Вече е ясно защо фаталният автобус на "Струма" се е подпалил

Според следоветал не може да се вини лошото състояние на мантинелата: "Дори със 100 болта да беше закрепена, 18-тонният автобус я е отнесъл като бръмбар сламка"

Обратно в новината

Коментари - Вече е ясно защо фаталният автобус на "Струма" се е подпалил | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

...и щеше да има достатъчно време хората да излязат от автобуса.

Автобусът е извършвал контролирано спускане по надолнище с малка скорост при ограничена видимост. когато е блъснал знака за заобикаляне с две стрелки наляво-надясно. Поради малката скорост водачът е преценил, че може да избегне препятствието с рязка маневра наляво без спирачка, но застъпва мантинелата. В последвалата аварийна ситуация с пожар може би и фаровете изгасват. Изненада след изненада, а времето за спирачна реакция е нищожно. Почти веднага бусът къса по-близката мантинела отляво, скоростта/която не е била голяма/ спада още, не успява да скъса втората мантинела, заклинва се между тях и спира. Ако се е движил с несъобразена скорост щеше да скъса и втората мантинела и да навлезе в насрещното платно.

Преди време край Своге един автобус падна в дере, търкаля се, блъска се и все пак 2/3 от хората в него останаха живи. Загинаха 16 човека. Тук автобуса се чукнал в мантинелата и загиналите са 46, оцелели малък процент. Не ви ли идва на акъл че е имало нещо което много, ама много добре гори? Както горят някои прекурсори за хероин, например! Вижте за какво се ползва ето това - (C2H5)2O например. И прочетете за свойствата му.

В предишни статии се писа, че бърза помощ е пристигнала след 12 минути. Горящият автобус е бил между двете средни мантинели, а до него е стигала горяща пътека от разлято гориво по асфалта. Това значи, че автобуса се е запалил почти мигновено още при първия удар в дясната мантинела, вследствие на получените непредвидими конструктивни деформации. Значи че все пак нафта е горяла след 12 минути, а не някакви силно летливи и бързо изгарящи други субстанции. При рязкото разрушаване на резервоара моментално са се образували дисперсни зони от гориво и пари, което при наличие на искри е предпоставка за обемно взривно запалване и пожар.

Ако е имало пласмасови туби с дизел в зоната на пожара ми е интересно какви следи са оставили, следи от дизел (как са разбрали че следите от дизела са само от този в резервоара, Пласмаса - как са опредилили от саждите пласмаса на всичко изгоряло в багажника........

Захранващ дебел кабел директно от акумулатора към предната част на автобуса с компрометирана /почти протрита изолация/, минаващ близо до резервоара. При удара в мантинелата дава късо на маса, мощна искра като от електрожен, напръскана с почти пулверизирано гориво от разбития резервоар и мигновено възпламеняване.

Нафтата се пали при висока температуря,, без значение как се е постигнала. В цилиндрите високата температура става при компресията на сместа, а може и със нажежавяне на жица, при старта на двигателя. Всеки който е завършил 8ми клас може да пресмeтне колко енергия се е освободила при спирането на 18 тонния автобус от скорост 100 км/ч до 0 . Ako е отишла да загрее мантинелата и ако тя е 2 тона, темпе п атурата се покачва с около 6 градуса, което е малко. Но, ако мантинелата не се е намачкала, а се е трила дя речем в гумата, то гумата може да се запали. Ние не знаем подробности и не можем да проверим различни хипотези. Никой не споменава къде са акумулаторите, те също могат да освобдят енергия ако са намушкани.

"българските" органи трябва да бъдат осъдени за некомпитентност. Турски и северомокедонски адвокати.....да им го "нанижат".

Причината е ясна, но не е ясна :) Някой да сипе една бутилка дизел, да я сипе в чиния и да си пуска искри, колкото иска, да запали с тях че да чака и експлозия... Това с ацетоните за дрогата било конспиративна теория, нищо че автобуса не е проверяван 140 пъти от техни и наши и нищо че другите автобуси са офейкали през глава и не са потърсили този. Трай коньо за зелена трева - чакай народе независимо разследване....

