В София има повече автомобили от средното за големите градове в ЕС

Степента на моторизация е скочила с над 660 коли на 1000 души, което е ръст с почти 30%

Обратно в новината

Коментари - В София има повече автомобили от средното за големите градове в ЕС | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всички се надприказвате на тема лични автомобили. Статистиката е за лични и служебни. Служебните никак не са малко. Ако от статистиката са извадени част от лизинговите коли (те всички са регистрирани на лизингодателя в София, макар част от тях да са закупени от хора и организации ит други места), сметката ще е друга... Не са много семействата с повече от една кола. София стана град държава и има огромно количество служебни автомобили.

Ето,затова нашият бате Бойко Борисов далновидно и ударно строи и надзирава строенето на автомагистрали за автомобилът без,който не може да живеем!Баба Ванга е казала българите винаги да избират Бойко Борисов докато е жив!Неблагодарниците и завистливите на успехите на ГЕРБ нямат шанс,да се примирят и да преминат във лагерът на бате Бойко и камъкът да си легне на мястото за българските феодали полудиваци демократи!

да продължават да настъпват мотиката,докато очите посинеят и ослепеят

Че,то българинът вече краката му са закърнели и не може да се движи без автомобилите от,които германците и другите цивилизовани и културни народи искат да се отърват!

браво на бате Бойко и аверът му Ахмет Доган,благодарение на тях ние българите сме по добре и сме по хитри и от германците!Кой нормален германец със български доходи и български пътища би се осмелил да си вози шкембето във автомобил,ами ако цените на бензина,маслата,ремонтите,застраховките,глобите,винетките поскъпнат,а българският лев се обезцени,и настъпи безработица ,фалити и глад!

Поне така казват от БСП.

Здравейте, В кв. Изток на ул. Райко Алексиев и ул. Антон Чехов има около 30 еднотипно паркирани автомобила / с навит на дясно волан, прибрано ляво огледало, с поне една спукана гума/ непомръдващи с месеци... предполагам и в други квартали се повтаря същото...Дали при сигнал в Община Изгрев, Паркинги и гаражи или в Гаранционния фонд някой би се задействал? Това би освободило много места за паркиране и спасило много зелени площи.

Защото София е град-държава - всички се преселиха тук.

Доста съм пътувал и мога да кажа, че в Европа не съм виждал място, с по смотан градски транспорт от София. Другия проблем е с новото строителство и презастрояването, на места където в големите комплекси като Младост, на местата на паркингите от преди 20 години, сега има 10 етажни блокове, няма да споменавам за грозните ламаринено бетонни израстъци сложени по градинките, наричащи се гаражи ... Третия проблем е че всеки може да си остави старата кола където си иска и общината не прави нищо ...

за мен е е!! За всеки втори автомобил на адрес - документ за паркинг или гараж!!! Както и чат пат проверки дали се държат автомобилите на необявените за това места!!! Всичко е възможно - все пак данъците са доста солени...

В Япония никой не може да си купи кола ако не предстваи документ,че притежава гараж или парко място което по габаритите на колата която иска да закупи и паркирани коли по улиците НЯМА!!!

На някои сумата от квадратурата на колите им е по-голяма от квадратурата на жилището в което живеят! Имам предвид конкретни 5 индивида, които живеят в блока на мои познати в боксониера?!

Проблема е ,че хората имат по 3 коли.Трябва да има зона във всички квартали на софия. То няма къде да се паркира вече в този гранд.

Зоната ще ти гарантира единствено това, че ще плащаш. А щом ти се иска да плащаш и сега можеш да си държиш автомобила на платен паркинг, даже ще ти е по-евтино от зоната.

можеше да четеш правилно - зоната гарантира, че не всяко семейство ще си позволи втори автомобил в нея, защото втората винетка е доста по-скъпа!!! Аман от дебили!!!!

Ако щеш си купи коли, колкото за един автопарк. Просто си купи гаражи или парко-места за тях, вместо да се оплакваш, че някой трябва да ти осигурява място за паркиране или че нямало места за паркиране. И като няма къде да паркиращ - или не си купувай кола или отиди да живееш там, където може да си купиш гараж или парко-място. Иначе днес точно за теб общината ще ти осигури място. А утре, когато и децата ти си купят коли - те пак ли ще реват, че няма къде да паркират. И те ли като теб ще искат общината да им осигурява място?

Тълпата се движи според изгодата, цена,време, удобство. Винаги ще има "баровци", но едва ли те задръстват града ни

Забраняват вместо да създават удобства. Резултатът е налице.

Ако имаше нормален транспорт нямаше да има автомобили.

ако нямаше толкова автомобили нямаше да има закъснения на транспорта!!! Важното е да мрънкаме а не да решаваме проблемите!!!

