Варовикът в асфалта на пътя край Своге е недопустим, потвърди Нанков
До неотдавна пътищата се проектираха по съветски модел, изтъкна регионалният министър в оставка
Обратно в новинатаКоментари - Варовикът в асфалта на пътя край Своге е недопустим, потвърди Нанков | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
гост (нерегистриран)
Оля се бе,лай...р, ако живееше по съветско време, от утре щеше да трошиш варовик по чукарите, каквото и заслужаваш.
като каза съветски (нерегистриран)
Началникът му се ооравдава със Станишев и Орешарски,а тоя го надминава и се оправдава директно с Ленин.
толкова глупост на едно място... (нерегистриран)
Абе, тапунгери, бедата е, че ви назначават като свои, а после ви възлагат задачи като за умни - беше казал някой... З0 години минаха бе, вие оправдавате глупостта, неспособността си и поразиите, които причинявате ежедневно с един 45-годишен период, отминал вече преди цели 30 години. Ба си тъпотията, такова нещо не само в Бълария, в света няма. Що не се оправдавате с каменната ера, откъдето дойдохге, нещастни замузляци. Нали сте по-добрите, по-умните, по-честните... Единственото, което направихте блестящо е, че сринахте до основи по поръчка една модерна държава, на 26-то място по развитие в света, и че прогонихте безвъзвратно половината и население - основно младото и грамотното.
Проба да ли и това ще изтрият (нерегистриран)
Страшната дума, която никой не произнася е пепелина.
строителен у-т (нерегистриран)
А кой най-накрая ще се заеме да провери как шефът на траци е станал професор и шеф на катедра. И "учи " студенти как се строят пътища! един дребен хитрец , убил хора.Те затова и пътищата са такива.
бял човек (нерегистриран)
кому е неудобен коментара ми?
ссс (нерегистриран)
току що изтриха и моя. Много са зорки и зли
? (нерегистриран)
Тоя варовик е навсякъде при ремонтите . При всякакви ремонти на водопроводи и канализации наоколо побеллява всичко и така си остава след бетонитането. Наблизо до нас строят блок и цялата улица е покрита с бял прах и дребни "бели порьозни " камъчета от строителството и от превозването на материалите до строежа. А погледнете какво става по трасето на трамвай #5. При всеки ремонт на релсовия път насипват едни бели камъни. Сега при дъЖдовете това лято те се разкиснаха и приличат на бяла утайка, която покрива трасето, Със стария чакъл не става така. ЗатоВа ли мине не мине месец и ремонтират нещо по трасето на теамвай #5? Спи ли Фандъкова или чака ( дано не стане) , да пропадне някой трамвай?
НЕДОПУСТИМО Е: (нерегистриран)
При катастрофа с шейна-виновен да е пътя! При катастрофа с влак или автобус-виновен да е водачът!!!! СПРАВКИ, КОЛКОТО ИСКАТЕ В БЪЛГАРИЯ!
nnnn (нерегистриран)
никъде не прочетох за състоянието на ГУМИТЕ на автобуса. Защо се пренебрегва този въпрос
УУУУ (нерегистриран)
защото не е удобен за опорната точка на партията,не е важна истината,важно е да се оплюе опонента и да се вкара в оправдателен режим-стара кгб-ейска тактика
ппппп (нерегистриран)
ГУМИТЕ на автобуса
ДебилЪт (нерегистриран)
Гусин Министре, в стандарта БДС EN13043 никъде не е посочено, че не може 'а са слага варовик в асфалтобетонни смеси за тежко и много тежко движение. Там е казано, че материалите влагани в тежко и много тежко движение требе да имат коефициент на полиране по голям или равен на 50% /PSV50/. Варовикът има PSV 44-46%, пъ може и да има и с коефициент на полиране по големо от 50. А посочения стандарт върлува в България над десетина години.