Това писах и аз,само неграмотен идиот може да каже,че нафта може да се запали от искра и така да избухне но винаги се крие истината

Нафтата се пали и избухва, но условията трябва да са подходящи. А при катастрофата е имало доста подходящи условия - удар на резервоара в мантинелата. при което нафтата изтича от резервоара под налягане и резултата е налице. При нормални условия наистина нафтата се пали трудно. Преди време ми попадна изследване точно по тази тема правено във връка със съветските танкове Т34. Изсlедването е правено по Сталиново време така че няма лъжа няма измама защото тогава дори за печатна грешка са ходили да учат граматика в Сибир. Та изледването касаеше свойствата на нафтата да се възпламенява и да детонира. Общо взето изводът от това изследване беше че танкистите са имали избор - или да карат с пълни предни резервоари и ако ги ударят да изгорят, защото резервоарите са точно до механик водача или да карат с празни предни резервоари и ако ги ударят нафтата да детонира и да ги утрепа. A който не вярва да пробва да завари празен резервоар или цистерна от нафта. Бая народ е дало фира от такова нещо.

Ако караш дизел ,само ще ти кажа ,че сам се запалва в цилиндъра. Въобще нямаш никаква представа от обработка на нефта и газа.

От друго нещо,което е запалимо.Дори и шише ракия ,дезодорант,запалка и какво ли още не.А нафта +пламък гори яко Умник.

Горят парите, не дизела. А при Тея зимни температури за секунди е невероятно нафтата да се възпламени до взрив.

3 годишен автобус, рециклиран напълно в Турция!?!

Не е три годишен... Преди 3 години е рециклиран... Произведен е 2007-ма година... Като не си запознат, защо ръсиш акъл? Или просто да си в играта, а? Ами не е за теб! Висока топка ти идва!

най го харесвам у разследващите - знаем причините ама няма да ви ги кажем щото е от интерес за разследването

От интерес е за който има интереси там. Ние да не се интересуваме много

zasto se e podnesal avtobusa tarsete kakvo ima v asvalta zasto ne e grapava nastilka kakto v drugi darzavi koia e pritinata da stigne v mantinelata izvoda e losa xlazgasta nastilka bez goliamo sadarzanie na asfalt v nea

Куха лейка!!!

Някои тука неистово се стремят да оневинят некадърното строителство и поддръжка на смъртоносната магистрала! Включително и магистрати! Какво очаквате от комунистически управляващи, освен безочливи лъжи!

Не са карали някаква възпламеняваща се течност от рода на 95 градосов спирт за дезинфекция срещу Ковид.

Много си тъп, Саше! Когато гори огън от определено вещество, остатъци от веществото остават в дима от огъня и се отлагат по всичко, до което дима е имал контакт. Ако не ми вярваш, запали огън от хартия и спирт, след това добави дърва, а след това и гуми. Ще видиш, че димът има различна миризма в зависимост от това, което гори. И така... след като има отлагания, тези отлагания могат да се изследват (т.нар. натривки) и изследванията много добре показват какво е горяло. Дори и спирт.

Пластмасов резервоар за гориво?

Може и да останеш изненадан, но прес последните 20 години всички резервоари на автомобили и автобуси са пластмасови.

В изгорелия автобус е имало лесно запалими течности или материали.

Не в автобуса, а в единия резервоар е имало нещо друго, което не е било дизел. Тези автобуси са с два резервоара, разположени пред предните гуми. Нафтата не се пали от искри.

Не здравината на мантинелата и с колко болта е хваната, а нелепото и разположение и практическата й невидимост , особено нощно време е част от проблема, но прокурорите и следователите го усукват... "Доводът" че , видиш ли, преди това 1000 били минали и нищо не станало е кретенски... То и една дупка 1000 я заобикалят, но 1001 -вия се нахендря в нея ,нали ?! Не трябва ли просто дупката да я няма ?! Не трябва ли така поставена мантинела да има нещо челно предпазно на нея, буфер, отклонител , ясна сигнализация ? Защо след като се заговори за неясна и липсваща сигнализация, прокурор назначи проверка и тутакси, ама за 2-3 дни в бургаския регион бяха начертани стотици километри нова , бяла , че и "пееща" хоризонтална маркировка?! Трябва ли да загиват хора за да извадим боята от склада ? Трябва ли да загинат хора заради паднала или огъната мантинела, за да подменим мантинелите, които с месеци а и с години си стоят повредени ? Що за побъркана държава сме ние?

Нормална, демокрадично-капиталистическа. Парите са всичко.

