти говорят нещо нещо не си израстнал книгите за Винету и Капитан Петко воевода

Сега всичкото ниско IQ ще изреве без никви предложения просто ще реве и ще мучи като приклещено добиче. Дайте някви предложения без да мучите и ревете, макар че IQ-то не позволява друга членоразеелна реч освен злобна ,мърморани

Характерно за хората с нисък интелект е, че се мислят за много умни и постоянно обясняват на другите колко са прости... Виж ти къде си.

това е характерни за електората който обеснява колко са прости ГЕРБ и герберите, дори когато хората срещу тях не са гербери, а просто мислят