"Трабант фест" събра над 100 тунинговани ретроколи (снимки)

В парада се включиха трабанти кабрио, лимузина и дори вископроходим трабант-снегорин

Обратно в новината

Коментари - "Трабант фест" събра над 100 тунинговани ретроколи (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Само да ви светна, трабантът е проектиран 42-година за Ромел в Африка. Оригиналният е бил кабрио, без предно стъкло и почти бе каросерия. Това е гениален шедьовър, не кола, за който може да го оцени, разбира се

Трабант е втората ми кола. Кара я 87 годишният ми баща. Аз я подкарвам веднъж годишно при настроение. Мисля още дълго да я поддържам.

Трабантът не е Кола, това е Изобретение. Както Брикетите . Спомнам си, беше февруари.Дрезден, Бюлау. За първи ден съм в къщата-вилата- Дойде фрау Пйонитц, сложи 5 брикета в кахлената печка и един фитил . Направо не можеше да се стои от топлина

За мен Колата е Ламарина с 4 Колела. Трябва да ме домъкне или до Бургас или до София. Таралясник. Иначе това са Пари хвърлени на пътя. За Чужбината си има Самолети и Рент А Кар. Това да караш скъпарска кола, без да можеш да и смениш гумите и джантите с нови си е жив Снобизъм по Български. Имаме едно VW жена ми го кара. Преди това едно УНО … купих го просто щото трябваше да отидем на курорт, големият ми син потроши Щкодата. И най интересното беше, че това УНО го карахме 10 години. Едни накладки и само Бензин, Масло, Антифриз и Спирачна течност. Дойде момента в който казах - хайде на моргата. Отиде си на Ход. Сега и на VW-то му е същия ред. Туй мъже да си говорят за коли и риба не го приемам на сериозно.

Един човечец си карал кротко Трабантчето с 80 км в час . По едно време обаче , някакъв Баровец с Мерцедес го изпреварил с 280 км. в час. След 40 минути и двамата водачи се оказали легло до легло в близката Ортопедия . Тогава Барото погледнал човечеца и попитал : -Аве брато , хайде моята е ясна. Аз наистина карах с 280км и затова сега съм тук ... Ами ти ? А човечецът отвърнал така : -Аве братле , ами аз като видЕх с каква скорост ме задмина , помислих , че съм спрЕл и СЛЕЗНАХ !

hahahahahaha

Трабантчето е едно пръдливо нещо. От парада ми харесва единствено онова, което е с повдигнато окачване.

Ако от секс разбираш, колкото от трабанти, аман ти и маниака дето си се писал.

90-та година излязох от казармата. Бяхме последния набор служил пълни 2 години... Нямах пари в джоба, а и нашите не бяха кой знае колко заможни, но за един Трабант втора ръка все пак намериха... Студент 1-ви курс в София, с жълт Трабант... кой като мен? Изкарах първия семестър и видях, че хляб в тази държава няма да има дълго време. Реших да опитам късмета си и заминах. С Трабанта! Стигнах до Острова чак. Първата година съм спал в него 2-3 пъти... Днес 30 години по-късно имам внуци, къща с двор и барбекю под навес.. в Канада. Имам и гараж, голям, и работилничка имам. А в нея е сгушен моят боен приятел Трабанта.

Моята история е един вид, огледална. Аз, бидейки наивник, реших да остана в тази комунистическа клоака, и сега съжалявам.

Ами, да. Трябваше всички да се изнесем в ОК, после в Канада и сега щеше да е големия кеф. Но децата и внуците ти са канадци, не българи. И не ми е ясно след като България толкова те е дразнела, защо си тук да пишеш? Пиши в някой канадски форум.

А дали си оскотял?!... Не, че не си личи... Поне бъди здрав!

Баща ми имаше едно бежово Трабантче комби и си живееше на вилата. Веднъж не е закъсал или имал проблеми. А що джибри и материали е превозил?!!! Леля ми и свако ми направиха обиколка на соц. Европата по онова време с двамата братчедина и Трабантчето! Слагаш една торбичка резервни части и два-три гаечни ключа и тръгваш на пътешествие... Култова машина,...за времето си

Беше вече 90-та - Началото на Разрухата. Имах ведомствен Панел, който купихме със жената. Гол панел. Татко имаше приятел Реставратор. Чичо Любо. И той казва - имам склад със строителни материали. Идвайте и вземайте, каквото ви трябва. Че утре, мен ме няма. Имам приятелче Петър с Трабант Комби. И му викам Пепо, давай да вземе каквото можем с Трабито. Отиваме и първо взехме Фасаген и Бои … обаче виждаме и гипс за замазка и цимент. И почваме да пълним и торбите. Трабито се нафрашка до предните седалки. До тавана. И Пепо ми вика, Бате до тук хубаво, ама не знам дали ще тръгнем изобщо … май се бяхме поувлякли … нали е без пари … запали трабито и то Трабито тръгна като Бронетранспортьор … невероятно нещо...

