Вълчев: Променяме изпитването, учениците зубрят това, за което ще ги питат

Българските ученици влошават резултатите си, показва последното международно проучване ПИЗА

Обратно в новината

Коментари - Вълчев: Променяме изпитването, учениците зубрят това, за което ще ги питат | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Едно време по комунизма всички балъци верваха че ние сме най-умната нация, и го обясняваха и после ходиха да гласуват за Андерй Луканов и Жан Виденов и ми ги хвалеха. Толкова малоумна нация сме че не заслужаваме да съществуваме.

Мотивация у учениците липсва; нямат никакво желание да се напънат да мислят - в 9 клас едно елементарно изображение не могат да опишат, камо ли да анализират. Във ВУЗ ги приемат с наизустени учебници, а не с разбрано и логически обвързано и обяснено учебно съдържание. Интернет е постоянното им вестообитание, но да не решите, че там търсят знания, не, гледат смехории е ужаси и товае...

Както почти винаги българите слагат КАРУЦАТА пред КОНЯ ,макар да знаят, или се досещат ,че така не може да бъде.Ако в ТАЗИ ДЪРЖАВА започнат да плащат НА ГЛАВАТА , а не на ВРАТА ,както е в момента, ВСИЧКО ЩЕ СЕ ОПРАВИ ....Ама няма желание ОТГОРЕ.....

Не ни трябват училища, нали има фейсбук

Хе-хе-хе - ще ме спукат от смях (то въобще не е зя смях де)! Абе г-н Министре това, че в нашето училище не се учат умения, се знае от години - повече от 4 -5 мандата. И НИЩО не се прави!!! Тук-там има проблясъци на учители-ентусиасти или директори, които правят някакви усилия, но общото ниво е отчайващо. Не е нужно да чакаме три години PISA и да видим резултатите - ами те се наблюдават ежедневно, ежечасно, във всяко училище, във всеки клас, при всяко дете. В къщи имаме двама в горния курс на елитни училища (в първата петица по последните класации). Ами то е такава мъка, мъка и отчайваща апатия и незаинтересованост,че направо се чудя какво ли се случва в останалите училища. КОЙ ще научи учителите на нови методи на преподаване на умения, КОЙ ще промени допотопната система на преподаване и учене във висшите училища с преподаватели динозаври. Там трябва да влизат хора практици, хора с добра експертиза за преподаване на умения - има много такива в нашата страна, но дъртите професори си пазят мястото и хляба. Въобще положението вместо да се влошава, става безнадеждно.

Може да имаш "двама в горния курс", но това не означава че имаш представа какво изобщо става по веригата в образованието ни. Стига с тези практически умения, да оставим , че всеки си ги интерпретира както си иска. Просто не се чете в тази държава. Какво практичеко умение да му налееш, като "то" неможе да пише и чете в 5 клас, защото НЕ МОЖЕ ДА ИМА ИЗОСТАВАЩИ! на времето им викаха второгодници, третогодници и т.н. А и на кого вече му трябват хора със знания, с мнение, ЕКСПЕРТИЗА (баси, че е модерно).

Каквито управляват, пардон ръководят образователната ни система такива и стават управляваните, т.е. неграмотни. И за съжаление това ще продължи и за напред.

След като вече нямаме наша система е добре да прекопираме финландската, която пък те откраднаха от руската и да си дойдем пак там където си бяхме... евентуално щото междувременно матряла много се влоши...

Боят с научна цел трябва да се върне в училище! Научният бой е бащата на всички знания! Бой - къде с пръчка, къде с показалка... Боят с показалката по празна тиква доказано я пълни! Показалката е като фунията за тясното гърло - притиква матр'яла...