Отиди на Google Maps StreetView и на 600м преди отклонението за почивка ще видиш липсващия знак за отклонението за почивка/чешма, че лежи под мантинелата. Картата на Google Maps е от май т.г. Шофьорът е отишъл в първата лента вдясно, защото не е разбрал, че лентата е отклоние за почивка/чешма след завоя надясно, в последния момент е видял знака за почивка/чешма и се е опитал да се върне наляво в централната лента, но не е успял и се е надънил в мантинелата, за която няма някакъв смисъл да е там, никъде в Европа няма такива мантинели. Отделно пътя е бил за максимална скорост 90 км/ч заради многото завои, но без да има акт 16 са променили скоростта до 120км/ч, заради която висока скорост става катастрофата. От май т.г. също не е правена абсолютно никаква поддръжка по пътищата в България, защото са спрени всякакви пари за пътищата! Въпрос на дни е да видим още много катастрофи заради мокрото време, ниски температури и тъмнина заради сезона. За какво са теглени нови 7 млрд заеми от служебното масонско правителство не е ясно, но се разбра също, че са поръчани още 8 броя F-16, комисионните е ясно от кого са получени... Генерал-масон Янев смени генерал-масон Борисов и всичко се дирижира от генерал-масон Радев, софтуера на Сорос направи новите избори и машинните резултати са съвсем различни от истинските... софтуера на Сорос направи избирателите излишни... и всичко в България се управлява потайно от масонски ложи!

Е имало и дезодоранти,афтършейове и др. подобни..

Никой от пътниците не си е купил от хубавата турска ракия Yеny Raki,щото може възрастните да са си купили по едно ,две шишета.,а това са си 20 -30 литра бързо възпламеняваща се течност.

Абе, те са мюсюлмани, за каква ракия става дума. Не те ли есрам?

Не. В корана е забранено виното, а за ракията няма нито дума. Така че може.

Този шофьор е минавал този маршрут десетки ,ако не и повече пъти.Как така изведнъж се обърква.По-скоро е заспал.

най-свестни коментар. Споделям напълно.

Няма как да се докаже

Това е станало 20 минути след спирка за почивка, която е засечена на камерите. Не му ли е малко рано да заспива?

Сега понеже всички сте експерти, ще карате с 90км/ч от Долна Диканя до Перник! Доволни ли сте експерти дето ви е виновен пътя? Сега пак ще ревете споко! Колко глоби ще платите!

Оптимист, заради отбивката - 60км/ч.

Няма как да е виновен, безспорно. Обаче,пътят се явява, според мен,сериозна предпоставка, която е предопределила случилото се. Следователят ми се видя... Абе замислете се...

Да, с 90км/ч ще караме. Точно така ще стане и и пак с тези 90км/ч ще минаваме разстояние от 200км за под 2 часа.

Абе"разбирачите" ,при стърженето металът,ламарините са почервенели- над 1200 градуса по Целзий!!!Та дизелът ще се възпламени .И още как.Представете си да се възпламени 300 литра нафта на около 20 кв .м!!?Бил0 е Ад.

Много филми гледаш, ама малко мислиш. За времето от удара до спирането в мантинелата са минали около 4-5 секунди и както ида се е трила ламарината, тя не се е нагряла до червено на голяма площ. Нека наистина се изчака окончателно какво са установили назначените експертизи.

Няколко човека се опитват неистово да припишат вината за цялото това нещастие на мантинелите. Как тоя същия шофьор със същия тоя автобус е минал поне 50 60 пъти оттам и нито веднъж не е катастрофирал? Как така този участък има около десетина леки катастрофи за тази година? Как така тоя дизелов автобус изведнъж пламва като факла? И как по-точно опитите за прехвърляне на вината на пътя мантинелата и въобще на България съвпадна точно със слуховете че ще отменим ветото за Македония?? А да И как така до момента никой не се е нанизал по тоя начин в тия мантинели???? Но явно някой тука си мислят, че всеки удар на превозно средство задължително предизвиква пожар.