Az (нерегистриран)
Варовика има поефицент на полиране по-малък от 37. БДС EN13043 (и национално приложение) е стндарт за скалните материали използвани в асфалтовите смеси. БДС EN13108-1 (и национално приложение) е за производство на асфалтови смеси. Според него и според Техническата спецификация на АПИ, варовикови скали могат да се използват във ВСИЧКИ асфалтови асмеси. За ТЕЖКО И МНОГО ТЕЖКО движение САМО за износващия пласт се използат материали с коефицени на ускорено полиране над 50 за ЕДРИЯ СКАЛЕН МАТЕРИАЛ. Минералноро брашно и дребния скален материал (0/4мм) могат да бъдат от варовик, като количеството варовик в минералното брашно ТРЯБВА да е НАД 90%. Министъра НЯМА понятие за какво говори...
ДебилЪт (нерегистриран)
Тъй де, тъй. Правилно и точно сте обяснили за тежкото и много тежкото движение и износващите пластове, аз обяснявах като на себеподобен. 90-те% в брашното май не е варовик, а калц... :)
Друг дебилДн (нерегистриран)
Днешните бизнесмени не знаят какво означава думата ,,стандарт,,те гледат колко може да спечелят повече,а като ми заговорят за концесий,ясно да се крадът само пари.А защо приехте пътя ,,без забележки,,А къде е строителният надзор да следи качеството и дали се следва стадарта
е как (нерегистриран)
Как върлува от 10- на години?! Нали отдавна не е "съветско"? Ние на министъро ли че вЕрваме, че СССР е виновен, или на ората, дето работат по новийо стандарт от десетина години. И йоще, как по време на "демокрацията" се допуска да се работи по "саветски стандарт. Демокрадията е од триесе години у българско. А па, майкя му, ремонто е правен у теа, най-демокрадичните последни десетина години, по времето на Лиленце тлъсто пиленце.
смях (нерегистриран)
Какво направихте с гаранцията на отсечката на магистралата при Стара Загора?
ами метрото (нерегистриран)
Същите идиоти Трейс строят метрото в София -гледам им табелите по строежа. Ако тунелите почнат да падат след 10 на години к,во праим??????????
раси (нерегистриран)
ЩЕ ПАДАТ! зАЩОТО варовикът е главният им строителен материал
бордове, бордове (нерегистриран)
А Козобоев какво прави там ...
Анонимен (нерегистриран)
вицът на деня- Асфалта по съветски модел. Гипс за здравина. То в СССР нямаше асфалт- кал до колени. Питайте германците. Но в СССР имаше модели за всичко. Няма оттърване от изостанала страна. За това сме на туй дередже.
Има ли (нерегистриран)
А отърваване от тъпи, нагли лъжци и продажници като тебе? Има ли? Има .....
до анонимен (нерегистриран)
тъп, нагъл, зъл, жалък лъжец. ще се удавиш в злобата си и лъжите си
1234 (нерегистриран)
До скоро пътищата се били проектирали... Абе, гъз пелтечещ, погледни статите, неремонтирани участъци на Хемус и Тракия! По 30 години натоварване и изглеждат по-добре от участъка между Стара Загора и Нова Загора! Погледни пътя София - Сливница! Кога последно е правено нещо по настилката му? Бил си ученик и не помниш, нали! Проклети да сте, алчни, некомпетентни, дебилни и безочливи министри, премиери, президенти, "бизнесмени", тоест престъпници и убийци!
Stan Stan
Значи стандартът го допуска, но министърът казва, че не може ? Че кой е той, че да отменя стандарта ? Завършил "география и геология" и дава акъл на пътните инженери !? Няма уважение към професионализма в тази страна. Оттам и тези беди !
005 (нерегистриран)
Г-н Министър, Явно лабораториите работят с анализи от турско робство, проектантите от съветско време, но напишете с думи прости какви трябва да са изискванията за химическия състав на асфалта, който се полага и къде той отговаря на тези показатели.
Муха (нерегистриран)
Че той не ги знае! Ако ги знаеше, щеше да работи нещо, а нямаше да е министър.