По зле ще става, защото: 1. ВИЕ задължихте учителите да пробутват в горен клас всеки абсолютно неграмотен индивид, защото не можело да има повтарящи. От клас-в клас, и пак неграмотен. ВИЕ задължихте учителите да търпят биещи и псуващи ги ученици, защото не можело да има отпаднали и да се изключват. ВИЕ задължихте учителите да бутат нагоре всеки некадърник, защото така го изисква делегирания бюджет. ВИЕ задължихте всеки да има образование, но не и знания. Сега имаме 100% завършили училище и 90% неграмотни. 2. ВИЕ задължихте, и даже се хвалите с това, че сте вкарали в училище всички роми. Ама училището не е кочина, да вкараш някой там. Трябва и да се учи. А те колко учат - виж точка 1. 3. В клас обстановката е страшна и нито може да се предава, нито да се учи - защото - виж точка 1 и 2. 4. Родителите са се примирили и разчитат само на частни уроци - защото виж точка 1,2,3. 5. Учителите виждат всичко и не могат да направят нищо, затова прибягват до частни уроци - виж точки 1,2,3,4 6. Системата започва да става все по-гнила и всеки бяга от нея - защото виж точки 1,2,3,4,5. 7. Все по-малко кадърни хора остават в системата - от министър до обикновен учител . Резултатът е - виж точки 1,2,3,4,5,6. 7. На всички им е писнало и ходят в някой /който и да е/ ВУЗ и си купуват диплома, без да знаят даже какво са учили и какви специалисти са според същата диплома. А им е писнало, защото виж точки 1,2,3,4,5,6,7. 9. Цялата държава започва да се разкапва от към образованост и интелигентност, защото, виж точки 1,2,3,4,5,6,7,8. 10. В крайна сметка всички, които са продукт на описаната по-горе система, един ден сядат в стола на държавен служител, депутат, министър, работник. И какво може да очаквате от тях, когато още в първи клас при тях всичко се е пропукало и е гнило. А сега, господин министре, ВИЕ от това министерство за причинно-следствени връзки чули ли сте ??? Ако сте чули, вижте точки от 1 до 10. Ако не сте чули, значи и Вие сте продукт на тази система и сте пропуснали уроците по логика.

Уважаеми Господине, Великолепен анализ с който напълно съм съгласен. Една точка допълнителна -11. В нея бих включил следното като обобщение: ВСИЧКИ ОПИСАНИ ПРОБЛЕМИ СА СЪЗДАДЕНИ ОТВЪН, ЦЕЛ РАЗБИВАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО, КУЛТУРАТА, СЕМЕЙСТВОТО И ОТ ТАМ И ЛИКВИДИРАНЕ НА ДЪРЖАВАТА. ИЗПЪЛНИТЕЛ НПО , А ВЪНШНИЯТ РЪКОВОДИТЕЛ И ФИНАНСИРАЩ ОРГАН СЕ СЕЩАТЕ НАЛИ......НЕ ТРЯБВА ДА ИМА ДЪРЖАВА И НАЦИЯ ОТ БЪЛГАРИ!!!!. ТОВА Е. УПРАВНИЦИТЕ НИ СА ЗАВИСИМИ И СЛУГИ НА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ.

задачата на НЕПЕОТАТА е да ни няма,неможеш да псуваш учителя си и той да иска да те учи.

Г-н Министре, Обясни си сам, защо образователната система е на такова дередже, ХА ДА ТЕ ВИДЯ КАКЪВ РОФЕСИОНАЛИСТ СИ!!. Първо то се разсипва ОТВЪН(има заинтересовани кръгове), КАТО И ТЪПИ НЕПРОМЕНЕНИ ЗАКОНИ ПРИЕТИ ОЩЕ ОТ КОМУНИСТИЧЕСКО ВРЕМЕ, САМО ЛЕКО МАСКИРАНИ. ВТОРО - НЯМА ЛИ НАЙ-ПОСЛЕ ДА СЕ МАХНАТ ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ ДЕЛЕГИРАНИ БЮДЖЕТИ(ПАРИТЕ ВЪРВЯТ С УЧЕНИКА, СТУДЕНТА). Това никъде го няма в Европа. Не се толерират знаещите, мислещите и можещите ученици и студенти, а некадърника!!!. Всичко е за бройки, НО НЕ И КАЧЕСТВО!!!. КОЙ Е НАПРАВИЛ СТРАТЕГИЯ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО И НЕОБХОДИМИТЕ ПО РЕСОРИ СРЕДНИСТИ И ВИШИСТИ ЗА СТРАНАТА И КОИ ОБЛАСТИ ЩЕ ИМАТ ПРИОРИТЕТ У НАС????!!!!. Не може куцо, кьораво, некадърно да получава диплома за висше образование. Програмите за обучение на среднисти и вишисти са от 70 те години на 20 век. Кадърните университетски преподаватели и учители напускат страната, остават старите некадърни и безхаберни "професоря". Да не говорим за финансовата страна, там нямам думи.

