ТУ открива нова специалност "Автомобилна електроника"

Висшето училище заема първо място в шест от най-престижните професионални направления

Обратно в новината

Коментари - ТУ открива нова специалност "Автомобилна електроника" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В ТУ работят 500 даскала и 1500 чиновнички и тетки. За това бавно се случват нещата

60 години след навлизане на електрониката в колите... Типично за нас. И все пак по- хубаво късно, отколкото никога.

Няма нищо ново в тая "нова" специалност. Това си е "промишлена електроника", но слаботокова. Като гледам специалностите, почти всяка една се дублира с поне още една ... Пример: 1) "Автоматика и информационна техника", "Информационни технологии в индустрията" 2) "Софтуерно инженерство", "Информатика" 3) "Приложна математика и информатика", "Информатика" 4) "Роботика", "Автоматика и информационна техника" Ако не си завършил техникум, в МЕИ-то(ТУ-то) ще ти се е.е майката. Там липсва нивото на техникума, което е изключително важно. Завършилите техникум са 70% инженери. Едно полупорногравско образование, след което излизаш бос като бежанец от Еритрея. Губиш си времето с безсмислени протоколи по физика, химия, икономика, физкултура ... !!! ??? А това което трябва да учиш или не го учиш, или ти го казват без да го обясняват ... и всичко остава на тебе самия да си го доучваш откъдето намериш. За електрониката специално -- книгите на Атанас Шишков !!! Който иска да разбере електрониката, само това е спасението. Иначе завърваш МЕИ(ТУ) и не знаеш защо и как усилва транзисторът ...

Господине не съм завършил техникум а най добрата гимназия в България и после БМЕИ и след това още два други Унижерситета извън България. . Разлкиата във вишето и средното ибразование е че за висше се иска интелект и разбиране. Така че техникума си е техникум и от там излизат техници не 70% инженери - сбъркал си малко какво значи да си инженер. Колкото до безсмислената физика - направо нямам думи - по голяма простотия не съм чувал. Но то е защото само се мислите за инженери там.

Не съм казал "безсмислена физика", ами "безсмислени протоколи" по физика, които се правят там, и си губиш времето с тях ... Аз също не съм завършил техникум, но за да кажа такова нещо, имам основание, а то е че съдържанието на учебниците за техникум и ТУ по една специалност, примерно "радиотехника" е 100% едно и също и е писано от 1 професор от ТУ-то -- Георги Ненов. Това, с което инженерът е над техника с техникум е -- интегралното и диференциално смятане. Но в хардуерните специалности, на практика както с него, така и без него ... изобщо не ти трябва ако си примерно "изчислителна техника", или "електроника", или нещо подобно.

Леле мале слаботокова електроника в автомобила. Имаше завод Слаботокова електроника който правеше телевизори - захранване 220 волта. От 24 волта нагоре или от 12 волта е слаботокова? По малко от 12 е микротокова. Ясно е че нищо не вдяваш от е;ектроника ама нейсе смях да става. А медицинскатъа електроника силно или слаботокова е? Или средна?

Колеги, оставете личните нападки. Предметът на дискусията е заглавието. Прав е колегата за фундамента от техникума, защото 4 години са абсолютно недостатъчни за придобиване на инженерни умения от нулата. Без да е завършил техникум, студентът трябва да е изключително самодисциплиниран и допълнително да се самообразова. И аз съм израснал с класиките на доц. Шишков и проф. Ненов. Пък за слабо- и силно-токовата техника, в англо-саксонския свят използват понятието electrical and electronic engineering, съответно. Разбирането е, че силнотоковата (electrical) се занимава с пренос на енергия, а слаботоковата (electronic) - на информация. E, квантовият физик Ролф Ландауер би ни обяснил, че информацията е еквивалентна на енергия (а оттук и на маса, както би споменал Айнщайн), но темата вече отива в твърде фундаментално направление.

Закъсняли са с 15 години. Пак вървим след събитията.

Електрониката си е електроника, независимо дали е автомобилна, самолетна или друга. Иначе университетът догодина може да се сети да обяви специалности ядрена електроника, космическа електроника и т.н. Конкретното приложение е въпрос на фирмено обучение.

