Вълчев: Променяме изпитването, учениците зубрят това, за което ще ги питат

Българските ученици влошават резултатите си, показва последното международно проучване ПИЗА

Обратно в новината

Коментари - Вълчев: Променяме изпитването, учениците зубрят това, за което ще ги питат | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

те ромлячетата не умеят да пишат, отмалко четат, но в замяна щракат по телефона и интернет. Биха станали отличници, ако някое от тях достигне до 8ми клас.

Ами това е, толкова с образование насочено към изпити а не към знания, 4 клас изпит да влезеш в елитно училище, после 7 клас изпит за друго елитно училище, 11 клас матура за университет... В резултат на това завършващите масово не могат да формулират логично твърдение с причинно следвана връзка, а как моли да мислят критично. След 11 години зубрене, на 20 трябва да се учат да мислят...

за да не каже просто и ясно че учениците не разбират това което четат и не могат да го възпроизведат като го разкажат. За да научиш ученика да мисли,не е достатъчно да зазубри урока. Такива знания отлитат от главата право пропорционално на времето за което са усвоени.

Аззз

а не бе.. вие какво очаквате....в тикволандия....само връзкари от гроб и цигани ще останат.. ама и за какво са им други...само да им пречат и да им показват грешките..

такива ни студентите,а после такива и специалистите....

Миналата заплата на учителите трябва да стане 5000 евро и резултатите няма да закъснеят.

Вълчев, путко ГЕРБава непоръбена вие го направихте, некадърници!!! Еби си майката, глупак!!!

По-добра от образователната система през 80'те никога не е имало и никога няма да има. Ако се вземе за база и се почисти от политическите простотии, то българското образование може наистина да стане отново образование, а не система за пране на пари ...

Ако това стане, ще получим само едни неграмотници и нищо повече.

на 444 смясто сме от колко държави? Колко държави има по света?

Много е по-просто. Върнете старите учебни програми от преди 20 години, въведете един учебник за всеки предмет за всички ученици, прекратете порочната практика да учи по безобразно усложнена и натоварена учебна програма. Въведете лимит на учебните часове за ден - не повече от 6. Изисквайте от учителите успеваемост,

Лицето Вълчев носи най-голяма вина за тези резултати ! Нали преди да стане министър беше гл. секретар на МОН и под негово ръководство се направиха безобразията с учебните програми !! Всички некъдърници от МОН трябва да си ходят.

Днес накакви 14-15 годишни сополанковци пушеха пред учителката си под навеса на спирката на Текстилния и мятаха фасове в краката й.. великата будителка се правеше, че не ги вижда.. та така. А вие чакате математика да учат ;)

Винаги е имало едни ученици,които си научават урока още в час,а в къщи само го затвърдяват. И други, които в час не им е интересно,а в къщи зубрят защото не разбират прочетеното. Когато учителя съумее да привлече вниманието в час и достъпно да обясни урока се случва първото, когато учителя си "изпее урока" и си грабне шапката с биенето на звънеца... се случва второто.

Защо децата имат сто "помагала", които вместо да ги учат на знания размива понятията им? Нужни са повече упражнения за усвояване на материала, а и тестове не са адекватното мерило. Проблем са и многобройните учебници пълни с грешки, само и само да са по новата програма. До четвърти клас обучението трябва да е базово.

Вълчев, не ли те е срам? На съвестта ти ще тежат толкова много неграмотни българката.

Прекрасно казано.

И къде сте видяли в колониите да има образование? За какво им е образование на робите? Образование има само в независимите държави, защото то не може да бъдее бизнес, както днес го разбират, а държавна политика, създадена от хора, които искат да развиват държавата си, а не да получват заплата от Сорос. Образованието дава плодове, само ако то се финансира и контролира от държавата. Всичко друго е лъжа и измама. И да, ОБРАЗОВАНИЕ, без ВЪЗПИТАНИЕ е ВЪЗДУХ ПОД НАЛЯГАНЕ.

Написалият тази статия кой клас грамотност има?

"стани богат" до това води - затъпяване! Те изобщо не знаят КАК се учи урок , знаят само "да правят тестове", в които участва и елемента на случайността. При тази система, без да знаеш нещо, само ако нещичко ти е минало през ушите, ако използваш принципа на изключването и мъничко късмет, спокойно връзваш не само тройка, но и четворка. Изпитване на дъската - това е истината! Или знаеш, или не, при това - всички те виждат колко знаеш!