Тея, следователи да ги питам : Кво, ми го усукват за мантинелата??? , 3а къф чеп, е направена тая Отбивка в СРЕДАТА на завой който Е ,.. и със денивелация (наклон ).... и ВЪРХА на ГЛУПОСТА ...ОТБИВКАТА... в СРЕДАТА на НАКЛОНЕН ЗАВОЙ ...отделена от Основните пътни ленти ..със Имитация на МАНТИНЕЛА ??? Точно ТЯ ...тази МАНТИНЕЛА е объркала шофьора и той Рязко е дръпнал волана в ляво НО ,...не е успял да изтегли автобуса достатъчно и се е ОСТЪРГАЛ в тая БЕЗУМНО поставена мантинела ...КОЯТО пък е ПОВРЕДИЛА и двете врати за качване на пътниците , както и капаците на багажните отделения ..ТЕ са станали НЕ ОТВАРЯЕМИ и хората са останали в капан !! АВТОБУСА не е КАТАСТРОФИРАЛ ...ТОЙ се е ЗАПАЛИЛ от искрите възникнали от СТЪРГАНЕТО в мантинелата ! А през багажните отделения преминават и тръбопроводи за гориво, за климатик, кабели и вероятно и в багажа е имало лесно запалителни стоки (все пак хората се връщат от ПАЗАРЛЪК от Капъла Чарши ..ЕДНО ,.. шише с ракия да е имало САМО ...ТО ,.. е достатъчно за да помогне на пожара !! А хората ....НЕ ми се МИСЛИ ;(....с тези, ПОВРЕДЕНИ ...НЕ ОТВАРЯЕМИ врати ...са горели като факли ..на клада!!;( ЧУДОВИЩНА ...ТРАГЕДИЯ !! По среднощ ..."Заключени"... в ПОЖАР ...за това Рашков каза , че са ги намерили... изгорели... НО ...скупчени до вратите ..това му бяха думите !! ОТВРАТ ..АД е било за тези хорица!! Моите, Най... искренни съболезнования към близките !! Бог да Прости починалите !!;( ПОКЛОН ...!

Катастрофи има в тази мантинела за тази година? Оттам всеки ден минават хиляди автомобили автобуси и камиони.

Знаеш ли, на какво ми прилича въпроса ТИ ??? Колко ВАКСИНИРАНИ , има починали тази година ?? ЗНАЕШ..ЛИ ?? НЯКОЙ тях БРОЙ ли ги ?? НЯКОЙ говори ли за ТЯХ ??? НЕ , НЕ , НЕ !! НО, за НЕ ваксинираните ...?? Продъниха ВСИЧКИ медии с ЛЪЖИ!!;) Така е със ВСИЧКО : Казват и говорят САМО за ТОВА за което им е на ТЯХ удобно ...НО не и ИСТИНАТА!!;(

А ти знаеш ли, колко ваксинирани починали има с фалшива ваксина? Ако предположим че 10 % са с фалшиви ваксини (а са много повече) тогава сметката връзва ли се? Не знам какво е станало, ама знам че ще карате от Долна Диканя ди Перник с 90 км/в час!

Малее, колко си прост!

Да те питам, ти специалист ли си по АТЕ. Всеки се пише за голям специалист само на масата и на клавиатурата. Идете малко в съда да слушате в съдебните заседания. Всички са открити, освен онези, по които има СРС-та и които засягат личната неприкосновеност.

Прав си, ама да кажа, че има и такива АТЕ, които са откровено поръчкови и абсурдни, и като съм питал юристи защо са я приели, веднъж ми се обидиха, че едва ли не ги обвинявам и тях. А случая беше с едно старо рено 9 или 11, в която действителната стойн

Объркала, ама друг път. Маркировката между двете ленти е била подновена, а е и пред него, от страната на шофьора. Така, че ако се е оглеждал къде да кара що ще зяпа в дясно. Пък и като не е сигурен да намали скоростта. Аз като карам в мъгла да не карам със 120 като не виждам, нищо, че знам пътя и знаците го разрешават. Трябва да можеш да спреш в зоната си на видимостта си, ако виждаш 30 метра напред, ще караш със скорост, с която да спреш за 30 метра.

Глупости

Празни приказки на празни "специалисти"!!!Потрес!!!

Понее тук сме се събрали все майстори и ИТР-та по мантинели , да ви светнаV Веднъж с кола се придвижвах от Москва до Рязан и на шосето видях една " Лада" нанизала се по средата на една мантинела. На 100% колегата водач на Ладата е бил нафиркан, но мантинелата беше доста висока , и беше минала през водача а не през гумите и в интерес на истината още същия ден я махнаха. Ако, искате ще ви кажа и нещо българско- по шосето от Илияници след петролната база за Требич, на завоя над канала,наричан от шопите " река" имаше по средата също такава мантинела и добре,че зам. кмета не се утрепа, а само се опита да бутне мантинелата, та се вслушаха отгоре и я махнаха.Питайте хората от там и те ще потвърдян.