За сведение по комунистическо време, образованието си беше тип-топ. Аз знам и помня повече от внучка ми в елетна столична гимназия. А и езици поназнайвам!

Ще нагласяват изпитите така, че да се отчитат по-високи резултати. Вече почнаха да дават основно образование един клас по-рано. Калинки, калинки, калинки...

Ами що се влошва? Щото учениците не ги интересува твърде учебния материал. Интересува ги да си чатят по телефоните глупости, щото те са по интересни! Защото преподаваният материал не може да ги заинтригува и трудно разбират същността му. Децата се водят основно от любопитството и когато едно нещо не е любопитно то се превръща в задължение и те се опитват да го назубрят без да го разбират. Учебният материал се превръща не в знания, а в купчина назубрена и неразбрана информация. И накрая тая назубрена и неразбрана информация се стоварва върху тях като лавина и те се чудят от къде да я подкарат.

Информацията не е знание и знанието не е мъдрост!

Май и на тебе не ти е ясно!!!. Вземи да се поограмотиш. НА ТОЗИ СВЯТ ИНФОРМАЦИЯТА Е ВСИЧКО, А ИСТИНСКОТО ПОЗНАНИЕ И ФАКТИ РЪКОВОДЯТ СВЕТА!!!. Но у нас това носи разочарование, тормоз и печал.

Ами кой учител по физика, когато обяснява явлението магнетизъм , показва как в природата с подръчни средства може да се направи компас , кой математик нагледно показва как с питагоровата теорема можеш да измериш разстоянието до върха на висока сграда,ако знаеш колко е висока и на какво разстояние си от нея, или кой химик ще ти обясни как ,смесвайки калиев перманганат със захар(мисля) , можеш да запалиш огън. Ами,не го правят,защото не знаят, не са любознателни не смятат за нужно.Спрете да вдигате заплати,докато не започнат да преподават и умения.

Да, господине, прав сте, НО КОЙ ДА ГО ОБЯСНИ НА УЧИТЕЛИТЕ?. Така е, че още от студентската скамейка, БЕЗ НИКАКЪВ ОПИТ И СТАЖ ПОЧВАТ ДА УЧАТ ДРУГИТЕ, ТАКА Е И В УНИВЕРСИТЕТИТЕ.

Ходи си.

Образователна система?На тези с частните уроци?вълчев ходил ли си на уроци на частно.Там за 40мин ти скубят яко и знанията остават за следващия ,по следващия и т.н. урок. Нали искате да няма повтарящи,за да не ви закрият ,ето това е фалшиво образование ,както всичко друго в тази държава.Даже и след т.н.висше си неграмотен.За има няма 10г.закрихте и образованието.Сега ще спасявате мъртвец -как -с пари?Е няма да стане.Учителите не са бедни,те са неграмотни и незаинтерисовани.Сега още повече.Вземи и посети едно училище и виж има ли ученици там.Няма.

Права сте, НО ТАКА НАРЕДИХА ОТВЪН И НАШИТЕ ГОВЕДА ГО ИЗПЪЛНЯВАТ!!!. ЦЕЛТА Е УНИЩОЖЕНИЕ НА НАЦИЯТА!!. ЛИКВИДИРАШ ЛИ ОБРАЗОВАНИЕТО, КУЛТУРАТА, НАУКАТА, А СЕГА И СЕМЕЙСТВОТО - КРАЙ НА ДЪРЖАВАТА.

СТУДЕНТИТЕ КАВО УЧАТ ВЪВ ВСИЧКИТЕ ИЗМИСЛЕНИ УНИВЕРСИТЕТИ? УЧЕНИЦИТЕ ПОНЕ МОГАТ ДА ЧЕТАТ И СМЯТАТ, А ЗА СТУДЕНТИТЕ Е СПОРНО.............