В София има много повече автомобили, втора употреба, от средното за големите градове в ЕС

Но има най-лошите пътища в цял ЕС!

Видиш ли дори чехли пред апартамент в София, нежели мебели - селяни, продали нивата, щото минала в регулация. Само съд и бой ги оправя. А са като Ковид-19. Цъфват и в най-хубавите квартали.

Ненормалното увеличение на броя на автомобилите няма връзка с това колко хора са дошли в София. Статистиката е за брой автомобили на 1000 жители. Т.е. не са включени автомобилите с регистрация извън София град, както и няма отношение към увеличаването на броя на хората. Проблемът е в това, че на 1000 души, 700 преценяват, че е изгодно да поддържат автомобил. Дали и колко се движи, също няма значение. Естествено, при това положение няма да има достатъчно паркоместа и автомобилите ще са навсякъде. Защо хората поддържат толкова автомобили? Ами, много просто - могат да си го позволят. В големите европейски градове има редица ограничения, данъци, такси, които правят така, че на жителите на града не им е изгодно да поддържат по 3 автомобила в едно домакинство. От друга страна, там има и много алтернативи на автомобила, които са далеч по-удобни и евтини от него. И не само за пътуване в градската среда, а и за междуградски транспорт. Огледайте се за статистика по другите показатели, свързани със стандарта на живот и ще видите същата позиция на София в сравнение с други големи европейски градове...

Първо - семействата с по 3 автообила са рядкост (все още и за България). Второ - градският транспорт особено в пиковите часове е под всякаква критика. Прибави и удълженото време за пътуване вследствие 1-3 прекачвания (Ако тръгна с градски транспорт за работа са ми 2 автобуса и трамвай, ако спестя единия автобус - около 2 километра пеша. Сложи го 2 пъти на ден...). Трето - проблема с паркирането в София е до голяма степен вследстви на безумното управление на града след т. нар. промени. Застрояване без никакво планиране на паркоместа и/или паркинги. При това със активното съдействие на общината (разбирай прибирането на едни пари в джоба). Последно, но не и по значение, хаотично и безидейно "обновяване" на улици и булеварди чрез почти козметични ремонти. Организацията на движението също е под всякаква критика - безумно е най-бързото придвижване "север-юг" и "изток - запад" да е през центъра на града - вместо да изкарваш колите от него, зорлем ги набиваш вътре. Проблема само частично е решен със Северната тангента.

В блока на мои приятели има точно толкова гаража и паркоместа - подземни и надземни, колкото са броят на апартаментите. Обаче... оказа се, че има няколко селски тарикати, които освен, че имат закупен гараж - първо не го ползват. Дават ги под наем - кой за мотор, кой за хранителен магазин, кой за .. не знам какво. Второ, въпреки, че не ползват лично те гаражите си, те имат по 2, 3,, че едни имат даже 4 коли! А на всичкото отгоре, точно тези 4 коли, ако им събереш квадратурата, тя е повече от квадратурата на боксониерата в която живеят! А пък на всичкото отгоре, точно тези дори не са купили нито паркомясто, нито гараж и постоянно държат колите си пред някое паркомясто на техните съседи ей така - ама аз нали не ти преча много....Така, че чак да генерализираш как нямало с по 3 автомобила... не знам. Въпрос на време е и при някои твои съседски две деца да се обзаведат с по един автомобил, без обаче да напускат "домакинстовто" и ще ти стане ясна картинката.

Няколко човека в коментарите, вероятно новософиАнци, обърнаха темата В спор в стил кое е първо - яйцето или кокошката ... Дали българите пристигат в София заради инвестициите и удобствата, създавани от години в този град, или първопричина е свободната воля - без някой да ги ограничава къде да живеят, хора от всички краища на България случайно избират да живеят в София, поради което впоследствие се налага да им се създадат условия ....

Всеки българин е свободен да живее, където желае.

Интересно ама повечето са предпочели свободата да се изнесат на запад. По- на запад от София. Още, още по- по- на запад, ако ме разбираш.

Изнесли са се, защото могат.

Всеки българин е свободен да живее, където желае. И като може, много молим, да не си изхвърля боклука през прозореца. Да не ползва общите части на етажната площадка като личи, да не се събува пред вратата си, а след нея! Това се прави ако гледаш животни и шляпаш във фекалии, кандидат софиянци! Иначе няма причина да си оставяте чехлите и ботушките в общите части на кооперацията. Селяни! Адаптейшън към сити нейшън! Или "гоу хоум". Етажната собственост не вие е родовата къща на село. Където живеете четири поколения. И си събувате обувките пред вратата.