Причините са поне няколко(десетки?) ! 1. 5-дневна “екскурзия” с ТРИ нощувки в Истамбул и директен преход от 791 км от Скопие до Истамбул БЕЗ пренощуване ! 2. “три годишен” автобус ама без лиценз ? 3. Автобус -призрак : минал 135 пъти за ЕДНА година границата без на нея да има следа !? 4. защо аджеба “се налага” да се пътува по нощите цели 781км без нощувка ? 5. Тази отбивка на баир и в крива , без НИТО ЕДНА табела ,че изобщо съществува ! 6. в самата отбивка има ЧЕТИРИ СТОМАНО-БЕТОНОВИ шкошчета” ( канализационни тръби) , които аки ти се изпречат на пътя в ДВА през ноща : не се знае каква НЕочаквана реакция с волана ще последва ! 7. липсващата и НЕотразяваща маркировка ! 8. мантинела , която “убива” МПС-та , а не скородта им ! 9. “слепите” котешки очи ! 10. магистралата , която взъщност е скоростен път ! 11. скоростен път ама без акт 16 ! 12. “разрешена” скорост като за магистрала , ама всъщност по скоростен път ! и така до безкра !

Мислим,че тва с мантинелата и разпарянето на резервоарите, както и искрите за подпалването беше ясно на всеки средно грамотен още преди Боби Сарафов да сее мъдрости по ТВ.Така,че тези твърдения на следователя са нещо ,като..... ми, за тва ми плащат, тва и ви говоря....Според мен този следовател е разследвал за последните 5 години не повече от три дела образувани през този период. Именно поради това навремето ни критикуваха в онези доклади, после ни се смееха, а сега само ни подминават, като непоправими!

Успееш да подпалиш по тоя начин горивото на дизелов автобус и успееш да предизвикаш такъв пожар вероятно ще получиш награда. Вземи една консервена кутия напълни я с нафта и започвай да я пробиваш да видим дали ще я подпалиш. Не забравяй да направиш и видео.

СА ИЗПЪЛНАНИЕ ИЛИ МОЖЕ МИ ДАЖЕ ПРОЕТКТИРАНИ - КАЛПАВО! ЕДНА МАНТИНЕЛА ИГРАЕ РОЛЯТА НА "ДЕМПФЕР" И ТРЯБВА ДА Е ПРОЕКТИРАНА ТАКА, ЧЕ И ТЯ И ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО ДА СЕ ДЕФОРМИРАТ, КАТО В РЕЗУЛТАТ НА КОЕТО СЕ "УГАСИ" ДВИЖЕНИЕТО НА ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО. КАТО ГЛЕДАМ ТИЯ МАНТИНЕЛИ - БОКО ТИКВАТА Е ЛАПНАЛ ПАРАТА И Е ЗАБИЛ ДВА КОЛА В ЗЕМЯТА.

Абе Дир-ицим спрете да манипулирате думите на хората..................Оная овцЪ през цялото време все за пътя,за маркировката,за болтовете а те и казват,че става въпрос за скорост и грешка на шофьора,обаче тя си знае нейната.............

Брашното.Дето гърми и гори.

Мисля че пак се лизна на кората от банана.

Единият казва, че автобусът се е нанизал на мантинелата. Вторият казва, че мантинелата е идеална и не е имало проблеми с нея... В същото време, ако човек отвори Google Maps и отиде дори една граница на запад ще види, че на такива места мантинелата не стърчи като таран (както е било на струма), а е забита в земята и се издига плавно. Ако и тук беше такава дали автобуса ще се наниже?

Проблемът не е толкова в първата мантинела, а във втората. Нейното несъответствие и характера на деформация са довели до блокирането на жертвите на задната врата и като следствие задушаването им от дима. Загиналите щяха да са на порядък по-малко.

Да са живи и здрави наследниците. Слънце за цяла слободна Македонија. Мантинела за Радев.

Вратите са отдясно и предната е блокирана след удар в първата мантинела. Във втората мантинела автобуса просто се е заклещил, но тя не пречи да се отварят вратите, ако не са заклинени с нещо от преди това.