Не се стърпявам да си кажа мнението, нашето "образование" е под всякаква критика...Вземете пример от истинското западно образование - в страните като Германия, Австрия. Там още от 9-10 клас има отсяване на учениците, тези, който няма да учат в Университет а ще практикуват професия някаква - не ги товарят излишно, другите ги подготвят абсолютно адекватно и отлично за Университет...Там частни уроци и школи нямааааа

60% от завършилите средно образование не могат да четат и пишат. За смятане пък съвсем не ги търсете. Не могат да правят елементарни изчисления. Сметката в кварталната кръчма не могат да си направят без да ползват калкулатора на телефона. Във висшето образование трагедията е далеч по голяма. Познавам млад лекар завършил медицинският факултет в Ст. Загора, който посещава редовно кръчмата в която ходя, а не умее да чете и пише. Познавам също млад електроинженер, редовен посетител на кварталната кръчма, който не знае какво е капацитет на акумулатор. Г-н министър, Вие сте говедо.

Сега от 20.12. до 08.01.2020 учениците са във ваканция и нещата ще си дойдат на мястото.

"Функционалната грамотност изисква осмисляне и свързване на информация и анализ на по-високо познавателно и аналитично ниво, както и боравенето с информация." Мда, по време на Калинки ГЕРБ ударихме ИСТОРИЧЕСКОТО ДЪНО по функционална грамотност. ... "УМЕНИЯТА са това, което остава след като забравим всичко останало, което е научено в училище, както е казал Айнщайн." Мне, за ИНТЕЛЕКТА говори Айнщайн: "Интелектът е това, което остава, когато забравим всичко, което сме научили в училище."

От някои държави са включени няколко отделни региона, затова броят е толкова голям. Ама де ще се сети журналистът да изясни.

След това следва дървена ваканция.

Само се оправдават! Истината е че всичките им реформи са целенасочено проваляне на образованието. Ами ако се оценят студентите в университетите! Там е вече трагедия, щом хора над 40г. забравили математика завършват на 46 с дипломи за инженери.

Цитат: "Резултатите показват, че по природни науки страната ни заема 424-то място през 2018 година в сравнение с 2015 година сме били 446-то място или спад от 22 места." На света няма толкова страни! Те са около 200+, ако се броят рязни островчета. В ООН май са 194. Косово искаше да е номер 195. Вероятно тук са визирани точки, а не място по държави.

абсолютен олигофрен - като, тези, в елитните СУ... В КАЗАНА ... АМА СИ Е ВЗЕЛ МАНГИЗИТЕ, СТАЖА, ПРОСТАК ...БЕЗГЛАСНА БУКВА - ОТ ГРАМАТИКАТА МУ СЕ ПОДИГРАВАТ ... УГОДНИК ГЕРБ-ом ...

Причината е проста: В българското общество знанието, образованието и положителните умения не са основен фактор за личен просперитет. На тази основа не можеш да градиш живота и плановете си. Изключение правят няколко сравнително тесни професионални сектора.

Върнете Живковата образователна система. Беше перфектна. Това на което в момента сте министър е всичко друго но НЕ И ОБРАЗОВАНИЕ. Черната Златка с големите силикони има "вишу" по иконмика а не знае коя е столицата на Сърбия. Е тва ви е образованието.

Без учители не знам за какво образование говорите.

30 години читавите и инициатилни българи, които имат самочуствие, че знаят и могат, заминават през терминал 2, съответно тук нараства дела на хората с по-нисък интелект и способности. Логично и децата на по-ненадарени хора чисто научно няма как да са по-умни като цяло. Тук дори не говоря за промяната в етническия състав и други фактори. Та всичко си има логично обяснение, не толкова, че преди образованието е било по-добро, а сега се е влошило, просто ДНК-то определя всичко.

тези точки ни поставят на 78 май място...а в ЕС на последно.

Баах ва сичкити сти руски кавали

Все пак няма други държави които в състезание от 79 държави да заемат 424-то място

Днешните учители нали са учили по тая система.

Пълен нещастник е този министър. Не системата за изпитване е виновна а учебните програми, които не са съобразени със възрастта на учениците. Учебниците са написани зле. Материала е орязан за да го набутат в обем като за по-малки деца и в резултат преподаваната материя е неясна и трудно разбираема за тях. Виновни за това обаче не са децата. Виновните са в министерството, включително и сегашния министър и т.нар "експерти". В момента децата преглъщат поредната ГЕРБерска помия.

