Заплатите ще растат най-много в професиите с математика

Работи се по преструктуриране на приема в системата на висшето образование съобразно търсенето на пазара на труда

Обратно в новината

Коментари - Заплатите ще растат най-много в професиите с математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Преди дни Цветанов заяви: „НЯМА КОЙ ДА МЕ НАКАЖЕ“ и на фона на покритите и манипулирани в негова полза проверки на НАП и КОНПИ, в думите му се съдържа истина. Грозната истината за превзетата от мафията държава и подчинениете институции превърнати в изтривалки за мафията и бухалки в нейните ръце срещу неудобните и непримиримите! В четвъртък в 16.00ч. излизаме пред Министерски съвет с едно послание – ИМА КОЙ ДА ВИ НАКАЖЕ! Гражданите срещу мафията, за да си върнем държавата!

67 евро бруто за 2 години. Да си ги харчите със здраве!

Тогава кой ще възпитава физкултурниците и огнеборците?

ако проявявате поне малко уважение към усърдието и труда на нашите ученици, МОЛЯ въведете ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН тест върху съответния уч. материал за назначените без нужната подготовка учители!!! Настоявам тези ,които не са в състояние да го покрият поне за 4 да бъдат отстранявани ,защото нанасят огромна шета и на авторитета на професията и на учебния процес. Да не говорим ,че е на практика им е невъзможно да оценят как са усвоени съответните знания ,защото самите те нямат представа за тях.

Фълшива новина. Цветанов не е казвал подобно нешо, но ще дойда да се посмея на 50 тте протестиращи баби и дядовци.

Ааааа, сетила се Мара да се побара. Г-да политици и бизнесмени, докато крадохте, приватизирахте и се сдобивахте с власт и влияние ... ви беше изгодно народа да е прост, неграмотен и смачкан от бедност и неправди. Сега сте се сетили, че ви трябват умни, амбициозни и отговорни млади хора ... ами няма, а малкото който не успяхте да смелите, от години напускат страната, угорчени от живота на родителите си. Може да си правите всяка година матури по математика и по каквото си пожелаете ... истината е, че над 50% от учениците ни са функционално неграмотни, за тези от малцинствата не ми се говори :(((

Да се учи математика изисква усилие. За съжаление повечето от съвременни деца не са възпитани да полагат усилия за повече от това да вдигнат телефона за селфи. Недоразуменията в образованието допълнително засилват проблема.

От друга страна ако всички полагаха усилие, щяха да се намират инженери под път и над път за 700 лева заплата, а в чужбина нямаше да ги търсят толкова, защото и там си имат.

Е много ясно, че е математика, няма да е китайска филология я! Налягайте си парцалите за 2-3 години научете тия компютри поне, за да не висите по форумите после мрънкяйки под всяка статия.

Айде пак глупости. У нас стига да си химик земеделец или леко хранителен и си милионер. Значи химията е с предимство.

Има ли потенциал за 200-300 хил работни места като описаното?

Пак глупости Герберски. Вие в Парламента да не сте математици бе. Там растЪт заплати. Особено еднокнижния ........ Или Цв. Помощното у Вършец

Ми кой ще ни прави хляба, парцалките храната и всичко останало. Тези с най-малките заплати. Бюро и компютър извън необходимото водят до глад и накрая ще си ядем математиката.

Това не мое да е вярно. И ся ще ви го докажа по математически път. Да ричеме че единна млада госпожица у десети клас иска да стане математичка и да кяри от висока заплата. Значи почва да учи в университета и ако мама и тати пратат от село буркани с фитароци и пенсията на баба и то е много вероятно младата математичка и да изкласи и на 25 лазарника да земе държавния. После и остават да бачка до пенсиониране 35 години или тва са 420 месеца. Нека на месец зема чисто след удръжки и данъци 4000. Или тва са 4000420=1 680 000. Ся нека същата тая госпожица да не е иска да става математичка, а да става госпожица за 150 лева на час. Значи на ден спокойно може да си бачка по 10 часа - тва са 1500 лева дневно. Или седмично 71500 = 10 500 или месечно 42 000 лева. Значи делим 1 680 000/42000 и получаваме 40 месеца. Демек младата госпожица ако почне кат компаньонка то за има няма 3 години без да си дава много много зор ще изкара повече паре отколкото ако учи и бачка цел живот кат високо платена математичка. И няма да плати един лев данък и здравна вноска за разлика от математичката. Разбира се нашето правителство има икономическа изгода да легализира проституцията, да я изкара извън градовете на определени места и да я обложи с данъци както е акциза за цигарите ракията и бензина хазарта и да пълни хазната с тия пари но щом не ги прокарва тия закони, значи на Горанов тия пари не му трябват. А може би идеята е да се прибират от едни други хора ?