МАНТИНЕЛА СЕ ИЗЧИСЛИ ПО ЕВРОПЕЙСКИТЕ НОРМИ "ЕВРОКОД" ИЗЛИЗАТ МНОГО СЕРИОЗНИ МАНТИНЕЛИ , С МНОГО СЕРИОЗНИ КРАКА И ЯКО АНКЕРИРАНЕ В ОСНОВАТА...

Голословните твърдения на "експерта" нямат никаква стойност. По-добре да направят оглед и да съберат пълен обем доказателства за всички елементи от пътя. Вече видяхме, че не могат да установят правилно дори броя на жертвите и това напълно ни компрометира. Трябва да се направи следствен експеримент за видимостта при нощни уловя, дъжд и мъгла, и числено моделиране за разрушението и деформациите на мантинелата. В случая е важно да се установи как тя не би блокирала задната врата /с изследване на дебелината, оценка на козията/ и дали ако болтовете бяха четири и снадките изпълнени по изискванията, нямаше да се нагъне в по-малка степен и вратата да остане свободна. И понеже нямаме специалисти в областта, най-добре е отсега да се обърнем към съответните от чужбина. Всичко друго е бошлаф.

Ама Вие много разбирате, бе! :)) Дълбок поклон! :))

прокурор Бисер Михайлов и следовател Мариан Маринов заслужават наградата " Върховни Тъпанари", участвали в тв предаването Лице в лице

То си беше ясно, че е от просташката мантинела! Хората имат цяла наука, как се прави мантинела, а у нас олигофрените забиват две тенекии в земята и го наричат мантинела. Да не говорим, че изкъртени мантинели и прегради не се ремонтират с години. Трябва със закон да се въведе, който изкърти мантинела или ограда 2-3 месеца да полага безплатен, наказателен труд по ремонтиране на мантинели.

В сайта афера има публикувано много добро мнение на експерт. Оказва се, че точно там е имало катастрофа и мантинелата е подменена с претупване. Не само два пъти по-малко болтове, но и в местата на снадките има големи проблеми.

като бръмбар сламка ... Що за "шеговит" изказ от представител на държавна институция! Пред национална медия! И по каква тема ....

Демерджиев ще внесе искане за дисциплинарна отговорност на прокурори, които отказват да дават информация 02.12.2021 Служебният правосъден министър Иван Демерджиев възнамерява да внесе искане за търсене на дисциплинарна отговорност на прокурори, които отказват да предоставят на екипа му информация за случайното разпределение на делата в държавното обвинение. За първи път през юли е била поискана информация от прокуратурата, обясни Демержиев, цитиран от БНР. Година и няколко месеца по-рано Обвинител номер едно Иван Гешев обяви, че системата за случайно разпределение е компрометирана и отворена за манипулация на делата: "Този, който сочи с пръст съдебната система, трябва сам да убеди обществото, че в неговата система нещата се случват по различен начин. Аз не оставам с такова убеждение". Още два пъти от екипа на Демерджиев са напомнили, че чакат информация: „Исках информация по отношение на начина, по който те разпределят своите производства, след като имат претенции към съдилищата. Още лятото. Не няма отговор, но три пъти си разменяхме писма. Последно ме питаха във връзка с кои правомощия на министъра го правим. Подробен отговор сме изпратили. Комуникацията се води през заместник главен прокурор, името не е толкова важно. Няма реакция, няма и действия, за мен това е неприемливо“, каза служебният правосъден министър. Комуникацията е била със заместник на Иван Гешев, обясни правосъдният министър, който се готви отново да сезира Прокурорската колегия с искане за наказание на прокурори, след това за тримата от случая "Осемте джуджета". Иван Демерджиев повдигна завесата и на он лайн разговора си от преди дни с европейския главен прокурор Лаура Кьовеши. По нейна инициатива правителството разшири броя на институциите, които могат да я сезират - право, което доскоро имаше само прокуратурата. "Госпожа Кьовеши ясно каза. Тя ги нарече "малки дела". Аз ги наричам "случаи, които не са с обществена важност. Действително малки дела са стигали до нея. Това е един значителен период от време, в който не е получен сериозен сигнал. Решихме да направим опит това да се промени".

И сега да си поговорим за тезите,хипотезите ,майонезите. Уффф…обърках дамаджанките,нищо ще се поправя, за да ви стане ЯСНО…. Наздраве!