,,....УЧЕНИЦИТЕ ПОНЕ МОГАТ ДА ЧЕТАТ И СМЯТАТ, А ЗА СТУДЕНТИТЕ Е СПОРНО............." МОГАТ , ама май само с КАЛКУЛАТОР.......ЗАЩО ли....?

задачата на НЕПЕОТАТА е да ни няма,неможеш да псуваш учителя си и той да иска да те учи.

ОТ НОВИТЕ НИ БРАТЯ,НА ТЯХ УМНИ БЪЛГАРИ НЕ ИМ ТРЯВАТ.

Абсолютни глупости! Крайният резултат е отново експерименти и още по-глупави деца/хора! Вземете си вдигнете задниците и идете в страни с функциониращи образователни системи и изкопирайте модела. наемете си консултатит. Стига се комбинирали и откривали топлата вода. Цялата система от 1990 до днес е подигравка с интелекта на човечеството! И резултата е видим 80% злобни, глупави и неграмотни същества!

За съжаление 'изкопирането' няма да помогне. За сравнение вижте изкопирането на закони в БГ от развитите Европейски страни, за да влезе БГ в ЕС. Изкопираха законите, но БГ си остана корумпираната и бедна държава която беше и преди да е в ЕС. Копирани без да са разбрани и осъзнати, правилата и системите НЕ РАБОТЯТ!

Поредните глупости! Вземи да се разходиш извън "прекрасната" ти България и да видиш първо как се копират системи, как се развиват и после давай мнения! изкопират те дразни.... ми преглътни и мини насетне!

Ами намалете обема на информация, с която ги заливате! Учебникът по математика за 7-ми клас е наблъскан с какво ли не! Можеше поне неравенства да им спестите! От 6-ти клас махнете Теория на вероятносите - нито го разбират, нито им трябва! Физика! В главата им е пълна боза тая физика, не знаят изобщо къде се намират - формули, кулони, паралелно и последователно свързване... Облекчете ги тия деца - побъркахте ги! Нямало време за затвържаване! Ами няма! Няма и да има, ако препускат през материала, щото сте решили да им го изсипете наведнъж!

Приятелю, по нагоре писах нещо до КОЯ. Това се отнася и за това което анализирате ВИЕ. НАРЕДБАТА НА ТЕЗИ КОИТО НИ РЪКОВОДЯТ СЕГА Е ДА СЕ ПРЕПОДАВА ВСИЧКО КОЕТО НЯМА ДА НИ ВЪРШИ РАБОТА, НИТО В ПРАКТИКАТА, НИТО В ЖИВОТА, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ПО НАТАТЪШНОТО НИ РАЗВИТИЕ. ИЛИ КАКТО СА КАЗАЛИ РИМЛЯНИТЕ - QUI BONO!!!.

въвели тестовете смело ги оплюват... Едно време в ГДР-то имаха следната мисъл: Alles Schlechte kommt vom Westen...

Най-големият проблем са некадърно написаните учебници, помагала, работни тетрадки, разширения и допълнения! Писани от калинки или превеждани от такива (разбира се за пари, а не с някяква мисъл)! Така че, погледнете си гредата във вашите очи, пък после търсете сламките тук и там!

Експериментите в образованието продължават вече десетилетия наред. От всичко това ми става ясно, че на министерството не му е ясно как да подготвят бъдещите поколения за реализация в среда на пазарна икономика и живот в демократични условия. Докато министерството търсеше начин да направи пазарна среда за производителите на учебници за да могат нашите хора да се нагушат се проспа времето какви всъщност знания трябва да се изградят в новото време. А дисциплината в клас дори няма решение вече петилетки наред! Иде ми така да ви заритам, че...

Първо сменете хората пишещи учебниците! Стилистиката и лексиката не са за ученици! Второ даскалите дали могат да мислят, та да оценяват мислещи ученици!?! Много са назад и в методологията на преподаване и в методологията на оценяване! Самите те не са наясно какви да са критериите за оценка на възможностите за разбиране и мислене! При тях вярното количество информация е равно на отлична оценка, без значение дали е разбрана тази информация и дали може да бъде върната и приложена тази информация!