Хмм (нерегистриран)
И трасето на пътя от преди турското робство, но за сметка на това е "транзитен с тежкотоварен трафик".
Stan Stan
Не е транзитен и не е с тежкотоварен трафик. Точно пък през дефилето. Има си магистрала за този "тежкотоварен трафик". Никой не е тръгнал през Своге с тира.
Муха (нерегистриран)
Ха-ха-ха, чакай, чакай, значи правилата за програма "Транзитни пътища" са по съветски модел. Част от СССР така и не станахме, но сега понеже сме част от ЕССР си караме по съветски модел, ха-ха-ха.
комар (нерегистриран)
колкото и да отклонявате вниманието все към пътя няма да ви се получи а и след следващия подобен случай ще ви караме да го папкате тоя х'асфалт ,че тя простотията ви е безгранична
Муха (нерегистриран)
Батенце незнам на кой, какво ще му се получи ама виж министъра ти колко е некомпетен по техническите въпроси. Обаче се изцепва, та всички да му видим простотията. С'а ясно че е учил за управник, ама да си назначи двама компетентни заместници да свършат някаква работа, а не да се излага по медиите.
Какво (нерегистриран)
искаш да кажеш Нанков, че пътищата и магистралите на ББ са по съветски модел? Добре е да си вземеш думите обратно.
pesho (нерегистриран)
то ако беше по съвецки щеше да е добре, ама като гледам е по крадливия модел!
Пича (нерегистриран)
А бе бай Пешо , казваш значи по съвецко време нямаше крадене. Не пренаписвай историята байко, крадеше се ,като за световно. Краденето е патент на съвецките и българските партийни другаре до един от котилото на мързеливци, крадци и мошенници. Та като се опитваш да правиш внушения, не и нас дето сме ви сърбали комунистическата супа години наред.
да бе (нерегистриран)
Варовика виновен. Някой блял като карал, избил маса народ, варовика виновен. Тиквената магистрала я правиха със сгур ако си спомняте. Да и сложат ограничение 20 км., направо пеш да се изминава от Чирпан до Бургас.
Ффффф (нерегистриран)
Какъв акт 16 го гони тоя , да не би на възлюблената му магистрала Струма от Перник почти до Дупница да има акт 16 , а се кара от близо 10 години там. Само прах в очите на хората заради некадърността на управляващите от всяка една партия.
bgn (нерегистриран)
Нанков ,не говори така за асфалта на БОКО.Ще ти съсипят живота.За БОКО асфалта е най-съкровеното нещо на този свят.
БГ (нерегистриран)
шефа на трейс е един от големите спонсори на комуноидите заедно с Б.белев но вие си храчете,то войната в партийката ви се води от години и накрая ще се избиете сами:)
bgn (нерегистриран)
Научи се да пишеш
Тролски (нерегистриран)
Това с този варовик си е парлама , само и само да не се засегне темата с некачествения битум , доставян от монополиста Лукойл .
Хемус (нерегистриран)
Новата отсечка покрай гара Яна на Хемус е цялата на вълни. Колата, дори и с 110 км/ч се движи като лодка по море. На места има сериозни неравности, които могат да те изхвърлят от пътя при по-голяма скорост. Май бяха нечия гордост тия магистрали
не само там (нерегистриран)
трейс така работят,отсечката в Сърбия която са направили е същата.Явно нивелира им е крив:)
smack (нерегистриран)
какво е това нивелир??? баце тука мерим с айфон Х бре.....
5878 (нерегистриран)
На това дори в африканските плантации му викат самопризнание. В Булгаристан обаче тоя герой вместо в карцера ще бъде преназначен в друг топъл офис ;)
357 (нерегистриран)
И тоя май се чуди какви да ги дрънка и непременно ''съветския модел'' трябва да търси независимо че от бая време ни приказват как по някакви еврогейски директиви са правени проектите и изграждането за да гепнат еврогейски пари... Нанков ''съветския модел'' е в кратуните ви а еврогейските милиони по джобовете ви..