Повечето от най-скъпо платените и най-търсени професии изискват усилено изучаване на математика и компютърни науки. Ако не се осъзнае от младите българи, после да не плачат, че няма работа и пари. А кой ще прави хляба? Естествено роботи. Ще оцелеят само креативните професии. Ако на незаинтересуваните какво става извън България, им се вижда смешно, това не отменя фактите. Между другото, за всички професии трябва математика. Липсата й при изучаването на икономика, води до такива икономики, като тази на БЪлгария.

Не предлагат ли стартова заплата за инженери минимум 1500 €, все по-трудно ще намират такива в България. Не виждате ли, че всички качествени инженери напускат страната, като лекарите. Липсата на правосъдие, лоша инфраструктура, детски градини, добри социални пакети във фирмите, лошо здравеопазване, корупция, огромна престъпност ги карат да търсят реализация в други страни. Повечето от тях стартират със заплати от 3500-4000 €. Веднъж прекъснали връзката с България, трудно ще се върнат отново в страната.

На бабикера и засрахователя и лаладжиите от три бона ще стане 3300-10%,а на сбиркалия да дере гащи от учене на 5 математики инжинер от 1000 ще стане 1200-20%.айде роби, дайте да дадем на роботодателите..

пренаситена с висши учебни заведения. Следствие на това критериите за прием падат и новоизкласилите висшисти са с некачествено образование. Да ме извинят тия, за които не се отнася!

Какво общо имат креативните професии с мат. За математика си има компютри и изкуствен интелект .

Държавата да инвестира в тази пуста Математика най-после! Бива ли в целият свят зрелостниците да решават задачи, за да завършат, а у нас дори висшистите да са на ниво 5-и клас в тази област? Другото направление - четене с разбиране, а не разтягане на безсмислени лукуми тип литератирна критика. И още - креативност и критично мислене. Дори отличниците ни са толкова тъпи, че ако не са назубрили даден модел предваритлено не мгоат да решат елементарни проблеми - ама наистина ЕЛЕМЕНТАРНИ имам предвид.

Махнете едно грешно решение и нещата горе долу ще се нормализират. ВЪРЗАЛИ ЗАПЛАТИТЕ НА УЧИТЕЛИТЕ С УСПЕХА НА УЧЕНИЦИТЕ. Естествено, че всички ще са "ОТЛИЧНИЦИ"

Те учителите са неграмотни функционално, ти искаш учениците да са. Добрият учител отваря светове за децата. Сега старите учители са със знания от друга епоха, тези на средна възраст ги копират и нямат стимул да са различни и да се развиват , новите учители са станали такива не по призвание , а поради липса на възможност и качества да се занимават с друго.Ако през цялото учене имат един двама учители да ги вдъхновят, това ще голям късмет за децата .

Отличници на нивото на оставачи в ангола.

Значи казваш, че всичко си остава така, само променяме оценките и нещата си идват на място. Сънища.

Това не е проблем. Има си пазар - той да отсява излишните. Проблема е в нивото на завършилите тези ВУЗ. А нивото е ниско заради лиспата на адекватана обратна връзка - разбирай адекватно оценява. Също неадекватен е формата на изпити и тестове....

Това принуждава учителите да пишат 5 и 6, за да си закрепят заплатите. Които и без друга са ниски

Юруш на маслините, пардон, на математиката!