"Второ даскалите дали могат да мислят, та да оценяват мислещи ученици" Tyk е заровено кучето - на дъщеря ми и писаха 4 на есе по български, като забележките на даскалката в общи линиии бяхав посока, че се е отклонила от стандартния прочит на съответното произведение. Имах си аз детето да има собствено мнение за взаимоотношенията между героите....не може.

като им трябва повече време да направят програмата на училищата едносменна от 8:30 (или 9) до 3 часа следобед и направят работното време на учителите нормално!

Преди 30 години учениците учеха от един одобрен учебник за цялата страна. Учебникът беше "Светая светих". Вземаха урока, решаваха 2-3 задачи в час и за домашна работа им оставаха още 2-3 задачи от УЧЕБНИКА. Най-надарените ходеха на кръжоци и решаваха задачи от сборници. Това беше. И бяхме все на първите места. Сега стотици учебници с противоречащо си съдържание, които всеки издател гледа да пробута заради печалбата; стотици помагала, които всеки директор гледа да пробута заради комисионната. Стотици простотии по тези учебници и помагала от рода на задачи със сульо и пульо. И децата не знаят на кой свят се намират, защото често разминаванията между програми, учебници и помагала са фрапиращи - а в математиката едно нещо да пропуснеш и повече не можеш да вървиш на горе. То учителите не могат да се оправят, камо ли децата. Сутринта слушах министъра да хленчи, че децата не разбирали какво ги питат - ами да прочете една задача от днешен учебник и да се опита да я разбере. Детето ми плаче и казва - Аз не знам какво ме питат в задачата. Нищо не разбирам. Сядам да чета и какво виждам - повечето задачи и аз /с две висши образования/ не ги разбирам. Какви идиоти ги пишат не знам, но всяка задача позволява поне две-три алтернативни трактовки и съответно различни решения и отговори. Питам учителите на детето да не би да бъркам нещо - и те ми казват същото - и ние не знаем какво искат да кажат с тази задача. И на всичко от горе министъра заяви, че учебниците не били важни и тяхната роля щяла да намалява, а децата да се образоват от Интернет /сигурно е имал в предвид Фейсбук или някой ХХХ сайтове/. Е, с такива хора, и след тридесет години очевадни идиотски реформи, резултатите са налице. Ако нищо не бяха пипали /само да бяха махнали излишната идеологизация при някой предмети/, нещата щяха да са в пъти по-добре.

Учениците ви не зубрят това което ще ги изпитвате а налучкват отговорите дето сте им дали... Непрестанно приказване без връзка с реалността защото самите те няма нивото за властта дето са завзели..Говорите за пазарна икономика а в образованиео не ви пука за резултатите щом раздавате нашите пари на калпак ....

Ако се направи една външна независима оценка около 75 % от учениците ще получат двойки , а останаллите между 3 и 4 . 0,6 % ще имат 5 и 6-тици ! " Рибата се вмирисва от главата !" Изгониха ме като директор след 10-ти тренчевистите и след две години от 1400 -тин броят на учениците спадна на 380 !? сега са стабилизирани на 280 като половината са братята роми /нищо лошо / ! Дайте ми най-скапаното училище , но аз да си подбирам учителите и да контролирам само учебно -възпитателния процес ! След една учебна година елате на проверка спрямо входното равнище ! Най ниската оценка ще е добър 4 ! Но , ще трябва т и малко пари за нова учебна база и заплати естествено ! Това е положението , приятели .Управляват ни некадърници ! Затова сме и бедни и последни !

Трайно ниски резултати. Вълчев се радва, че не сме се влошили?! И тоя май трябва да помисли за оставка, ама кой ще го наследи, нали мантрата е няма кой?!

Как да върнат образователната система?Нали едно същество наречено я.т.за тези резултати днес стачкува 3 месеца.Търговци на частни уроци.Как мирно си стои и никой не я е виждал,но парите си ги трупа.Бок.ци за 30г.погубихте държавата .

Нищо не променяте,само получавеате пари за тоз дето духа навън.Кадрите ви са необразовани,как ги напазарувахте на килограм с 3 месечни курсове задочно и готово-стана учител.Друг път.Съсипия навсякъде ,започна и в здравеопазването.Държава няма вече.