Карал съм плочки и керемиди с Трабант. Трабантът е на ресори, освен най-последните бройки, които бяха с пружини. Товариш го колкото искаш. Само внимаваш, че спира трудно. Като разтовариш хващаш под задния калник и повдигаш малко за да се събере ресорът. И е ОК. Велика машина. В момента карам хибрид, с едно изключение в началото на 90-те винаги си купувам нови коли. Зная какво е хубава кола. Но за своето време Трабантът беше велико нещо. Каквото и да говорят, заради конструктивната си изчистеност нямаше по надеждна кола от него от тези, които се продаваха у нас.

Носталгия по едно по-хубаво време. Не съм се возил на такова нещо. Първата ми кола беше ВАЗ 2101. Те това е автомобил.

И аз се гордея , че съм имал и съм каралцели 10 години Трабант ! Затова пък за цялото това сериозно време , съм НЯМАЛ и общо 10 минути ядове с него ! В бедните Жан Виденови години , направо си бях щастлив с него . Не помня да съм въртял два пъти контактен ключ ; не помня да съм тръгвал занякъде и да не съм стигал , а поддръжката му ми струваше буквално една шепа жълти стотинки ! Е, налагаше се човек да се поизцапа отвреме-навреме , но пък това си беше чара на тази култова за времето си машина ! Моля който НЕ Е имал и не е карал Трабант , да не пише или поне да не плюе !

Има Един Трабант - Степен Вълк - ще ти падне шапката.

Познавам Добре Семейството. Стар Русчуклийски Род. Имат 3 Трабанта и то в Движение. Единият Табант е някакъв уникат. Никога не съм виждал такъв. От времето на Соца от Унгария. Знам, че Германци са предлагали по 30 000 Е, да го купят. А Собствениците изобщо не мислят да го продават или по точно да Ги продават.

Има едно л..но, дето плюе, без да е живяло в соца. Най - продаваната кола в света по време на соца е Фолксваген костенурка с въздушно охлаждане. Трабантът си е лукс, в сравнение с него.

По какво си приличали Трабант и Публичен дом - Срам те е да влезеш, Срам те е да Излезеш. Но като си Вътре, ти е Хубаво. През 83-та видях Военните Трабанти по между "Двете Стени" в Берлин - вместо врати имаха Синджири. Освен това няколко месеца работих в района на Цвикау ... там беше завода на трабантите, до Централната гара, не че имаше друга. Страхотни машинки от пресован картон … вършиха работа и то отлична.

ПРЕКРАСНА КОЛА!!! ОЩЕ ИМАМ ЧИСТО НОВИ РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ НЯКЪДЕ В ИЗБАТА!!! ОСНОВЕН РЕМОНТ ЗА 4 ЧАСА И ТО ТЕРТЕПЛИЙСКИ, БАВНО НО ПРЕЦИЗНО, ПО УЧЕБНИК!!

Една любопитна случка от 1990 г., която за някой може да прозвучи като майтап …. Тогава, когато Трабантите, ги отписаха като коли. Един приятел реши, че му трябва кола за 4 – 5 месеца и реши да си купи Трабант. Отиваме по обява за сравнително запазен Трабант, обявена цена за продажба 50 ДМ (действието се развива в Германия)и приятеля ми оглежда колата… да запазена е, но цената е много висока. Собственика обяснява и показва щеката на резервоара от която е видно, че е почти наполовина пълен… приятеля ми, еми вземи си бензина, аз ще си заредя…. да но в колата има радио, показва собственика… да ама старо и моно, кой слуша в днешно време моно , добавя приятелят ми…. и т.н. Най-накрая продавача отстъпи и си стиснаха ръцете при 20 ДМ! Една голяма наливна бира струваше 5 ДМ, спомени.