Като гледам тук политици и бизнес са математици , единни и креативни досега само за една кауза - да намалят плащанията на шофьорите в Европа и да ги държат при лоши условия , сега ще искат и през почивката в кабината да им решават и диференциални уравнения. Шъ стане , няма геля . Ритнеш, пали.

По български език като има матура да не би да сме станали по-грамотни ? И как една оценка от матурата ще мотивира първокласника да учи ? Майките вече ще раждат кадри ! Може ли такава педагогическа неграмотност!? Тези нови чорбаджии искат " с трици маймуни да ловят "! Оправете заплатите ,създайте си професионални центрове с модерна база и добри преподаватели !В новите условия човек ще сменя няколко пъти професията си и най-вероятно в различни по профил дейности.Така , че не може още в училище да е тясно ориентиран и подготвян .Важното е да има добра базисна общообразователна подготовка .Пример със себе си- завърших гимназия ,в казармата попаднах в технически профил на школата,завърших я с пълен отличен пред всички с техникуми !?Образованието е за личности ,избиращи своя път в живота , а не оковавани в покруктово ложе . Неговата жена ще ражда ли кадри или бъдещи възпитаници на Харвард? Матурата по математика ще реши проблема с инженерните кадри!Може ли такава бакалска ограниченост!Бягайте ,млади хора , от България ! На вас гледат като на аргати !Бягайте!Където и да е - няма да е по -тъпо оттук !

Майстор строител съм,и наистина в работата ми има доста смятане,но като попитам за увеличение на заплатата,сметките на шефа,все не излизат.явно тои не може да смята

Браво Ел, много си прав. Жалко, че тези тъпанари унищожиха толкова народ и няколко свестни поколения. Сами сме си виновни. Когато народа не направлява политиците си с тоягата, политиците го направляват с тая тоягата.

Некачественото образование се получава от нивото на постъпилите и обвързаността с успеваемостта, т.е, че трябва да има и завършили все пак. А за да е така причината е в средното образование, където положението е отчайващо. С две думи няма е тая отрицателна обратна връзка, за която казвате, че ще отсее плявата.

Цветанов: „Няма кой да ме накаже” - YouTube Ах да ти и на тебе женската рода!

Най мнго с математика работят стругарите,и монтажистите на гипс-картон.Останалите работят с изчислителни машини като компютри и калкулатори.А да,забравих овчарите,те са на първо място,защото броят непрекъснато.

Отново и отново думи и приказки за висшето образование. Да не говорим за тяхната теоретична подготовка, в нашите над 50"университета". Но умения в техните професионални направления катастрофално липсват. Ръководството на Министерството на образованието и науката, както и всички висши ръководители на българската икономика, трябва категорично да се разделят с невярната оценка за нуждата от инженерни кадри в голям мащаб. Българската икономика, българската индустрия има випиюща, за днес, за утре и в перспектива от ВИСОКОКВАЛИФИЦИРАНИ МЛАДИ ИЗПЪЛНИТЕЛНИ КАДРИ И ОТ СРЕДНИ ТЕХНИЦИ ПО РАЗЛИЧНИ ТЕХНИЧЕСКИ НАПРАВЛЕНИЯ. Модерната световна индустрия отдавна работи с модерни, високо- технологични производствени машини и съоръжения, за които, освен задължителните знания, още по-задължителни са УМЕНИЯТА. Моля, уважаеми ръководители на Министерства, на ведомства не забравяйте: Не само да говорите, но и да действате за възстановяване на нашите, български ПРОФЕСИОНАЛНИ УЧИЛИЩА и от тях да излизат НЕ САМО ЗНАЕЩИ, НО И МОЖЕЩИ, С ВИСОКА СТЕПЕН НА КВАЛИФИКАЦИОННИТЕ УМЕНИЯ, МЛАДИ КАДРИ.

Добре, че си ама много тЪп - иначе ако не беше токова - направо щеше да се гръмнеш!

Много готин, свестен и компетентен министър.

Всички изброени напускат страната, защото навън има недостиг. Ако нямаше недостиг, щеше да е друго. Въпреки останалото.

