Учителите предлагат най-много промени в програмите по математика и география

Предлагат намаляване на учебното съдържание по 5 предмета в гимназиалния етап

Обратно в новината

Коментари - Учителите предлагат най-много промени в програмите по математика и география | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Спирай ги тези знания. За какво ми е таблицата за умножение? Събирането ми е достатъчно.

Пълна пародия. Ако се слушат учителите до никъде няма да стигнем. Все нещо няма да им е наред, че вършат калпава работа. 50% от учениците са функционално неграмотни. Работещите учебни програми са измислени и приложени в развитият свят, че и в татковината. Няма нужда да откриваме топлата вода. Просто копирайте и стига с тези глупости.

Няма да стане :) Цитирам: Нашата образователна система е много по-добра от западната! Това ми беше казано точно преди ДВЕ години!

"въвеждането на елементи от областта на статистиката, вероятностите, финансовата грамотност, които изискват повече усилия и нови подходи в преподаването." Учителите ги мързи да научат нови неща и да го преподадат :) Браво! Отново 18 000 индивида, които мислят за себе си! И никаква изненада, че намират програмите за работещи! Отново взеха онези, които причиняват проблемите за да решат (уж) проблемите! СМЯХ! МОН и всичките калинки, съсипахте децата! От там и цялата държава! ЗАСРАМЕТЕ СЕ!

Промени трябва да има в литературата и в историята за 5 КЛАС.

Но по физическо най-големият проблем е, че имат изходни нива писани от НСА, които не отговарят на нормалното развитие на децата!!! Едно време физическото вдигаше успеха, днес ги сваля. 4 е стандартна оценка. Колкото и практически упражнения да има, това са нормални деца, а не състезатели от спортното. Извинете, но даже аз като възрастен не мога да изпълня някои елементи за пети клас като хвърляне на 3 кила топка на п.чка си лелина!! Академици и професори навсякъде пушат правила у учебници все едно е вуз!

Моят е в пети клас и се справя с нормативите по физическо възпитание и спорт. Само че е ограничен да играе на компютъра по 30 минути през седмицата и по 60 минути за събота и неделя.

Не си спомням "Дядо Горио" или "Мадам Бовари" да са ми помогнали с нещо в живота. А на децата им звучат скучно и отвлечено - някакви странни хора от далечни епохи, които имат проблеми, каквито нашите предци българи никога не са имали!? Да не говорим, че един французин или немец не може да назове нито един български автор или българско литературно произведение. Навремето един професор по литература ми обясни, че под "европейска" западняците разбират само "западноевропейска" литература. Плюс евентуално някои руски автори, които вече не изучават :P

Нормално е да има промени и да отпада материал. При тия затъпяващи деца ще е трудно да ги научите и до 10 да броят.

Децата не са тъпи. Ако ги учиш на неща съобразени с тяхното развитие ще разбереш, че са си много добре. Но ако ги учиш по несъобразени с нивото им на развитие програми, развиват неприязън към учението и учителите. Многото материал не значи много знания. Материалът и капацитета трябва да правилно премерени. Народът го е казал: "Много баби хилаво дете" - Много материал за учене - НЕОБРАЗОВАНА НАЦИЯ.

Точно така!

По Химия , кой ще изхвърли всички латински термини от средното образование? По всички предмети - да се махнат Учебните тетрадки с повторенията на десетината задачи от учебника. Да се намалят задачите за самостоятелна подготовка след прочитането на урока. Да се махнат всички нарисувани и написани глупости в страничното поле на всички учебници. Ако не знаят как се пишат учебници с малко думи и точни примери да вземат да прочетат учебниците по техническите предмети физика, химия и математика от времето на соца. По български език и граматика. Какви са тези никому не нужни за средното образование определения на видовете сложни изречения. Четат се българските класици, защото са писали граматически вярно, за това. Учениците боравят с 500 до 1000 лексически единици - т.е. пълна езикова неграмотност. Просто защото не четат. Никой от тях не може да напише МОЛБА, а ми пишат ЗАЯВЛЕНИЯ. Кой идиот ги учи на това, да молиш заявявайки?????? До кога ще се печатат толкова много учебници за децата от 1-4 клас??? Тези деца ще направят гърбици от тежките по 10 -тина кила раници. Кой идиот реши, че децата в 1-ви клас трябва да решава задачи с неизвестно вместо простите аритметични действия от 1 до 10. Децата не разбират още каква е разликата между цифра и числата написани с цифри. Тези деца от 1-4 клас трябва повече да играят на двора и ако може "любящите им родители" да приберат в заключени каси мобифоните, които им дават. Децата в училище учат много глупости, не съобразени с естественото им ниво на развитие и вследствие на това накрая не знаят НИЩО. Нека да не забравяме, че базовото образование е СРЕДНОТО ОБРАЗОВАНИЕ. Другото е специализирано, което е немислимо когато ти липсва БАЗОВОТО СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ.