Трабант, ама с таван... вица е от соц време. Та като казах соц време, да разкажа една случка преди многоооо години. Аз и един приятел и двамата с москвичи тръгваме на екскурзия и минаваме през ГДР ( за някои тази абривиатура е непозната ). Караме по магистрала със 110 км/час, строена още от Хитлерово време. Циментови блокове, трак, трак на междините по тях. Обаче за наша изненада, лекичко ни задминават много трабантчета...хммммм. Спираме и приятеля ми казва, видя ли ги тия трабанти, това да не са някой усилен двигател, накрая се разбрахме, че просто трабанта върви по бързо от москвичите. Та не ги подценявайте, де.

Та да продължа де, дойде ми на ум една друга случка. Почти до нашия блик виждам познат, нещо прави по трабанта. Здрасти, здрасти, кво правиш? Ами свалям двигателя, ще го нося на майстор. Аз шашшшш, имам москвич и знам, че двигател на пътя не мога да сваля. Нашия продължава, аз любопитно гледам. След минути свали двигателя на трабанта и го сложи в един сак, да сак. Които са по възрастни знаят какво е сак. Този сак е с вместимост на една найлонова чантичка от Кауфланд, да така е. бахмаамубах, аз шаш

Ми кат съм почнал да разкажа още една случка с трабант. 1994 година, аз горд собственик на Пежо дизел, то да се качиш на Пежо след Москвич си е за хвалене. Пътувам и на едно кръстовище отдясно виждам, че един трабант не спира на стопа и застрашително се опитва да се вреже в дясната страна на Пежото... е успя де накрая... Оказа се жена, която не е карала кола отдавна и не си спомня, че имало някакъв си знак СТОП. Спираме и двете коли, тя реве, че се къса, аз с "новото старо Пежо, че и дизел " гледам жално щетите. Пристига полиция, акт на двамата, аз невиновен. Та сега идва черешката на тортата: споделям с приятел дето има трабант. Той ми каза, ми ти не знаеш ли че трабанта е коварна кола, под кашоновите калници има два железни рога и затова щетите са големи на тебе... е аз пък спечелих от застраховката някой лев за бира (тогава нямаше пълно каско )

Трабанта е елементрана кола, и съответно изключително надеждна: Няма радиатор, водна помпа, антифриз (парното е изпълнено като въздушен кожух на ауспуха. Няма стаб. щанка, няма биелетки, няма копютъри, няма КЛАПАНИ, РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ, хидравлични повдигачи, инжекционна система. Няма какво да се счупи. Спартански и надежден НЕГНИЕЩ. Не е екологичен и икономичен има само 18-20 коня. И младежите няма как да разберат хората, които са ги карали и ремонтирали. Двигателя се сваля от сам човек за около 20 мин без никакви специализирани инструменти. Основния ремонт се прави за няколко часа от сам човек, ако знае какво прави. КОЛАТА Е КУЛТОВА!!! Младежи моля ви не коментирайте тази кола тя сама по себе си е уникална и никой не ви кара да я харесвате, вие просто не я разбирате, за което нямате никаква вина. Просто сте от друго време. Вие на нешето ще дойдете, ние на вашето няма да се върнем -> премете го, нарича се "Различни поколения".

Демек направена по трудово обучение.

Когато хората са имали такива коли ти си гледал на баща ти през далекогледа, така че не се изказвай неподготвен. Трабанта е Трабант и ще си остане такъв, а ти нищо не можеш да промениш, колкото и да се напъваш.

Нищо не се опитвам да променя .Винаги съм се чудил как един немец е накаран да направи такава кола.Соца е способен всекакви бездарни неща.Значе няма и да го наричам кола щото като се возехме и 4-ри човека на която и да е хижа и не стигаше до там.Двама седяха и двама потичваха до него.

Това СМЕ ИМАЛИ и на ТОВА сме се радвали ! Били сме млади и хубави и всички хубави емоции от онова време се проектират върху( соц) возилата , кото ни бяха единствено достъпни по онова време . Това е тъжната истина за не кой знае колко хубавите коли ,които карахме тогава ! Само си спомнете дали някои от соц возилата дали е надхвърлял 100 к.с. ( новата волга!) , дали е имала ел. стъкла , кожен салон или климатик ? Спомнете си как залепяхме жадно лица по затъмнените в зелено стъкла на западните коли пред столичните хотели -ЕЙ НА КИЛОМЕТРАЖА ПИШЕ ( ЗНАЧИ ВДИГА ?) 200км/ч ? Такива ми ти работи . Не съжалявам за ОНЕЗИ ГОДИНИ , когато след 18г. чакане пред Мототехника ти дойде ред за ( какватото ти се падне на цвят) Лада !!! А Политбюро се возеха на W116 -S280 демек на S-класа на Мерцедес !!!