Илия Златанов пред Фрог: СДВР е генералният щаб на Мето Илиянски. Трябва да се смачкат змии като Каскетурата 02.12.2021 Илия Златанов пред Фрог: СДВР е генералният щаб на Мето Илиянски. Трябва да се смачкат змии като Каскетурата Илия Златанов Чудя се защо още стоя в тази страна? Нищо няма да се промени. СДВР е генералният щаб на Мето Илиянски. Това каза пред Фрог нюз бизнесменът Илия Златанов - рекетираният предприемач от разследването “Осемте джуджета”. Предаваме разказа му едно към едно: Върху мен се упражнява административен тормоз. Цялата работа се спряга от поръчковите прокурорчета на Гешевтурата. Всичко произтича от разкритията ми за “Осемте джуджета” и от това, че много приказвам. От това засега имам само проблеми и нито един от тях не е решен. Нищо не се е променило, освен, че се махна Каратистчето. Не минава месец, без да не ме извикат по един-два пъти за измишльотини. Предпоследният случай беше да отида да дам обяснения защо не съм сигнализирал, че предприятието ми е в несъстоятелност. Предприятието ми не е в несъстоятелност. Отидох и доказах, че не съм камила, нищо, че нямам нито една гърбица. След това ме извикаха да дам обяснения за 21-те автомобила, от които четири бяха останали при мен. Но понеже не бих ги предал с протокол, те не са ми платени. Те и останалите автомобили не са ми платени до ден днешен. Никъде в договорите не е упоменато, че тези коли трябва някога да се платят. Платено е само ДДС и то занижено 6 пъти, за което НАП ми направи акт. Поръчков съд също призна това за сделка. Въпреки, че сделка има когато стоката е предадена с протокол на отговорно пазане - за продажба, за консигнация. Но при мен не бе предадена стоката и не бе платена. И съд го призна това за продажба. Четири от тези коли, става въпрос за евтини коли, един от уреждачите ми каза: “Ще ми дадеш едната кола, аз ще я продам на някой. А за другите три ще ти оправя документите. Този улеждач съм го цитирал в “Осемте джуджета” 11 пъти. И на този уреждач до този момент никой не му е потърсил сметка. Името му съм го казал в ГДБОП. В прокуратурата също го знаят много добре. Той е едно от 8-те джуджета. Той направи и фалшивите фактури за златото и какво ли още не. При него ходят хора, които да плащат откуп за крадени коли. И всички канали минават през Пепи Еврото. Сега аз трябва да дам обяснение къде са тези коли. Последният път, в който ме извикаха, бе преди два дни за подадени от мен годишни фирмени отчети. Те са подписани от мен. Декларацията е подадено от моя адвокат. Отидохме двамата при разследващ полицай в СДВР. Това е генералният щаб на Мето Илиянски. Там важи закона на Младен Маринов, Ицо Носа и Георги Хаджиев. Те си правят там каквото си искат и само чакат някое поръчково прокурорче да им подаде нещо, за да започнат да чоплят. В случая това е Иван Иванов. И ме викат за подаване на неверни данни. Тъй като тези три дружества не работят от години и имат нулев оборот, са подадени документи като за микропредприятия. Така е по закон. Сега трябва да кажа защо не съм направил общо събрание, за да се одобрят отчетите, представяте ли си?! Общо събрание се прави, когато се разпределят дивиденти или когато се подават дълготрайни активи. За да подам годишен отчет, трябвало да свикам общо събрание! В СДВР трябваше да пиша защо не съм свикнал такова. Въпреки, че в показанията съм написал, че аз съм подписал отчетите, на отделен лист ме накараха да сложа 15 подписа, за да правят графологична експертиза дали действително аз съм подписал тези документи. Това е гавра, чисто унижение. И като поисках да се запише в протокола, че смятам гореизложеното за натиск, принуда и извращение, ми отказаха. Все едно не знаете тези копои на какво са способни. Съвременните милиционери по нищо не се различават от бившите. Мога да ви кажа, че дори по тоталитарно време нямаше такива извращения и гадости. Таково нещо, което се случва през последните години, никога не е било в България. Нищо не се е променило. Има няколко птички като Бойко Рашков, които искат нещата да бъдат като в нормалните страни. Но масата милиционери си остават с милиционерски манталитет и те с удоволствие служат на мафиотите от “Осемте джуджета” и на бившето ръководство на МВР, и търсят начин да се саморазправят с хора като мен, които говорят. Не виждам защо още стоя в тази страна. Тук няма да има развитие. Докато това заспало общество не се радикализира и докато не смачка главите на такива змии като Каскетурата, ние няма да се оправим. С рок фестивали и сладки брътвежи по платформите нищо няма да се промени. Време е за нещо радикално.