Тежките материи са една от причините познанията по математика на децата да са зле. Идват ми разни научили да пишат бързо на някакъв скрипт език, а базовите им познания по математика и информатика клонят към нула. Защо не потърсят нещо хем интересно, хем полезно? Комбинаторика например. Или теория на игрите в по-големите класове - ето ти вероятности, статистика и логика поднесени в интересен за учениците начин. Но всяка такава промяна ще иска и учителите да понаучат нещо ново (мъка).

Съгласен. Ако разрешат рулетка или броене на карти при блек-джек децата доста по-бързо ще научат теория на вероятностите и статистика. А ако им разрешат да залагат и истински пари ще се научат на финансова дисциплина, бюджет, приходи, печалби и т.н

промените по математика са особенно належащи. има теми които повече принадлежат за програмата на висшето обучение. не е достатъчно времето за преподаване и подготовка в часовете предвидени за 11 и 12 клас. това е предпоставка за недостатъчно добра подготовка и принождавнето на учениците за търсене на вариант с частни уроци.

Мале, мале. Жива да не бях. Вие сте умопомрачително неграмотен индивид. За вас по-полезно би било да ви отнемат дипломата, вместо програмата по математика. И то, щото от програмата по български език нищо не ви е останало в главата. Къде ви кóпат, бе?

Аз предлагам да не искаме нищо вече от децата. Има нужда от промяна в програмите, но безкрайното съкращаване на материал, по литература особено, също не е от полза на учениците. Да си играят на телефоните по цял час или въобще и на училище да не ходят, ако се продължава така.

Просто нищо не разбираш, само замърсяваш пространството!

Е, за географията е ясно, че до края на годината всички карти ще остареят. Но за математиката? Да не би да са решили да въведат римските цифри ...

Интеграли и диференциал учехме във висшето. Не мисля че е необходимо да ги учат в училище, пък било и в 11 клас. Теория на вероятностите, също. За финансовите задачи е уместно, защото са необходими в ежедневието, но едва ли ще седна да вадя червени и зелени чорапи от чекмеджето (7 клас) и ще ми се наложи да излислявам вариации и комбинации с не знам си какви усложнени компоненти.

имаше учебници по математика за някои училища или паралелки, изучаващи т. нар. математика за напреднали. В тези учебници имаше част от материала по математически анализ на функции на една реална променлива. Така, че новите тенденции следват проверените стари такива. Но не трябва сложен за разбиране от учениците матетиал да се премества от гимназиалния етап в прогимназиалния.

Е и аз вадих жълти, червени и черни моливи. Какво се ползва на практика от математика: 1. 1/2 , 1/3, 1/4 и 1/5 - това е от обикновените дроби, а от десетичните 0,5 , 0,1 и евентуално 0,01. 2. Питагоровата теорема с правилото 3,4,5 да построиш прав ъгъл на полето. 3. Sin, Cos tg от ъгъл. 4. Проценти , за да не те лъжат в банката. Задачите са да ти раздвижат мозъка, ама не по 10 -15 за домашно, а да ходиш да пориташ или да играеш баскетбол да няма време. Научете децата на това, пък който има наклонности по математика го учете извън класно, ама на нивото на неговото развитие, ама не по български да не може да напише два реда, когато го питат къде ходил през лятото.