Велика кола!

у наше село един пич имаше 12 преди 2-3 години сега може да е дигнал още бройката....

1+ Купуваше без ред, Комбито за 6мес., ново от Мототехника; 2+ Предно предаване. На сняг съм качвал Копитото с ясна акумулираща печка и комплект кахлени тухли за нея + още двама; 3+ При проливен дъжд на светофар мокър като кокошка велосипедист: "Трабанче, ама с таванче"; 4+ Евтини и достъпни части, правил съм основен ремонт на масата в кухнята: ============================================================================== Единственият истински плюс, който си написал е евтините части.Другото всичко е комунистически глупости за съжаление.Този автомобил е паметник на трагедията наречена Комунизъм в България.Режим в който ти и много други са се радвали на това, че не ги вали дъжда на светофара, докато хората в САЩ са карали от Кадилаци и Доджове до стари Мерцедеси и Фолксвагени.Понякога истината е гадна, но е реалното виждане.

обиколили сме цяла България с него и една палатка - като казвам цяла, имам предвид точно това, викахме му Фюри по името на прекрасния черен кон. Разпъвахме палатката където и да е, а трабанта не отказа нито веднъж.

Какви сфетофари какви 5 лева ,то имаше 5 коли накръст.

Две семейства сме ходили на море с него - с две палатки и лодка :)

Какво си карал по "комунистическо"?, Кадилак или Додж, камо ли в Америка.. Вероятно си бил само еротичен блясък в погледа на баща си. Такива бяха времената, това беше достъпен автомобил в България. Шофирам от 1979, поне пеша не съм ходил. Вече карам 5-и автомобил, не Граби.

Виж, колко си елементарен бе чичо...Да, не съм живял по комунистическо, но съм чел и два пъти повече слушал смислени ПРИКАЗКИ ! Къде видя, да пиша, че съм живял или карал Кадилак в САЩ ? Не си, нали.Виж сега, нямам нищо против манията на всеки един.Казвам това, което мисля за този автомобил и за времената тогава.Разбирам, че за вас има щастливи запазени спомени този Трабант, но прец цял свят и в моите очи това е просто една каруца, без никакви стойности, произведение на една тъжна за човечеството идеология, превърнала се в още по тъжен режим.

Ивайло, то и аз съм чела за целувки и са ми разказвали, ама реално си е по-различно. Така, че никой не те кара да ни вярваш, ние също ти разказваме само.

Веднъж гледам един пич с фланелка и надпис "8-ми трабант". Викам си Егати фена. Като се обърна видях целия надпис "8-ми трабант фест"...

Не сте прав, тази кола има поне един плюс, но съществен- след като се разхлопа съвсем след две години употреба, можете да я закарате на село и да нахраните прасетата с нея. Нали помните Черна котка бял котарак на Кустурица. Плюс, и то какъв! Мукавата не замърсява природата.

Наричаше се дурапласт май, не помня точно, правеше се от 8 слоя текстилни влакна, пропити с полиестерна смола и пресовани на горещо. Много здрав материал, без деформации. След удар с трамвай пред ЦУМ, нарочно ме подпря копелето, с епоксидно лепило за 1лв го залепих, боята дори не беше паднала.

Чичо ми с трабант потроши стълб на електрото... но на конска подкова не устоя пущината му, направи дупка точно като копитото на коня, който му отне предимството по пътя към бахчата.

Моето уважение към Вас, маниаци!

Голямо браво на ентусиастите!!! Имал съм 2 Трабанта.Е,нЕма такава кола!Такъв младежки спомен за чар и любов към това возило имам.....Всъдеход,смешен,готин,без претенции,без парно.....ех,младост,младост... С брат ми-точно 4 часа основен ремонт в двора на къщата за смешни пари-нЕма такава кола!

Абе браво на хората за ентусиазма, направо се чудя от къде такава любов към този безличен автомобил, който няма нито един плюс, дори и за времето си.Ама всеки луд с номера си, живи и здрави.

1+ Купуваше без ред, Комбито за 6мес., ново от Мототехника; 2+ Предно предаване. На сняг съм качвал Копитото с ясна акумулираща печка и комплект кахлени тухли за нея + още двама; 3+ При проливен дъжд на светофар мокър като кокошка велосипедист: "Трабанче, ама с таванче"; 4+ Евтини и достъпни части, правил съм основен ремонт на масата в кухнята: 5+, 6+, 7+...

Браво, добри стопани !