Специалност ядрена електроника и сега има и имаше. Нарича се ЕЯМУ което ще рече Елктронно ядрено и медицинско уредостроене. Защо не юетет повеюе пък и малко мисъл няма да е зле.

Не е фирмено обучение. В ядрена електроника се учат принципите на изграждане на контолони уреди за измервания и контрол - например за атомни електростанции. Ако работиш във фирма произвеждаща Сцинтилационни камери няма и да знаеш много за Гайгеровия брояч. Така че не е фирмено обучение.

Ако ще произвеждаш сцинтилационни камери, не е проблем и да не знаеш много за Гайгер-Мюлеровия брояч. А принципите на контрол и измерване са фундаментални и се учат от всички електрончици, не само от ядрените. Специфична за ядрената електроника е преди всичко преобразувателната техника заради специфичните физични величини.Но това си е в сила за всички приложения на електрониката. Фирмата следва да обучи работника върху конкретната преобразувателна техника, като се предполага, че от университета той ще има придобити умения за системна интеграция, които също са фундаментални. Затова е необходим конструктивен диалог бизнес-университет, защото и двете страни участват в обучението.

Такава специалност имаше през 70 години и се водеше от Нено Димов. Той отиде в Алжир и работата се разпадна. Но имаше заедно с промишлена Електроника която се водеше от Стоилов.

Млади хора и родители не се лъжете ! Това много отдавна не е висшо учебно заведение , а е един разпадащ се коптор . Няма материална база , няма преподаватели . Преподавателите средно са около 60 годишни и слабо мотивирани . Млади хора в университета не се задържат заради ниските възнаграждения , липсата на материална база , умопомрачителната шуробаджинащина и тормоза от страна на по-възрастните си колеги . Дисциплините са с променени имена , но си се преподава материал от преди 30 и повече години . Единствените две специланости , които що го стават и имат някакво професионално развитие са КСИ и Телекомуникации . Ако сте избрали прекраснта и изключително отговорна професия инжинер , това не е вашето място . Освен да останете разочоровани и демотивирани друго няма да получите . Стягайте си гащите и с гответе за чужбина . Единствените две специланости , които що го стават и имат някакво професионално развитие са КСИ и Телекомуникации .

ТУ е отражение на държавата - никаква визия, каране по инерция на доизживяване.

То цялото висше образование в България е отражение на държавата, включително споменатите от колегата шуробаджанащина и тормоз. Поне в рамките на България ТУ София си е наистина най-добрият инженерен ВУЗ, защото всички останали са още по-зле.

Уча в ТУ (второ висше) и мога да кажа, че преобладаващата част от преподавателите ми са на около 40 години и паралелно с базовите неща, които се учат от 40+ години (няма как да станеш специалист без да имаш теоретична подготовка), дават и доста актуална информация. Отделен въпрос е това, че и 50-60 годишните професори са доста ориентирани. Като хора - за един не мога да кажа лоша дума. Ясно е, че няма да излезеш от университета като готов специалист, но ще имаш базата от знания, за да можеш да се профилираш в желаната посока.

Защо лъжеш ? Аз ще ти кажа защо , защото нямате студенти. Кой ви е виновен ? Самите вие сте си виновни ,че уронихте престижна на университетата и отблъскване едновременно младите хора които искат да се занимават с наука и бъдещите студенти. Освен тях отблъсквате и бизнеса с комбинация от простащина и алчност. Нали не мислиш ,че бизнеса не е наясно , че като ви пита за стажанти , вие деликатно спестявате тази информация на студентите .Естествено с цел да не се пуска кокала . Превърнахте ВУЗ , които беше място за иновации в инвалидана фабрика за трудоустрояване на професионални и интелектуални инвалиди от роднинско земляшки харктер .

Има дефицит на такива кадри....даже се чудя, че това е нова специалност.

Прекрасно решение! Приблизително до 1994 година имаше предприятие "Автоелектроника" в Пловдив. След това в годините нещата се промениха. А в днешно време няма автомобил, който да мине без специалист в тази област. Да не говорим за производството или обслужването на автомобили, трактори, комбайни, машини за метене на улиците, за събиране на отпадъци и т.н.