Какъв е този жаргонен език при даване на експертно заключение?? Като бръмбър сламка...бабината ти трънкина, г-н следовател.

Дира много бързо изтри ковентарите ми за това, че Гешев и шайката му само лъжат, манипулират и прикриват информация, както е и в тази статия и че и те самите не си вярват! “Борисов: Правя се на луд и ми е лесно... и ги е.а на 200!” Гешев: “Абе началник, и аз обичам да се правя на луд, но ти си ненадминат!” “На прост човек ум не се налива, а к.р се набива!” Част от житейските възгледи на тия, дето управляваха България толкова години, и себеподобните им

Кокорчо-ей голяма работа нарушили сме закона ще си платим глобата няма проблем. Относно нарушението на изборния закон от страна на твоя любим канадец. Само че тука става въпрос за геройските опити да се замаже истинската причина за пожара от страна на сегашните управляващи.

Ти правиш ли разлика между нарушение и престъпление, бе идиот? Правиш ли разлика между несъзнателно отнемане на предимство на пътя, например, и между умишлено убийство! Правиш ли разлика между еднократно напушение, което законът предвижда да се санкционира с глоба, и рецидивистични престъпления и кражби, рекет, измами за милиарди години наред? Що за идиот си, бе!

Правиш ли разлика между умишлено нарушаване на закона при попълване на декларация с невярно съдържание с цел личностна облага при това документирано? Правиш ли разлика между доказано нарушение на конституцията и общите приказки дето ги разправяте от телевизията? Но какво ли те питам-ти си просто един копи-пейст стол който пише коментари по поръчка. Много добре се вижда във всяка една тема включително и в тая. Наистина модераторите тука трябва да те изтриват всеки път в който напишеш нещо. Същата стока си като оная Рея. Радвай се сега на новия морал начело с Корнелия. И с останалите. Ходи сега да обясняваш как трябва да сме милостиви към Македония и да ги пуснем заради тоя инцидент с неизправния автобус и заспалия шофьор. Дето минава десетки пъти оттам и знае пътя наизуст.

Случаят е приключен,защото всичко вече е ясно! Ясно ли ви стана и на вас?!

Е, .....па днеска съ изясни. И слънце грейна.

Дизел от искра не се пали, освен ако не е нагрят до 150 градуса.

Всеки който е ползвал нафта за разпалване знае, че не само с искри не можеш да я запалиш, а понякога и с други горими материали. Ако е бензи, да вероятно може, но нафта... Да дадат на тоя експерт една туба нафта и цял ден да я замерва с искри.

Бате, аз горъ суата шума у двора с нафта и ...работата издиша. А па там ората изгореа кат барут! ...Знае ли чиляк? ....

Колкото българските политици и служби ви казаха истината за падналия в морето военен самолет при натовските учения и загинал пилот, колкото ви казаха истината за убитият войник в спалното помещение до летището, колкото ви казаха за смъртта на Кунчев, толкова ще ви кажат истината и за пожара на автобуса.

За почитателя на американските екшъни. Знам че всяка кола в correction и където и да се блъсне веднага избухва в пламъци. Само че в реалния живот автомобилите автобуси камиони и така нататък въобще не са толкова услужливи и нямат навика да избухват в пламъци. Предостатъчно смачкани коли че дори разцепени на две сме виждали по българските пътища и нито една не се е запалила. Що не вземеш да се пробваш ей така налей една купа с нафта, вземи една пила и почни да правиш искри. Да те видя как ще я запалиш тая нафта. Вчера съобщиха че имало теч на гориво преди катастрофата. Оня ден че пожарът не е започнал от резервоара. Днеска поредната измишльотина. Такъв пожар не става от резервоара на автобуса.

Абе спрете се бе медийо!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Как не разбрахте, че не е работа на медиите да публикуват и анализират информация, която е за експертни организации (не министри, не отделни експери, не свидетели или външни министри и т.п.)

Като е станало ясно, защо не казват, какво е станало ясно? Нищо не разбрах за причината за пожара.

Мдаам, доколкото разбрах мантинелата е "отнесла" автобуса като "куцо пиле домат"