УНИЦЕФ: Само една трета от 10-годишните деца в света могат да четат с разбиране

Кризата в образованието засяга най-много уязвимите деца и е основен двигател за бедността и неравенството, заяви Кристина де Бройн

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

почти 70% от завършилите вИшУ образование не умеят да четат с разбиране, а писането пък съвсем им е "мътна вода". От неграмотни родители е почти невъзможно да се появят грамотни деца.

Уницеф къде беше когато сзо затваряха училищата? Това и най-тъпите го предвидихме!

Ако говорим откровено, образователни неравенства винаги са съществували и ще съществуват. Те са нещо напълно естествено, доколкото хората се раждат с различен потенциал и би било извращение умните и способни ученици да се размесват с увредени по рождение дебили, прихично болни или просто - тъпи. Поне учебната програма следва да се съобразява с добрите и успешните, а не с олигофрените или психически неустойчивите. Освен това, няма нищо по-нормално от това заможните и високо образовани родители да подсигуряват съответно качествено образование на децата си, които да се устройват добре в живота, а тъпите, бедни и некадърни родители да се възпроизвеждат поколение след поколение. Това е естествен процес и не трябва "политкоректно" да се мъчим да замазваме подобни безспорни истини и да каканижем приказки за "качествено образование за всички". Това е непостижим абсурд. В потвърждение на казаното от мен - моята дъщеря завърши магистратура в престижен английски университет и се устрои трайно там, като заема високоплатена длъжност, омъжи се за чистокръвен англичанин и двете й сладки момченца посещават елитна частна детска градина "Монтесори", която развива потенциала им (но таксата там е непосилна за хора извън високата средна класа).

Жалкото е, че не сме дорасли за това. Светът в последните 50 години, дори 20, вече е много променен. Всякакви технологии навлизат навсякъде. Все повече се налага и на обиковения бачкатор да разбира от автоматизация. Историята и литературата също се трупат непрестанно. И това трябва да бъде изучавано някъде и някога. Скоро ще трябва да избираме между вариантите за средно училище с 15 класа или за орязване на сега съществуващите общи програми, за сметка на по-тесни профили. И съпротивата ще е голяма.

как така бе, българите под робство и КИЛИЙНИ ВЗАИМНИ УЧИЛИЩА успяха да отгледат непостижими днес КОЛОСИ на политика, култура, икономика?

На държавата не й трябват умни деца, които да станат мислещи и критични хора. Достатъчно е да могат да натискат бутони с картинки.

специално нашата държава страда точно от излишък на умни ! ние сме 100 % умни! 6 500 000 народ 6 500 000 умни всеки разбира от всичко! от футбол до финанси ! и точно за това, сме на това дередже! а в китай, примерно, умни са само 3 % което на 1 500 000 000 население прави 45 000 000 умни! в китай умните умуват,, другите работят

За това са виновни технологичните гиганти и социалните мрежи, както и сайтовете за видеосподеляне. Децата са свикнали на високоинтензивно зрителто стимулиране, което опира до буквализъм. Толкова са свикнали да възприемат непосредствено зрителните образи, че въображението и връзката мисъл-образ тоталто закърнява. Възприемат текста като набор от думи, но не и информацията като съдържание. С други думи - тотал щета. Що се отнася до иновативните училища - резултатът ще е позитивен за единици, а тотал щетата за стотици. Трябва революция и кардинален регрес катовисоките технологии трябва да бъдат дапазени

Запазени за медицината и здравеопазването.

Радвам се, че моите шест деца са в това число...ако е вярно, де.

Да са ти живи и здрави!

Колко жалко до къде ни докара една година пандемия.... човек чак се замисля дали това не е било изискването.....нова тъпа генерация.

В БГ дори са по-малко ! Това е резултат от реформата в образоването в последните 30г !

Чукча, Пише изрично, че в България 1 от 8 не може да разбира текст. Т.е. 7/8 могат. А ти можеш ли?

Интересно ! Тогава защо ли има толкова двойки на матурите по БЕЛ ?!

3евзек

Г-н Илиян, Това е защото матурите по БЕЛ не се свеждат до само четене с разбиране. За тях вече е необходимо поне нивото на чукча писател.

А в дир-а едно заглавие не могат да напишат грамотно, хем са учили.