Коментари - Училищен автобус се разпадна в движение, изхвърчаха му гумите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ludiamaus

P.S. То хубаво че няма жертви и пострадали, но при подобна "техническа поддръжка" и годишни "прегледи" стана случката с жертви на ЕНТУРТРАНС" за да се осъди Енис Ченгел и шофьора на автобуса. Съвсем наскоро на АМ Тракия подобен автобус на Юнион Ивкони беше избутан от едно Рено с тегло 1039 килограма, движещо се със 120 километра (според експертизата автобуса е бил изхвърлеен от пътя от образувалото се въздушно течение от бързодвишещото се Рено) Ма следсттвието и прокуратОрите трябва да се насочет именно към сервизите и пунктовете за технически прегледи,, а и особено внимаание да се обърне и на инспеекторите и инспектиранеето от ДАИ

Ludiamaus

Само преди дни показаха училищен автобус който е бил бутан от деца на разклона при дело Долец. На видеоматериале се вижда как предното ляво колело има много осезателни хлабини (мърда наляво надясно) което е или от шарнири, или носачи или в кормилната система на автобуса. Не знам как и кой поддържа тези автобуси,, особено в селските райони при тазе "поддръжка" на пътя от АПИ. Вчера гледам трупа мургави граждани с жълти жилетки, изрязват част от асфалта положен само преди две години ( и то няколко пъти за да премине ББ и види "Султанската баня" от времето на траките в Бургаски минерални бани) не разбираемо е начина по който ще се върши кърпежа -на 30 сантиметра от изрязаното има дълбока дупка колкото юмрук, от другата страна -паяжини пукнатини и си мисля а какво ще стене след следващият замръз. И по много по -лоши пътища се движат тези автобуси на Министерството на образованието -но по тях не минава нито кортежа на Генералпилота, нто този на Пожар премиера -ко ги интересува.... Утре поредният министър ще си подаде "доброволно" оставката

Стабилното разеитие наБою...голям смях

Мингиняците за да не ходят на училище.

Марка Исузу, made в Турция.

не е ли късмет да падната и двете задни гуми, ако беше само едната щеше да се преобърне?

Някой монтьор ще каже ли какво означава "смяна на ходовата част" ?!

Означава празни приказки от неразбиращи. Едно е да обслужиш, друго е да ремонтираш, трето е да подмениш определени компоненти по ходовата част, четвърто е да смениш заден мост с окачване, пето е да смениш преден мост с окачване и управление и шесто е да имаш пари и механици за всичко това.

защо като сложа минус се получава плюс и обратно

Какво беше това динамометричен върток (ключ), осигуряващ регулируем въртящ момент - 8÷12 кgf.m?

Наградете този мъж който е спасил децата, достоен за мъж на годината

Редовно минавам край управлението на КАТ-София област и гледам какви автомобили,мини ванове или автобуси минават за първоначална регистрация.На някои ,ако им махнат брандиращите лепенки ще се разпаднат.А колко от тях биват употребени като училищни автобуси остава загадка.Този автобус от репортажа не е на 10 години.Просто в репортажа по Нова ТВ ,се вижда как е обхванат целия от ръжда.Освен това самия дизайн на автобуса ,показва ,че той е поне на 30 години, а може да е регистриран в България преди десет години.Просто пред парите,алчността и нео-либералната, псевдо-пазарна икономика няма преграда ,а че деца или възрастни хора могат да пострадат и то тежко ,те просто ще попаднат в графата неизбежни жертви.А е много лесно с един закон ,да се забрани автобуси по-възрастни от десет години да не се използуват за транспорт на деца

НЯКОЯ МУТРА Е ПРИБРАЛА МНОГО ПАРИ ЗА ДА ВНЕСАТ ТУРСКИТЕ БОКЛУЦИ .... ТВЪРДО СЪМ ЗАД ШОФЬОРА ..

...скъсана полуоска е това...

И двете едновременно ли?

Немска измишльотина направена в Турция.

То с тия дупки по пътищата окачването трябва да е от титан за да издържи

Ами купете си окачване от титан, предлага се. Но тогава печалбата/основната цел/ няма да я има. Този автобус е амортизиран на 100% преди още тези деца да са се родили.

Така е, за нови луксозни коли на дупедати и министри пари има ежегодно, за училищни автобуси - не. Хеле пък в по-малките населени места. Там дечицата направо като втора ръка ги третират. Изроди! Добре поне, че не са пострадали тези от статията!

Крайно време е да спре използването на училищните автобуси за лични нужди и разкарване напред назад, не е нужно тука да се конкретизираме а съответните ръководства да имат в предвид че това е нарушение, за което обществото плаща и не само да са правят на ни чули ни видяли, ами да го ограничат защото ръководството ще плати а не нарушителите.