Господин Брандийски, Моля прочетете внимателно текста на страницата на ПИСА https://en.wikipedia.org/wiki/ProgrammeforInternationalStudentAssessment . Вие потвърждавате извода, че се чете без да се осмисля. Вашето изречение "Резултатите показват, че по природни науки страната ни заема 424-то място през 2018 година в сравнение с 2015 година сме били 446-то място или спад от 22 места." не кореспондира по никакъв наин със оригиналната страница. Вие представяте точките за място. Освен това ако Вашето твърдение е вярно, то логиката не е вярна - 2015 - 446 място, 2018 - 424 място. Посоката е изкачване в класирането. За съжаление не сте разбрали, че тези числа не са класиране, а точки. Тотално не сте в час. Та за това говорим всички, да се рабира четеното и да се тълкува правилно. Бог да пази България(от българите).

Нека всички българи да знаят нещо, което никой управляващ няма да каже: БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ, КАКТО И ВСИЧКО ДТУГО БЪЛАРСКО, СЕ РАЗБИВА ЦЕЛЕНАСОЧЕНО ОТ АГЕНТИ, СЛУЖСЩИ НА ВСИЧКО ДРУГО, НО НЕ И НА ИНТЕРЕСА НА БЪЛГАРИЯ. Всички участници във управлението на държавата през последните 30 години, трябва да бъдат вкарани в затвора до живот. Даже и без да бъдат съдени. Те са видимо виновни. 424-то място по образование! Е.а си и постижението. Направо върховен успех. А, кога ще станем на 29-то място по качесво на живот, което сме имали, когато не е имало слуги на Сорос в България.

Какво им пречи по предмет да има по 1 учебник?!

Като гледам, как е написана статията, тафталогийте и явните противоречия при анализа на резултатите , става ясно, че и журналистката едва ли ще покрие тестовете на ПИЗА.

Цитат: Резултатите показват, че по природни науки страната ни заема 424-то място през 2018 година в сравнение с 2015 година сме били 446-то място или спад от 22 места. Въпрос: Май и министъра (или автора на статията) е функционално неграмотен. Познайте защо :)

Накратко...пълен полуидиот!

Уффф .. журналиста не е обяснил защо от 79 страни сме на 446 място, но това че сме на по високо място е спад от 22 места и няма грешка ... и учениците и журналистите и дори тези дето се възмущават по форумите имат общ проблем.

Не е съвсем точно, че образованието ни е лошо, по-скоро имаме много широко отворена ножица между добрите училища и останалите. Не съм чувал обаче подобни тестове да са правени в СМГ и НЕГ, кой знае къде тестват.... Причината за тази "ножица" е основно липсата на мотивация на масата деца, а тази мотивация се кове в семействата. Малката част мотивирани семейства си обучават децата и накрая те се вписват безпроблемно в университетите по света. Ама останалите са пълна чалгия. Дали може да се оправи това? Само донякъде, обаче аз лично, като представител на малцинството мотивирани, не се радвам на това. Моето дете и сега получи топ образование, т.е. аз проблем нямам. Но за да се вдигне средното ниво плановете малко или много предвидждат сваляне на топ нивото, за да се вдигнат средното и ниското. За държавата, или за ПИСА, това може да е добре, но не и за мотивираните деца в елитните училища. Сега масата деца изгубват нишката по математика в 3-4 клас. Как може да се оправи това? Ами като се взема по-малко материал и се упражнява повече. Да де, ама това ще прецака отличниците, на които и сега им е скучно в час и темпото и сега не им е високо. Решението е в разделение на елитни училища и обикновени, ама обществото ни не е склонно да приеме това според мен. А в чужбина никой не умира, ако пътят на чавето не води към Харвард и Оксбридж.

Тоя па... "Живковата" е по белгийски модел, която за времето си е смятана за най-добрата... Извод... Даже обществото по времето на социалиЪма ПРЕДИ 70 години е било по-напред от вас бе измет! Седете си пред телевизорите и си чоплете носовете...и пак си избирайте тройкаджия-пожарникар!

Основния проблем е че сме кофти хора. Че сме прости не е толкова голям проблем.

Когато без време започне да се шуми в медиите по дадена тема, коментират се "международни" комисии, институти и изследвания, в които обикновено сме най-зле или много зле, значи, че управляващата мафия ни крои капа. Ще правят промени, вероятно "революционни", които не са измислени тук, тук са папагалите, проститутките и пиарите. БЪДЕТЕ НА ЩРЕК РОДИТЕЛИ!

Може и да е прав този път министъра. Сигурно е видял с какъв потенциал разполага в министерството ...