Курсовете за учителска квалификация са за "свои" хора на ГЕРБ. Просто за 10 г. се подмени цялото учителско съсловие с верни хора, гласуващи правилно на избори. Същото е и в администрацията, държавна или общинска. Затова държавните чиновници стават все повече и все повече, макар да сме бедна страна.

във всички бюджетни сфери след 10 годишно управление всички волно или неволно стават от управляващата партия...

Имам две деца в момента - едното е 3 клас, а другото 5-ти. На колежката миналата година синът и беше 6 клас и учеше по математика материалът, който в момента се учи в 5 клас. Малкият ми син по Човекът и обществото учи матириалът от 4 клас. До 6, 7 години се развива механичната памет, а логическото мислене започва след това. Тези неща се учат от педагозите. Не може да се очакват неща от 9, 10 и 11 годишни деца, които имат някакъв натрупан речников състав, но не разбират смисъла на много от думите. За сведение в 5 клас по География сега учат още 2 континента. Миналата година не са ги учили тези неща.

Не знам как са децата ти, но ти си неграмотна. Вземи заедно с тях да научиш правописа.

Формулата на българското образование: калинки + дебили = неграмотност.

Те хората имат тестове, но учат до 10 клас гимназии и/или тръгват 1 г. по-рано. След това продължават с колеж по специалност и професия, а други отиват в университет. Нашите на 19-20 г. са студенти, а другите - на 17-18 г. или се научават на занаят. Или ще има техникуми и ще сме по старата система по соца, или ако искаме зпаден стандарт, махаме техникумите и гимназиите до 12(!) клас и въвеждаме наистина другия начин на образование.

Една от некадърните калинки.

Защо глупаци и калинки не проверите каква беше нашата образователна система, преди вашето НАШЕСТВИЕ? Тогава по образование бяхме на едно от първите места в света. сега сме сред последните. Явно ВИЕ не сте учили достатъчно!

Пунта мара! Нали г-н министър? Изобщо не ви пука за образованието на българските ученици. Много добре знаете ,че НЯМА КАК да ПОЛУЧАТ информацията ,защото сте ЗАДЪЛЖИЛИ сред тях да бъдат държани такива ,които ДОРИ НЕ СА НАУЧЕНИ да стоят тихо в час и ДА НЕ ПРЕЧАТ. Но това не би било проблем ако учителя имаше механизъм да ГИ НАКАЗВА . Детските се полагат ЗА ПРИСЪСТВИЕ ,а не за да отворят учебника ,камо ли да напишат домашното. Обяснете ми как се преподава математика ,като поне 50%+ не владеят езика на нужното ниво ,че да РАЗБЕРАТ какво е условието на задачата?!!! За химия ,физика и биология изобщо няма да отварям дума. Не се притеснявайте! Ще го наваксаме с частни уроци и ще им стегнем куфарите.

Ало, от просветното, върнете образователната система от времето на бай Тошо и пак ще сме между първите, и забранете телефоните в училище. Скапаната система с тестове от западните държави цели затъпяване на нацията. Глупав народ слаба държава, е постигнахте го...

Аз завърших по Бай Тошово време, и след 11 клас нямах никакви умения за реалния живот. А да, знаех корен квадратен от 49 и къде има мини за въглища в България и как се делят едноклетъчните организми. Това не ми помогна никъде в живота да споделя. За мен общо образование до 10 клас, 11 и 12 клас дуална система с вземане на професия. Ако искаш не я практикувай след това, но поне имаш реална опция да почнеш да си вадиш хлаба. И не е необходимо всички да имат висше образование. Повечето вишисти имат диплома без реално покритие.

понеже нашето поколение е много грамотно. Не виждате ли какво става по улиците.Простак до простак и преобладаващо над 40- годишни с прехваленото образование от миналото.

щото тея с прехваленото образование от миналото дето наистина са си научили урока не са нито на улицата, нито дори в България...