Искаш ли през следващите 140 години(София е столица от толкова), цяла България да инвестира само във Видин и да те питам след като Видин стане 2,5 мил. жители, а София падне под 100 хил., какво ще приказваш и дали ще поддържаш тезата "Всеки българин е свободен да живее, където желае"

Пропускате много, ако все още не сте изпробвали CryptoTab Browser! Това е първият в света Chrome браузър с вградена функция за копаене /mining/. Всичко, което трябва да направите, е да инсталирате CryptoTab Browser и той ще започне да добива Bitcoin за вас. 1 Bitcoin се търгува вече над 45 000$. Без инвестиции, без рискове, без допълнителни усилия, без да променяте сърфирането си в интернет или навиците ви! Опитайте и вижте колко е просто и изгодно https://cryptotabbrowser.com/landing/55/18757804 Ако го използвате регулярно след наколко месеца ще сте благодарни за решението си, а скептиците нека продължават да гледат отстрани.

Това е ефектът от управлението на мафията! След вече 30 г от т.нар. демокрация, резултатът е обезлюдяватето на малките населени места, за сметка на големите градове! Причината е изключително ниския стандарт на живот!!! За сравнение просяк в нормална Европа, в някои случаи е по-доходоносно, отколкото голяма част от професиите в България! Това е крещящо доказателство за корупцията, ширеща се по високите етажи на властта!!! И какво в същност се случва с данъците на провинциалните градове??? Ами чисто и просто, по-голямата част от тях се пращат към София, където се и ползват!!! Горното води до подобряване на стандарта на живот главно в София (дори град като Пловдив е с доста нисък стандарт спрямо София)!!!! А това води до струпване на всички търсещи препитание в България, именно в столицата!!!!!! С други думи, мафията сама предизвика масовото струпване в големите градове и главно в София!!! Така, че дебилните създатели на "Столичани в повече", трябваше да го кръстят на нещо от рода на: "Столичани в повече, заради мафията"!!! Да не си мислите, че хората живеещи на чист въздух в провинцията, умират от желание да се блъскат в големите градове???? Това го мислят само онези гордите "автентични" софиянци, които ненавиждат "мякащи" и фъфлещи провинциалисти!!!

Аз пък ще ти кажа, че това е резултат от връщането на живота в нормалния му ход. Комунистите го изчекнаха и държаха хората в златни клетки по родните им места, а сега свободните хора се стичат по голеите градове. Така е в цял свят. И ние не сме на Марс.

Тогава не се оплаквай от мръсния въздух и липсата на паркоместа! Не се оплаквай и от изчезващото население на България! Когато ни анексират от държави като Турция, да не се чудиш защо!!!

Ама "верно" ти е през оная работа, и въобще не ти пука за България - важното на София да и е добре !!

Ние сме двама и имаме два автомобила. В гаража. Аз мойта рядко я карам. Не виждам проблем. Статистиката не е правилна. Колко се движат и колко са на улиците.

Твоите две коли се компенсират от СО, Е, Пк, Вр, М и под., които се движат по улиците,паркират на тротоара и вечер - обратно към вкъщи до утре, отново на "ебекта", "капанчето" или с каквото там преживява.

Да добавя. Забравих /по български/ - адмирациите ми към теб. И моята си е предимно в подземния гараж. Ползва се само за екскурзии или в най-студените дни да се заведе детето до училище.

Явно част от коментиращите, не правят връзка между новопристигащите от страната хора и повишения трафик в София. Търсят се решения за борба с трафика, но не и решение за пристигащите хора. Всяко следващо наливане на пари в София за инфраструктурни подобрения, води до привличане на нови хора от "провинцията", и така се получава един омагьосан кръг - подобрения-хови хора, нови хора- нови подобрения, и т.н. След изграждане и пускане в експлоатация на Метрото, съществено не се подобри ситуацията с трафика, а само се привлякоха нови заселници на и без това пренаселената София.

Да върнем комунизъма и жителството ли? Хайде моля ви, дръжте се по-сериозно! Не можеш да нареждаш на някого къде да живее. Има и други инструменти за тази цел.

Никой не говори нито за комунизъм, нито за жителство ... Заради жителството ли: в София е ситуирана цялата държавна администрация ??? в София е ситуиран ИТ бизнеса на България ??? в София бе изградена най-голямата икономическа Зона София – Божурище ??? и т.н. .... А сега се жалваме, видиш ли имало трафик .... ами ще има ....

А ти какво искаш? Да изградиш най-голямата Икономичезка зона в Трапоклово ли? Кой ще работи в нея? Хайде стига глупости.

Преди да коментираш, посочи покрай коя друга европейска столица има изградена голяма икономическа зона .. ???? Ама нали идеята е "да браним София" от несофиянци и да искаме всичко само в София да придърпаме, а останалата част от държавата ни, кучета я яли ...