В Англия болтовете на всичко което не е лек автомобил или SUV са зашплентени с едни красиви ослепително цветни, пластмасови скоби по два болта заедно. А нещо се е развило на половин градус се вижда от 10метра.

Преди да паднат болтове и гайки колелото почва да бие яко.

нали разбирате че тук проблема не е в това дали бие колелото или не, защото ДВЕТЕ задни колела не могат да паднат по едно и също време ако са имали разхлабени гайки.

Тия автобуси са с четири задни колела така, че при развиване на гайките падат по две.

къде видя на снимката четири задни колела?

Калпави механици или просто не е платено за да се сменят болтовете. Истината е, че често /почти винаги/ механиците завинтват тези болтове /или гайки/ директно с пистолета /гайковерта/. Така понякога резбата хваща на криво и ... практически няма оправяне. За целта тези болтове трябва да се почистват и се завъртат поне 1-2 оборота на ръка. Другото важно е да не се пренатягат болтовете /гайките/. Натягането трябва да е в или около нормите. Това са двете основни неща които осигуряват добро качество на захващане на джантите /колелетата/. За съжаление в България точно тези две неща никъде не се спазват. Подобно поведение съм забелязал и тук, в чужбина сред румънците. Опитват се сами да си ремонтират колите и пренатягат тези болтове докато превъртят.

Имам транспортна фирма с камиони...извън Бг. Гайките се завиват само с компресор до отказ. Компресора си има ограничение....за да не се развали или пробие механика. В случаят става въпрос за умишлено развиване на гайките и не провеждане на инспекция преди пътуването от шофьора. Шофьора в затвора а ченгетата да заведат дело за предумишлено престъпление против група от непълнолетни. Автобуса може да се движи без проблеми и при 2 затегнати правилно гайки в градски условия с ниска скорост.

разбираш колкото да не си задремеш, както си седиш пред компа. Твоята компания с камиони някой ден ще е в проблем. А сервиза, където си поддържаш камионите, има механици касапи. И затова нито си ги видял да ползват 3/4 torque wrench, нито пък си знаел за това. Казвам ти го като 30 години лицензиран механик в Северна Америка , отделно от годините в България.

Имаш транспортна фирма ама жалка...работата на шофрьора е да управлява автобуса а не да прави ремонти и да проверява техническата изправност на автобуса....затова си има механици и оторозирани за това фирми които носят пълна отговорност финансова и правна.

Вероятно са били развити гайките. Няма как да паднат толкова болтове наведнъж. Невъзможно е, даже резбата да е била жестоко повредена (а те с толкова повредена резба няма как да бъдат завити изобщо). На мен ми се е случвало подобно. Някой ми беше разхлабил болтовете на двете предни колела. Но резбата е дълга и като почнаха да тропат джантите се усетих какво става. Тук са били охлабени задните.... може би тогава не тропа толкова и шофьора не е чул. Но на автобус....... това си е терористичен акт и не е зле случая сериозно да се раследва.

Северозапад, баце! Пие се на смърт и се кара на убиванье. Не са му паднале колелата, ами точилата. Сега некой краднал ли ги е не можем да кажем.

Имало ли е прозрачен конкурс за избор на сервиз?Ако е нямало,ко праим?

Село Портитовци /или Протитовци/ е близо до Монтана. Враца е на 50 км. Видин също. Защо автобуса е ходил чак в Плевен, на около 100-120 км??? Областите Видин, Монтана и Враца нямат ли нито един оторизиран сервиз за автобуси??? А този сервиз като е ОТОРИЗИРАН по-добър ли е?????????????

важно е да има пари за нови лимузини на министрите и ескортите на НСО , за униформените псета , да пазят народа от погрешни стъпки , а че деца може да бъдат убити от мърлящината на държавноста не е важно ? според мисленето на вождовете такава е сметката

Това как оправдава некадърната поддръжка на този автобус?

пари нема , действай

Не са гумите, а колелата. Или са болтове/гайки за закрепване на джантите са се скъсали или някой идиот ги е оставил незатегнати. Преди години видях един такъв с хюндайче, на който пишман майстор с Ст. Загора от пет болта не беше сложил един, а друг беше завит накриво. И шофьора беше дошъл така чак до София. Не забравяйте, че задължение на всеки шофьор е да си провери пряко колата преди да потегля. Кой как го спазва /ме/ е отделен въпрос.

хюндайчето е с 4 гайки ?

Забележката приета. Все пак беше преди повече от десет години, но другото си беше факт

Пари, пари, пари! - рекъл едно време Наполеон I и зяпнал беше да глътне цял свят... А по нашенски казано от от пръдня боя не става ... Формула на капитала пари стока пари прим. Работиш - печелиш , не работиш - манифестираш ... ГЛАДЕН...