Г-н Министър, как да стане като всяка есен ни ЗАДЪЛЖАВАТЕ чрез първа втора трета и т.н ИЗВЪНРЕДНИ ИЗПИТНИ СЕСИИ ДА ПИШЕМ ЗАВЕТНОТО ТРИ??? КАКВО ЩЕ СТАНЕ АКО УЧЕНИКА Х ПОВТОРИ КЛАСА? ЩЕ ПАДНЕ УЧИЛИЩЕТО ЛИ?? ЗОРЛЕМ НИ КАРАТЕ ДА ГИ ПУСКАМЕ НАГОРЕ...А СЕГА НЯМАЛО РЕЗУЛТАТИ...АМИ НЯМА И ДА ИМА. И ПО-ЗЛЕ ЩЕ СТАВА. СЪМНЯВАМ СЕ ЧЕТЕТЕ ТОЧНО ТЕЗИ МНЕНИЯ, НО ВСЕ ПАК ДА УТОЧНЯ ЧЕ ИЗКАЗВАМ МНЕНИЕ В МОМЕНТА КАТО ДЕЙСТВАЩ УЧИТЕЛ С 20 год. СТАЖ В СИСТЕМАТА.

Г-н Министър, как да стане като всяка есен ни ЗАДЪЛЖАВАТЕ чрез първа втора трета и т.н ИЗВЪНРЕДНИ ИЗПИТНИ СЕСИИ ДА ПИШЕМ ЗАВЕТНОТО ТРИ??? КАКВО ЩЕ СТАНЕ АКО УЧЕНИКА Х ПОВТОРИ КЛАСА? ЩЕ ПАДНЕ УЧИЛИЩЕТО ЛИ?? ЗОРЛЕМ НИ КАРАТЕ ДА ГИ ПУСКАМЕ НАГОРЕ...А СЕГА НЯМАЛО РЕЗУЛТАТИ...АМИ НЯМА И ДА ИМА. И ПО-ЗЛЕ ЩЕ СТАВА. СЪМНЯВАМ СЕ ЧЕТЕТЕ ТОЧНО ТЕЗИ МНЕНИЯ, НО ВСЕ ПАК ДА УТОЧНЯ ЧЕ ИЗКАЗВАМ МНЕНИЕ В МОМЕНТА КАТО ДЕЙСТВАЩ УЧИТЕЛ С 20 год. СТАЖ В СИСТЕМАТА.

Според Герб България има нужда от хора,които да помнят единствено номера на бюлетината.

Според Герб България има нужда от хора,които да помнят единствено номера на бюлетината.

Образованието в България е същото както и в Африка.

От Нова Година ще въвеждат сексуално образование за деца от 0 до 18 години.

НПО пишат учебниците и вътре съдържанието е боклук.

А Поемане на отговорност за резултатите? Концепцията му е сбъркана на този! Трябва да се УВОЛНИ, никой не иска да работи с него вече...

Децата не помнят,че е имало турско робство ,как да помнят учебния материал.

Стига с това робство бе,как така османската империя е стигнала до Австрия и нито една държава не била под робство, а смо ние сме били.Гледайте фактите,не писанията на дядо Вазов,който впрочем пак не пише за робство,а за иго,което означава "Положение на чуждо държавно управление, при което дадено население е обезправено и лишено от възможността за самостоятелна политическа, икономическа и културна изява"

Усещането за робство беше наложено от съветската пропаганда. Турците ви поробили, а братушките ви освободили, затова ще сте подчинени на СССР завинаги.

За робство също пишат Паисий, Софроний и Захари Стоянов, които са съвременници! Предполагам обаче ти знаеш по-добре.... Също, кръвният данък / еничарството, поголовното насилие и насилствената смяна на религията на местното население означават робство! (Уикипедия също го признава) За "джизия" да ти обяснявам ли какво е и как работи?! Аман от недоносчета лъже-антикомунисти и анти-руснаци. В опитите ви да очерните руснаците (Да, съгласен съм че не са водили война в наш интерес, но симбиотично сме имали полза от нея) сте готови да преиначите историята на робството, о неразумний юроди!

Вълче, ако имаше представа как се случват нещата на запад (накъдето сме тръгнали) щеше да знаеш че там принципа е същият - зубрене; Учениците знаят на какво ще бъдат изпитвани и преговарят въпросите които са предимно "multiple choice" докато не ги назубрят.

Каквато е държавата - такова е училището. В България , училището върви надолу от повече от 40 г.