Да ти кажа. Примерно Брюксел. Амстердам също. Не е идеята да браниш София от несофиянци. Идеята е да им дадеш избор. Ти и аз сме никой, че да нареждаме на хората къде да живеят. АКо са избрали да живеят в софия, създай им условия да го правят без да пречат на останалите. В същото време искай от тях да си плащат, както останалите софиянци. Сега повечето живеят в София, НО си плащат данъците по местоживеене в провинцията. А София се задъхва от ла.йната им. Като начало всеки живеещ в софия трябв ада се надлежно регистриран на адреса си. Срока за това по закон е до 30 дни след преместването. Но никой не го спазва, защото рентиерите не регистрират нищо в общините, за да крият парите от наемите. Вземете мислете с горните си глави най-после.

По твоята логика, на сбирщината в София, някой би трябвало да им е наредил да отидат на това място. Въобще не говорим, някой на някого да нарежда къде да живее !!! Става дума за създаване на условия на живот. Става дума за това, че само в София се създават условия за нормален живот, а извън София, в останалите градове от България ги няма тези условия, поради което се получава стичането на хора. Ако се създаваха условия и в останалите градове на България, то нямаше и да се стигне до пренаселване, трафик, замърсяване, престъпност ....

Кой ти пречи да създаваш условия по другите градове? Създавай. Отваряй заводи. Наеми работници на европейски заплати. Никой не ти пречи. Борисов прави магистрали, за да е все тая къде живееш и къде работиш, ама чалгопитека не ядял асфалт.

Ами върнахме се в началото на разговора, който тръгна от следното: "в София е ситуирана цялата държавна администрация ??? в София е ситуиран ИТ бизнеса на България ??? в София бе изградена най-голямата икономическа Зона София – Божурище ??? и т.н. ...."

Не сме. Ситуирано е, защото някой го е ситуирал. Не е паднало от небето и нацелило София. Ситуирало се е там, където има достатъчно кадърни работници за тези фирми. В този ред на мисли, Фолксваген не отвори завод в България 1. защото няма да има кой да работи в него и трябва да внася и работници. 2. няма пътища и линии по които да се изнася продукцията на завода. Освен това умните хора знаят кога да се спрат.

"Не е паднало от небето и нацелило София. Ситуирало се е там, където има достатъчно кадърни работници за тези фирми." Даааа, типичното мислене на новософиАнеца, според когото само и единствено в София живеят кадърни работници, и как тези безценни кадри явно падат от небето и са нацелили точно София, и поради тази "Божия благодат" фирмите се надпреварват да инвестират в София. Наистина е добре да престанеш с глупостите, защото през 1878г. Средец е едва около 12хил. жители, а днес София е няколко милиона и всичкото това стълпотворение не се е родило там ....

Не съм съгласен за това че метрото не подобрява ситуацията в трафика. Точно обратното е! Това което вие усещате е че капацитета му се увеличава твърде бавно (строителството е и бавно, и скъпо!) , а новопривлечените жители на столицата се увеличават по-бързо.

Няма реално желание за борба с трафика в София. Ами ако го преборят, ще секнат евромилионите по всякакви проекти свързани с него. А колко деца отгледаха тези проекти! Например, броячите които бяха по светофарите изкараха 3 години - колкото трае мониторинговия период от ЕС и после тихичко изчезнаха. Няма НИКЪДЕ информационни табели, които да подпомагат водачите. За електронни табели за борба с трафика, над всяка лента, пък изобщо да не говорим. Такива табели трябва да има на всеки 2-3 километра примерно над Цариградското шосе, които от далеч и на време да престрояват автомобилите, за да не попаднат в тапа и затворена лента напред. Всичко е открито и за всичко се знае. Някой умишлено не иска да направи София европейска столица. Добре си му е в Ориента.

пък рекламните пана около улиците, са значително повече от знаците. Това в някои страни е подсъдно. Водачите не могат да видят знаците, защото вниманието им се отвлича от реклами.

И какво като има повече коли на глава от населението? Ако не заемат обществена площ (улици), а се съхраняват в частни имоти? Къде е проблема? Живея в зона която отскоро е "зелена зона". Нещата сега са човешки по отношение на местата и броя автомобили. Старите таратайки или ги прибраха по гаражи и дворове, или ги засилиха за скрап. Когато се въведе зона за целия град бройката на автомобилите на глава от населението рязко ще спадне до средната за ЕС. Дотогава ще има доста "колекционери". Познавам един дето има 7 автомобила на улицата, кара само 2 от тях. Като го питаш защо държи трошляците (те нямат никаква стойност, да не говорим че са в безобразно състояние) скача на бой. Само че общината не само не стъпва зад блока му, а вероятно и не знае че има такъв блок, за да отиде и да му залепи жълти стикери на 5-те трошки които не кара.