Питах преди малко, но тук също е подходяо. Има ли потенциал за 200-300 хил работни места. А клиентела? Математическия път и аз съм го чел. Ако всяка обслужва по 5 клиента на ден, това прави сумарно 1-1,5 млн клиента дневно. Всеки бъгарски мъж ще трябва да отдели по минимум 6-7 часа и минимум 1000 лева седмично за поддръжката на такъв стандарт. Ако не е математик, тогава единствен вариант е пари да осигурява жена му.

Който не е учил математика значи нищо не е учил. Има такива вишисти, които не са учили математика. Като се оплетоха в това образование, което изкарва НЕГРАМОТНИ и нищо не можещи да се върнат към образованието при Тодор Живков, такова е и в Германия. Голям некадърник е този министър.

Личи си че си от новите.,,ИТ,, специалистчета.Много се навъдихте напоследък и скоро ще спукате балона.Ей от такива ,,умници,,държавата е на тоя хал.Даже нямам желание да ти обясня колко много грешиш и как понятие нямаш от икономика.

Каква математика бе!? От години икономиката ни така е структурирана, че най-много печелят автомонтьорите и фаянсаджиите. Защото печелят по много и не плащат никакви данъци, каквото изкарат си им е чиста печалба. Съответно научните работници печелят най-малко. Колко пъти са се оплаквали служители на БАН, че се конкурират по заплати с чистачките!? И след толкова години утъпкан път казвате, че ще обърнете това? Не вярвам докато не видя!

Ха дано, ама надали!

"Българската икономика, българската индустрия има випиюща, за днес, за утре и в перспектива от ВИСОКОКВАЛИФИЦИРАНИ МЛАДИ ИЗПЪЛНИТЕЛНИ КАДРИ И ОТ СРЕДНИ ТЕХНИЦИ ПО РАЗЛИЧНИ ТЕХНИЧЕСКИ НАПРАВЛЕНИЯ." това е много добре казано. Да не говорим, че има средни техници които повече познания от инженерите някои от които са с голямо самочувствие и са дървени философи. И така инженер не означава непременно компетентен човек, както и среден техник не винаги означава човек с малка компетентност. Не разбирам, защо е това вторачване в инженерите, безспорно е, че те са важни, но нещата не се изчерпват само с тях. Наистина професионалните училища трябва да бъдат възстановени, но заедно с тях трябва да бъде възстоновен и техният авторитет (т.е. наистина да се преподава и най-вече да се учи професия). Професионалните училища бяха и все още са пренебрегнати, малко са тези които искат да бъдат работници, повечето се хвърлят да стават икономисти и адвокати. Резултатът от това го виждаме, много икономисти и адвокати, но малко хора да работят, затова немалка роля играе и заплащането, защото всички знаем колко взема работника и колко адвоката/икономиста с това не искам да кажа, че заплатите на работниците трябва да бъдат приравнени с тези на адвокати и икономисти (те няма как да бъдат еднакви), но ако работника получава малко естествено е хората да се насочват към специалности като адвокати и икономисти, като се надяват, че ще получават пари.

Проблемът с предмета математика е в липсата на интерес от учениците (не всички, но повечето според мен) към този предмет, колкото до учителите (не всички, но не малка част според мен) с начина си на преподаване не могат да запалят ученика по предмета, за мен истинският не е този който добре обяснява предмета, а този който който те запалва по предмета (в случая математика) и ти помага да погледнеш на него по нов начин. Има много учители които просто преподават предмета си (т.е. идват преподават и си заминават), но има и такива които наистина обичат предмета си и когато започнат да преподават от начина по който говорят, израза на лицето им и погледа им виждаш, че този учител е различен и неговата любов към предмета му се предава и на теб. Ето такива учители ни липсват не само по математика, но и по другите предмети. Има една мисъл (не знам от кого е) която гласи " Посредственият учител разказва. Добрият учител обяснява. Най-добрият показва нагледно. Великите учители вдъхновяват." ако по математика имаме (сега са много малко) повече учители от последният тип отношението на учениците към математиката ще бъде корено различно от сега.