638 (нерегистриран)
и вие се пъните тук да гепите руските копейки ама с тях само тоалетната хратия не можете да си купите(или ползвате още работническо дело и дума за такава) та за вас няма еврогейски денги,на тъпи селяци и крадци не се дават
аз (нерегистриран)
Пътувам и забелязвам,че там където е правен ремонт/кърпеж/същия участък е пак за ремонт.Направо асфалта е изплют от платното.Какво съдъжа този асфалта та така да се разтяга като ЛОКУМ? Но всичко е платено и виновни за това естествено няма.
идио (нерегистриран)
знаеш ли какво? битум. въпросът е какао НЕ съдържа :) локума е ок
Дядото
Може и варовикът в асфалта да е недопустим (най-вероятно влагането му е 100-процентова практика в България). Може и мантинелата да не е била достатъчно яка. НЕ ТОВА ОБАЧЕ СА ПРИЧИНИТЕ ЗА КАТАСТРОФАТА! Единствената причина за катастрофата е поведението на така наречения "водач". За съжаление огромната част от "професионалните" шофьори в България са сред най-тъпата и безотговорна прослойка от населението. И не варовикът трябва да се премахне от асфалта, а българският ген от човечеството.
инфо (нерегистриран)
При над 24 000 превозни средства по пътя, за какъв дефект на пътя се говори? КАТ не могат да определят скоростта и лепят само ограничения, което в един момент изиграва основната роля, тъй като водачите се научават да карат над разрешената скорост. И 1 км/ч ограничение да се сложи, пак някой ще се метне и пак ще има рев кой е виновен, а виновен е основно и преди всичко водачът.
Коцето (нерегистриран)
Проблемът е, че инвеститорът е на страната на строителя, защото именно той избира (наглася) строителя. Дали имат някаква друга договорка - не мога да твърдя, но изглежда логично. Всичко останало по веригата - надзор, лаборатория, комисии - това са прах в очите на хората. Те не могат да произведат абсолютно никакъв качествен контрол, дори и да искат (което в повечето случаи въобще не е така)! Докато инвеститорът е на страната на строителя - такова ще е положението! Много ми е интересно ако проверката се разпростре върху всички ремонти, извършени 2 години назад - какво ли ще е положението? Вероятно розово. А хората са го измислисли отдавна - безусловна банкова гаранция от минимум 30% за извършените дейности, минимум за срока на гаранцията; плащане само при качествено извършена работа, в срок; неустойки за всяко нарушение и контрол от нас, данъкоплатците - къде и за какво ни харчат парите. Иначе ако слуша човек екс-министъра - всичко е мед и масло! Верно ни имат за глупави, а може би са и прави.
ДДРОнег (нерегистриран)
Нанков, нали знаеш, че този път не е единствения с варовик на опасно място!!! И съм сигурен, че си го знаел от много време!!! Сега ще направите ли нещо и за другите опасни пътища?! Или до следващата голяма катастрофа!!! Някой ще обезщети жертвите от предишни катастрофи, заради некадърно изграден път !!!
Наанков (нерегистриран)
"До скоро се проектираха пътища по съветски модел, каза още министърът." Маминия сладък, Той, след почти 30 години "демокрация" и повече от 10 години управление на Баце, още го гони "савецкия модел".
Не разбрах .... (нерегистриран)
... причината за тази ужасна катастрофа некачествен ремонт на пътя ли е или човешка/и грешка/и от водачите на автомобилите-участници? Ако се докаже второто - защо се искат (и дават) оставки. Може ли при всяка катастрофа в милата ни родина все някой друг а да евиновен, а не ние, които (поне една голяма част от нас) караме, катомалоумници. Без да твърдя, че пътищата са ни "наред" (то кой може да твърди това), но нека сме реални и да не търсим винаги все някой друг да ни е виновен. Иначе, че има зверска корупция в този сектор - това е аксиома.