Дира, кога ще си смените редакторите! КАК МОЖЕ ДА СЕ ПУСКАТ ТАКИВА СТАТИИ!? Разбирате ли какви глупости сте написали? Никакво вникване във фактите! 1. в София има 0,8 автомобила на всеки възрастен (ТОВА В ПРОЦЕНТИ НА 100 е 80%) 2. докато средното ниво за ЕС процентът е около 0,5 на сто. 3. Степента на моторизация е скочила от над 500 автомобила на 1000 души в края на 2016-та година, и на над 660 през 2020-та, което е ръст с почти 30 процента. 660 автомобила на 1000 души - ТОВА Е 0,6 автомобила на всеки възрастен, а не 0,8!

да обясня за редакторките: "средното ниво за ЕС процентът е около 0,5 на сто. " Това значи, че на 100 човека се пада половин автомобил!!!!!!

Решението е, без частни коли в София! Единствено служебни коли, таксита и велосипеди! София, е малък град, дължината на околовръстния път, е само 61 км., радиуса от центъра на столицата до околовръстния път е средно 7 км.,.... Такова разстояние е за велосипед, но не и за автомобил!!!

Добър ник си избрал, Льольо. Я да те видим при 30 см. сняг и/или температури -10 градуса как джиткаш с велосипед? Относно служебните коли - на секундата 100 000 автомобила ще се регистрират като служебни (те и без това половината са такива, нищо че се вози само собственика и семейството му). А и защо да няма части коли в София? Къде е проблема? Екология? Ми да насърчат купуването на електромобили. Бройката на автомобилите? Ако не са на обществен терен (улицата) какъв е проблема?

Всички да отлитат по родните места и няма да има навалица :)

Да отиват, но не искат, защото първата работа която са направили започвайки работа в София е да изтеглят един жилищен кредит, който се връща за 30 години и след това ситуацията става патова ... парите не стигат за деца - най много едно .... няма ги родителите да помагат .... и ето ти демографски проблем .....

И като станеш на 45-50, имаш проблем със ставите и т.н. ще качиш от Слатина до Драгалевци... ама друг път:))), примерно!!! Аман от олигофрени дето си мислят, че това е град равен като паниците в Холандия:))) Колко души магот да въртят на ден по 20-30 километра и да отиват потни и смърдящи на работа заради малоумници като теб, даващи изключително неадекватни идеи?!

Ми нормално е. Щото: Градският и междуградският (вкл. до и от околните селища) ни транспорт е много под средното за големите градове в ЕС. Много е времеяден и нередовен (може би с изключение на метрото) - никога не знаеш какви разписания се спазват и какви не и съответно - не можеш да си планираш точно пътуването. При население около 6.5 милиона човека на България, ежедневно в София се намират до около 2-2.1 милиона (1/3 от населението). В условията на пандемия градският транспорт е част от местата, където най-лесно може да се зарази човек. Ако помните - в началото ги дезинфекцираха, а сега - забрави. Скъпичък ни е градският транспорт. Така е направен, че на повечето хора им се налага да ползват поне по 2 превозни средства в едната посока или да ходят доста време пеша. Вярно - има карти и те са по-евтини, но все пак... В повечето големи градове на ЕС има добре развита велосипедна мрежа - това в София е просто смехория. Така са направени велоалеите, че велосипедистите пречат или на пешеходците или на МПС-тата и използването на велосипед за ходене на работа напр. е доста опасно начинание. И като сумирате всичко това и миждате каква е ситуацията.

Глупостта е по-заразна от вируса, вече е доказано:)

Карта за градския транспорт за цяла година за всички линии - 365 лв. няма. Но има 1500 лв. за таралясник 6 употреба и газова уредба? да се ограничава "новия внос" на МПС произведени преди 5 г., зелена зона в цяла София, увеличение на пътния данък и цената на винетките. И общината най-после да вдига захвърлените навсякъде изоставени развалини.

Мооо си умен, а? Да съм написал нещо, че трябва да караме таралясници? Не. Ама ще има, докато хората са бедни ще си карат боклуците. Цената на годишната карта (персоналната) наистина е 365 лева. Иначе е 600 лв. Годишни карти за ученици и студенти няма, а месечните са между 20 и 21.50. Като сметнеш, 2 възрастни и 2 деца и излиза общо най-малко 1 210 лв. Като добавиш, че не искаш да рискуваш да се заразиш, че не искаш да висиш по спирките и да се буташ, че все пак трябва и да се пазарува и да се влачат торби и ти излиза малко неизгодно, особено ако все пак възнамеряваш да пътуваш на почивка някъде поне 2 пъти в годината. Газовите уредби - ами що общината не спре газовите автобуси, дето отстрани им пише че са екологични? На изоставените коли вече им съкратиха сроковете, ама нещо не виждам общинарите да са се задействали и да ги махат.

Аз и съпругата 2 х 365 лв. Детето с карта - когато е на училище присътвено. Когато е необхо- такси. В метрото често съм сам във вагон /професията ми е такава, че сам определям да ходя ли и кога до офиса си/. Колата е в подземен паркинг /1 за цялото семейството/ и се ползва предимно за екскурзии. Какво не разбра? Трябва да спрат вноса на употребявани МПС, да направят цяла София зелена зона, да увеличат всички разходи свързани с притежаването на МПС - данъци, винетки и т.н. Тогава и други ще почнат да ползват градския транспорт като мен. Сега им е прекалено евтино,щом дори евтините карти са ви скъпи. Дали е редовен ГТ зависи от това в какви задърствания ще се придвижват автобусите. По-малко коли, по - редовен ГТ. А за пандемията - е още утре ще отидеш на ресторант и то с кола, нали? Там не те е страх.

Да бе, да! точно е както си го написал. Само дето населението на София е 1.15 билиона човека. А всеки ден идват на работа в София още окобло 1 милион. Няма как да стане. И не ми се фукай с колата си в подземен паркинг. Не ми пука къде ти е. 1 360 е СРЗ в София през декември м.г.- ама брутната. Беден е човек, който плаща за режийни над 30% от доходите си. Колко от живеещите в София плащат под 30%? И аз ходя с метро на работа. За това ми отива около 1 час. в едната посока. Ако мина напреко с колата (между другото, тя е на 3 години) ми е около 15-20 минути. При това, като закарам съпругата и децата до училището ...

Поредните драскачи с концепции на хартия. Първо, софиянецът (независимо дали стар или в повече) няма да се качи в градски транспорт който: 1) е пълен с гратисчии от по-зелените ни съграждани 2) е нередовен и/или с разреден трафик, особено в ранните и късните часове 3) лятото е горещо, а зимата е студено 4) има недобре планирани линии Метрото печели в първите 3 точки, затова профила на ползващите го е по-различен. Аз лично в 70% от случаите ходя пеша, в 5% ползвам метро и в останалите 25% - личен автомобил. По отношение на екологията с моите 25-40 км. на седмица с автомобил в града попадам в групата на гражданите с правилен екологичен принос.

_stankow

Ако е се сравнявме по старите автомобили - водим им с много,много стотин процента ... :) По официални данни, в края на 2020 г. средната възраст на автомобилите, които се движат по нашите пътища е над 19 години. Леките автомобили до 5 години са само 6%, а повече от 70% от автомобилите са над 15 години. През януари на 2021 година броят на автомобилите на възраст над 20 години се е увеличил с 8% спрямо същия месец на миналата година (със 109 703 броя), като тези автомобили са достигнали рекордно висок дял - 48% от всички регистрирани ППС в България или 1 845 856 броя ППС от общо регистрирани 3 813 677 броя. Делът на автомобилите, които са на възраст над 15 години е 75%

София и цяла България се развива по-маймунския метод. Няма оправяне. Само по зле ще става. Или трябва много крути мерки, които в условия на маймун-демокрация няма как да се вземат. Дано даде Бог нещата да се обърнат и в провинцията да започне да се развива и хората да взимат нормални заплати, тогава може да има някаква глътка въздух за София.

ще ти кажа що за човек си! Как се стигна до пренатрупването на автомобили в София?: 1. Автомобила(стария) е много достъпен-колкото Ай; 2. Манталитета на всеки 18 годишен тийнеджър е - айде на кола; 3. Целенасочената политика по убиването на провинцията, изпълни столицата с огромен брой търсещи препитание, заедно с бричките им(обикновено чакащи пред блока Коледа и Великден , та да се припалят); 4. Липсата на какъвто и да е контрол на вредните емисии от МПС(особено 65 % автопарк от дизеларки), стана причина за присъствието по столичните "пътища" на отявлени бракми, чийто пушеци тровят населяващите ареала; 5. Корона вируса обезлюди градския транспорт (където се хвърляха парите и подкупите) и принуди почти всеки старец и бабичка да се моторизира и да направи шофирането още по-опасно; 6. Ренесансовата система за контрол на светофарите и трафика, затапи и опуши улиците; 7. Криво разбраната система за толестериране на двуколесните, стесни булевардите и изнерви данъкоплатците; 8. Личния принос на Фендупкова за промяна на фамилията й, още повече затрудни движението сред дупки и препятствия. 9. Използването на МПС освен за придвижване и за : разходка в града, място за гримиране, хранене, разговори, извършване на дребни ремонти в движение и най-вече гъзареене с барната(и още по-пушеща) резачка-джипетка-дизеларка, измести тез с вопиющата нужда от автомобил. Без изпълняващи се мерки горното ще се задълбочи до безкрайни висини, а стремежа да се угоди всекиму, та да гласува за теб е бумеранг на злото! Една нация не се крепи само на Ай, джипетка с инсталирана курветка, пари за алкохол и гориво! Трябва ясно разграничаване на ония, които могат да си позволят автомобил в Столицата(чрез данъци, стриктни норми на емисии и перфектно техническо състояние) и ония, чието място е в градския транспорт. Байпаст на СЛОБОДИЯТА И БЕЗДЕЛИЕТО!