Ха ха ха (нерегистриран)
От 2007- ма сме в ЕС, ама краденето ли е по съветски модел останало, че не разбрах - хахахаха
ХИ ХИ ХИ (нерегистриран)
Че то вие сте си същите комуноидни тъпанари които влязохте в ЕС с комуноидното си мислене и манталитет та резултатите са налице
Ха ха ха (нерегистриран)
Кои ние, след като ВИЕ ги избирате тези малоумници - хахахах
ей (нерегистриран)
Лайнари сте! Хайде марш!
Пиер (нерегистриран)
Тук по всички въпроси всеки е по, най, най. Не разбирам защо, журналистите дето уж трябва да са в помощ на обществото, защо още никой от тях не е потърсил отговор на десетина въпроса, касаещи случая от компетентни лица, а се предоставят некомпетентни мнения от случайни лица (нямам предвид министъра). И друго, също важно, свързано с този материал - кое е вярно: проектът за ремонта е изготвен от чужда фирма, или е дело на български специалисти? Защото напоследък, проектирането на важни инфраструктурни обекти се извършва от чужденци - например метрото в София.
Swetlio (нерегистриран)
Проектирането е по съвецки модел! Ще да са някои западни специалисти мислещи и проектиращи по съвецки...
Пиер (нерегистриран)
Колега, малко ти е затъмнено съзнанието. Не си следил информацията по въпроса за проектирането, в която бяха представени противоположни твърдения. А що се касае до "съветския модел" - повече от 80 % процента от това, което виждаш - сгради, пътища, инфраструктура, което в преобладаващата си част е изградено до 1989 г. - е по същия този съветски модел.
Хмм (нерегистриран)
Чужда фирма с българси специалисти, по българско задание !
Гошо (нерегистриран)
Министерството не е обърнало внимание, че при тежкотоварен трафик, какъвто стана този по Искърското дефиле заради ремонт на виадуктите, 80%_ият пълнеж трябва да бъде от твърд материал, какъвто е базалтът, шлакът от металургичните пещи. Такъв има милиони тонове в Кремиковци, МДК -Златица, Пловдив. Само че трябва камионите на Н.Михайлов да се разходят и го натоварят, което означава пари. А те сега отиват при касиера на ГЕРБ...
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Проблема на българските политици е, че стават големи разбирачи и специалисти едва, когато станат " бивши". До като са поста си нищо не правят, а после слушай само да ти дават акъл и напътствия...и оправдания разбира се.
БиБи (нерегистриран)
Проблемът е, че Трейс груп са любимци на премиера и Цуци, които им осигуриха поръчки за 1 млрд. лв. Проф.Н.Михайлов реши, че е богоизбран, не отговори на цели 5 искания за ремонт на този завой и след десетна дни там загинаха 17 души. Сега целта на прокуратурата е да изкарат за тази катастрофа единствен виновник шофьора.
Наблюдател 1 (нерегистриран)
Да, това би обяснило защо са си направили оглушки и не са ремонтирали проблемния участък , въпреки многобройните призиви от АПИ. И въпреки това са продължавали да получават държавни поръчки.
Съветски модел, (нерегистриран)
Па цените в евро и в пъти повече от Меркелланд!
Слав (нерегистриран)
Е тъй де, несъответствие с наредбата няма. Самата наредба е сбъркана :) Продължавайте да бухате варовик, а после се чудим защо нов асфалт не може да издържи дори една зима.
user (нерегистриран)
Дрън дрън - 17 невинни жертви - нищо смислено не е казано от този мрънкач ! Крадете, лъжете и мамите хората, докато не пострадат невинни и после панически се криете като мишки и мънкате като джендъри ! Махайте се !
аман от лузери (нерегистриран)
всички жертви които не са участници са невинни лучзерчо но винаги има виновен и в случач е само водача пенсионер с автобус не минал на задължителен техн. преглед но тръгващ на дълъг път та в някой подобен може и ти да се озовеш някой ден -понял?