Кажи ми какво караш , че ще се що за човек си ! Караш ли МПС втора кола и я наричаш нова значи и ти си втора ръка бокопитек !

Taycan. Втора ръка. От Горубляне си го взех. :)

Ами драги софиянци върнете се по селата от където отидохте в София.Хем колите ще намалеят и ще напълните училищата на село.А може да няма с какво да се върнете на село нали си изгорихте цървулите като ставахте столичани..

Ето тук е скрит проблемът на София !!! От 12 хил. Средец, за 140 години се превърна в няколко милиона ... Подобен "демографски" ръст историята не познава !

Коя история?

Европейската история, защото сме в Европа. Да не искаш да се сравняваме с Африка?! Там има подобни "столици", при които всичко извън столичния град е резерват за африкански животни ...

Виж дядо ти - преселник от Македонско няма какда се върне там, защото е починал, но ти защо не се върнеш към охридските си корени? Или рода ти е участвал в гардежа на Средика. Нали знаеш кога сте се заселили в Люлин.

Сердика.

София е единствения голям град в ЕС в който няма изградена ситема от велоалеи поради което друг начин за индивидуален транспорт не е възможен в обстановка на епидемия. Това се дължи на факта, че кмета е учителка по руски която няма никаква представа от тези неща!

по другите градове, кметовете са завършили Вишо за кметове и си знаят работата! Само наща е учителка по руски.

Какво е вашето образование, та Вие имате представа?

Какви велоалеи като падне сняг и стане -10? И държава в която ще ти свият велосипеда за старо желязо, нищо че струва четирицифрена сума? И където малоумните пешеходци ходят по велоалеята, вместо отстрани по доста по-широкия тротоар?

Айде у лево! Велоалеите ги пльоснаха на тротоара, за да приберат едни пари. Аман от нагли колоездачи, които си мислят, че са с предимство пред всички.

Изваждане държавната администрация от София ще реши много проблеми ! И най важното ще осмисли живота и извън София, защото с всяка изминала година да живееш извън София губи смисъл

Нали Дянков искаше да я извади? Тогава оревахте орталъка. Истината е, има ли работеща електронна администрация, е абсолютно все тая къде е физически.

оревахте орталъка софиАнци, и то новодошлите, защото не желаехте да се върнете обратно по родните места ... За много хора е много престижно да се заврат в София

....да се вдигнат цените на застраховките и данъците. Притежаването на личен автомобил е ЛУКС, привилегия - а не всеки прошляк работи-не работи, ама с кола. На кафе....

Партията така го смяташе. Автомобила е лукс и максимум десетина автомобила на жилищен вход по блоковете. Затова и сега не стигат паркоместата пред тях. Оказа се, че автомобила не е лукс.

Ами тия европейски строшеняци дето ги изсипаха у нас, трябва да се купуват от някой!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!И познайте от кой ?????Естествено от бедняците в ЕС!!!!!!!!!!!!!!!!!

автопарка в България е сравнително нов.

А и друго ,направете сметка ,че за една кола трябва да има две паркоместа!!!!!!!!!!!!Едно за пред блока и второ за пред работата!!!!!Е за това няма място за паркиране ,да не говорим ,че малко са блоковете в които има подземни гаражи!!!!!!!!!!!!!А ,че София е едно голямо гето няма спор!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Денонощно не можеш да паркираш пред дома си. Аман от тарикати.

1. Не може да се съди за "столичните" новорегистрирани автомобили само по С-то на номера, при положение, че всички лизингови компании са "софийски". 2. МГТ ни е бавен и нередовен, но за сметка на това скъп и нехигиеничен. Абсолютно неудобен за употреба, ако се налага да сменяш линия. Когато си с една - има полза. Но смените водят до огромно забавяне и човек просто си пали колата. Ще стигне за приблизително същите цена и време в доста по-комфортни условия.

Посочи ми три европейски града, в които билета за транспорта да ти е под 80 евроцента. Колкото до хигиената, нали не мислите, че ватмана цапа трамвая?

Посочи средната заплата в тези градове

И половината стоят пред блоковете.

С тези восики цени на общественият транспорт така ще бъде. С колата ми е два пъти по-ефтино, а пък и не се срещам с мангали.

няма билет за градския транспорт под 1 Евро.

То няма и заплати под 1000 евро там (да не кажа доста повече), ма ей - на! В Булгаристан има от всичко.

А колко са им наемите на европейците? Плащат ли ги с тия 1000 евро?

Пълни глупости бе..... можеш ли да сравнияваш софия с париж, лондон, градове колкото цяла Бъргария...... смешници сте целия сайт.

Хората навсякъде са еднакви. А по-голямата част от тях са прости. Независимо къде живеят.

Всички чиновници - държавни служители, дето работят на бюро трябва да ползват само градски транспорт. Така ще се оправи замърсаването! Има толкова много длъжности скатавки, дето нямат нужда от МПС реално.

с драстично по-висока такса паркиране.

Още от Бай-Тошово време има един термин, наречен "стъкмистика". Плашещото в случая, е че има ли дим има и огън. Медиите в България многократно са го доказали. Иначе много коли има на всякъде, само че в по-богатите страни хората не живеят в социалистически блокове, а в къщи в предградията и няма такава концентрация на население, като в софийските соц. гета, Люлин, Малдост и т.н. !

Младост по население е повече от Брюксел. А всеки голям град в центъра си е гето.

Ами , то думата столичанин загуби значението си , тъй като цяла България вече са столичани и най малко 2/3ти живеят постоянно в София , която стана града държава , как няма да има ръст на автомобилите , ще има и все по голям недостиг на парко места , това е поредното доказателство за сбърканата политика на Столична община , по отношение на изграждането на пътна инфраструктура и строителството на жилищни сгради , града в доста от кварталите си изглежда ужасно , пример е когато излезеш от кръговото за Банкя от дясно ти е Люлин приличащ на Чернобил а от ляво е циганската махала превърнала полето в сметище

Асфалт не ядеме! С грешните пари дадени за тея магистрали, знаете ли колко кебапчета щехме да изядеме на Бузлуджа, а!

Тук не става въпрос за асфалта а за това как да се развива града , видно е че няма виждане за бъдещето му , станало е тук гаражче а от горе етажче , по царско време е измислен от австрийски архитекти така нареченият Софийски стил , втози стил са сгради като Министерство на земеделието , Царският дворец има и частни къщи в района около улица Париж , както и други , проблема е , че този стил не е приложен и резултата е един грозен град , ами в София няма един квартал в който да е забранено да се строят кооперации и да е даден приоритет на еднофамилните къщи , станало е така , че някои си излиза в двора и намира в него пликчетата с боклук изхвърлени от прозорците на кооперацията залепена до оградата му , отвратителна работа ...

Можеш да изкараш човека от селото, но селото от човека - никога! Който разбрал, разбрал.

Просто решение - цяла София синя зоне с цена 3 лв/час за паркиране навсякъде!

От 6лв трябва да започва синята зона. Зелената да е 4лв на час.

Ти да не си милиционер, та си интелигентен !?

В колко от големите градове в ес , е събрано половината население на държавата ?

на тебе пречи ли ти?

Не . Пречат ми само малоумните като теб .

Разходи се в час пик в Париж, Лондон, Брюксел, Франкфурт. И после ръси мозък из българските форуми.

Преди да даваш "съвети", явно ти самия нищо не си видял, защото в Париж, Лондон, Брюксел, Франкфурт е пълно в МИГРАНТИ и ТУРИСТИ, а в София е пълно с българи, обезлюдили останалите градове на България.

И а селяните наводнили София, не са ли МИГРАНТИ?

софиянци да не са пешаци !

Т.н. урбанизация е естествено състояние на обществото . Движението е в посока към по големите населени места . Това е създало мегаполисите които само в периода на едно поколение се увеличават с м/у 10 % и 30% /общият прираст на населението е значително по нисък/, а в резултат на големи обществени сътресения и в пъти. Така че "умните" управници да не търсят само причините, а да разрешават проблемите. А проблемите са в организацията на движението и емкостта на транспортната инфраструктура-улици, пътни възли....... Само че решенията не трябва да са "за вчера" а поне "за вдруги ден" защото количеството няма да се върне на нивото от днес, а ще се увеличи значително. Радикалните опити за промяна сме ги виждали-Мао и Пол Пот нали връщаха хората на село. Дано помните /за младите да знаят/ как го правеха, а резултатът е виден по населението на китайските мегаполиси и Пном Пен днес.

асфалт не ядеме?!

Моля админите да не трият това: Гледам че BB BB пише за Пном Пен, очевидно познава една специфична история в която е замесена и България (1992/1993), затова му пиша на кхмерски с идеята да разбера дали има нещо общо: Сок сабай? Окун чран!

Е то и в интернет ще намериш - как си?

->66 Не това е идеята, а и знам какво значи преди да съществува Гугъл ;) Бъди здрав!

Един път като минеш през коментарите оставаш с впечатление, че 90% са "кореняци" софиянци, аристократи и арогантни новобогаташчета. А всъщност колко далеч от истината...