У. Ж. А. С. С. С. С (нерегистриран)
Пак Путин!
като минават 24 000 на ден, (нерегистриран)
как при лош път само този се е озовал извън него?
БиБи (нерегистриран)
Отговор можеш да дадеш самият ти, стига да искаш да сториш това. Тесен път и се оказа, че кола с по-големи габарити за да вземе завоя, неминуемо трябва да навлезе в насрещното платно. Отсреща летят две коли. Удря едната кола, после втората, шофьорът инстиктивно завърта десен волан, автобусът понася и заради имитацията на мантинела се хвърля в дерето. Ти имаш ли кола и тя поднасяла ли ти е на мокър терен? Остави кошаревските свидетели...
Свитедели не решават подобни дела,а експертизи и (нерегистриран)
изводът на автотехническите,колкото и да са на брой ще е един за механизмът на автопроишствието - вината е единствено на шофьора.Този хиляди пъти е минавал и само веднъж е паднал,защо ли? Пътят им бил виновен,как ли пък не.Като го гледам хубав гладък асфалт,дори шефът на АПИ каза,че засичането на трафикът там показва движение с 30-40 % по-висока скорост от ограничението.24 000 минават на ден каза и министърът и само този за толкова години е паднал в пропастта и един преди 50 години.
до биби клаксона (нерегистриран)
а бе умник,това първия автобус ли е който е минал от там......като е професионален шофьор не знае ли за този път или за първи път минава от там-колкото и да се опитвате да го оневинявате този пенсионер САМО ТОЙ НОСИ ВИНА ЗА КАТАСТРОФАТА!!!!Първо се заплеснал на завоя,удря 2 коли и веднага навива волана и разбира се пада в пропастта и никой не иска да чуе какво казват хората от ударените коли та вие си го защитавайте,утре друг като него ще ви метне някъде другаде и пак ще има да се вайкате
екстрим (нерегистриран)
вземете рецепта за пътна настилка от древния Рим, античните римски пътища още се държат след 2000 години...
само неграмотници ли драскаъ тук (нерегистриран)
за твоята каруца ще са идеални-виждал ли си римски път изобщо бе селтак???
ДДРОнег (нерегистриран)
КОЙ е поръчал този път, КАК го е поръчал, КАКВИ изисквания са поставени, КОЙ е инспектирал, КАЙ е разписал, че всичко е както е поръчано!!! Това са въпроси, чиито отговори не отнемат повече от ЕДИН ден, АКО всичко е наред !!!
всичко си е по стандарт, (нерегистриран)
ако не си разбрал.
ДДРОнег (нерегистриран)
Ако не си разбрал, ще заметат всички следи!!! На тези въпроси още не са отговорили, а те са толкова логични, че антилогичността на управляващите ме довежда до заключението, че виновни пак няма да има или ще е само шофьорът!!!
няма нищо за замитане,има медиен шум (нерегистриран)
и протести на неспециалисти,в т.ч. и министър,който подписал нова наредба преди седмица и пак не е забелязал стандарта какъв е и правят проби със солна киселина да докажат наличието на нещо,което го има като стандарт?
Swetlio (нерегистриран)
Лелей, били проектирани по съвеЦки модел??!!! Все за нещо ще се оправдават тия некадърници! И като са проектирани по съвецки модел какво? Преди се е проектирало с мислене, а сега се проектира от всякаква паплач и палячовци! И то с цени от по 20 милиона на километър! Поне да баха крали по-малко! Като за последно се краде! Да бяха проектирали и по марсиански модел пак ще е същото!
НАЙ
Пуснаха запис на целия конфликт между журналиста Димитър Стоянов и служителя на НАП
Замахване с чадър и избиване на телефон: Бойко Рашков се ядоса на журналисти (видео)
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Пуснаха запис на целия конфликт между журналиста Димитър Стоянов и служителя на НАП
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта